Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn FS1 heeft nog wat mankementen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44029 - Mijn FS1 heeft nog wat mankementen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

occ1s 9-7-2007 14:28 Print topicpost
Posts: 131
Hey hey, nog bedankt voor de choke tip trouwens, maar nu zit ik weer met de volgende obstakels.
Ik heb een Yamaha fs1, vorige maand gekocht, die hier en daar nog wat mankementen heeft, zoals:

De brommer komt niet goed op in de 4e versnelling, erger nog, hij zakt af. Hij maakt in de andere versnellingen wel genoeg toeren. We hebben hier al wat dingen voor uitgeprobeerd, dat zijn:
- Remmen nagechecked
- Cilinder uitgehont + nieuwe zuiger en pakkingen
- Nieuwe uitlaat
- Kleinere vertanding (van 14 voor naar 13)
- Ook een nieuwe sproeier (van 80 naar 90)

Ook is er een probleempje met mijn blok, in het begin kon ik gewoon lekker schakelen, van de n naar de 1, 1 naar de 2 etc... Maar nu, zit ik op mn brommer, zet 'm aan, houd de koppeling in, geef een beetje gas, en dan wil ik hem in van de n naar de 1 zetten, maar daar reageerd hij niet goed op. Ik moet dan eerst met mijn voet heen en weer bewegen, totdat hij de versnelling goed pakt, dit is niet alleen van de n naar de 1, maar bij elke versnelling. Het blok is uit elkaar geweest, en er scheen maar 300 cl olie in het blok te zitten, terwijl dit bij de fs 1 gebruikelijk ong. 600 cl hoort te zijn. Ik weet niet of dit geholpen heeft, ik ben een paar dagen aan het werken geweest, maar weet een van jullie hierop een oplossing (wanneer het niet heeft gewerkt).

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Dit bericht is gewijzigd door occ1s op 9-7-2007 om 14:38 uur.
 

Vehikel 9-7-2007 14:49 Print reply

Posts: 2903
Het lijkt erop dat de 4e versnelling te zwaar is. Misschien nog een tandje lichter proberen. Als de brommer afzakt in toeren, heeft ie niet genoeg vermogen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Harold 9-7-2007 15:11 Print reply

Posts: 1052
Staat hij niet te rijk afgesteld? Dan willen ze meestal ook niet op toeren komen in de laatste versnellingen.

en voor je versnelling probleem... koppelt je koppeling wel helemaal goed? (misschien die is wat strakker aanspanen)
 
GhostRider_SM 9-7-2007 15:15 Print reply

Posts: 2142
mijn gsm jankte ook in alle versnelingen behalve 5 en 6.
lichter voor tandwiel en opgelost
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
falco 9-7-2007 15:19 Print reply

Posts: 3724
ik heb nu, dat ie gewoon tot 4 versnellingen goed doortrekt, maar dat ik dan niet doorheb dat mn koppeling contstant doorslipt en dat ie in zn 5 pas weer aangrijpt. (kheb al een nieuwe koppeling besteld daar niet van) maar misschien heb jij dit ook?
 
erwin fs1 9-7-2007 21:02 Print reply

Posts: 897
wat is je setup?
 
vake bej te bange....
btmnl2000 11-7-2007 5:49 Print reply
Posts: 53
ik heb die zelfde probleem gehad me mijn fs1 se - toen was het dat die carb niet goed afgesteld was. Heb jij die membraam blok dan kijk jij eerst naar die inlaat gat ( 16mm gat is goed voor een 16mm carb.)

Roterend blok ken ik niet maar zal ook die afstelling van die carb.
rijd hij beter met of zonder die carb deksel.met die van mij was het altijd beter zonder (luchtfilter vervangen-probleem was opgelost
 
Dargor 11-7-2007 8:53 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Laat maar flabbergasten... Tandwieletje 12 werkt niet...
Hij komt niet in de top in de 4e versnelling, ik ben ten einde raad, wat nu?! :(


het zou zoals btmnl2000 zegt je carb afstelling kunnen zijn
maar naar mijn idee is 12-39 ook nog best wel zwaar voor zowat ori setup..
maar probeer eerst eens naar je carb te kijken

en slipt je koppeling toevallig niet?

 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
-Tom- 11-7-2007 9:11 Print reply

Posts: 4151
zoals ik ook al zei op het fs1forum...
Als je écht een originele cilidner hebt, dus waar níet fs1 op de koelrib staat, trekt 'ie 13/39 nooit, en 12/39 ook niet.
Hooguit 12 of 13 voor en 44 tands achter. Met een 16mm carburateur en een snelle fs1 pijp (die jij hebt)
 
FTS Member
btmnl2000 11-7-2007 12:36 Print reply
Posts: 53
inderdaad- wat jij zegt over her ori nl cilinder- maar al die snel spul heeft geet nut als die inlaat nog begrensd is. ik denk dat in deze situatie dat die vent moet eerst probeer met twv 13/44 is wel iets -
 

Dit topic is 4193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved