Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #44023 - Wheely
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 4818 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
- Han - |
9-7-2007 1:27 |
Posts: 9667 |
zijn al genoeg topics over, moeje maar ff zoeke
maar gewoon wat verder naar achter zitten, heel rustig rijden (in ze 1), en dan de koppeling laten schieten.
|
|
<10.000 posts |
|
van bussel |
9-7-2007 1:41 |
Posts: 695 |
beetje naar achter zitten, begin van de powerband rijden, en dan in eens het gas open trekken, gaat ie vast wel omhoog^^
en als je het gevoel hebt dat ie tever gaat, je achterrem in trappen
|
|
|
|
MotoGPnsr |
9-7-2007 1:46 |
Posts: 332 |
okeej, ik vind de manier van mt5-han het veiligst, misschien probeer ik het als ik wat meer ervaren ben wel in de powerband in een wat hogere versnelling.
ik ahd ook nog gehoord: ongeveer 8k toeren in zn 2, terugschakelen naar zn 1 en dan koppeling laten schieten.
werkt dit ook?
|
|
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children |
|
ikkejw |
9-7-2007 1:49 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, ik vind de manier van mt5-han het veiligst, misschien probeer ik het als ik wat meer ervaren ben wel in de powerband in een wat hogere versnelling.
ik ahd ook nog gehoord: ongeveer 8k toeren in zn 2, terugschakelen naar zn 1 en dan koppeling laten schieten.
werkt dit ook?
NEE dat gaat niet werken, je maakt er eerder een stoppie mee dan een wheelie, en je sloopt je blok er mee
(ik ken iemand die reed eens vol toeren in z'n 4, schakelde terug naar 1, en liet z'n koppeling schieten )
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-7-2007 om 1:51 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
MotoGPnsr |
9-7-2007 1:53 |
Posts: 332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
NEE dat gaat niet werken, je maakt er eerder een stoppie mee dan een wheelie, en je sloopt je blok er mee
(ik ken iemand die reed eens vol toeren in z'n 4, schakelde terug naar 1, en liet z'n koppeling schieten )
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-7-2007 om 1:51 uur.
oke, een gozer met een schakel vertelde dat me
maar ik hoor dus dat ik hem ff moet "opzoeken" en hem ff "duidelijk" moet maken wat ik van zn advies vind
|
|
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children |
|
Tim V |
9-7-2007 2:44 |
Posts: 4468 |
Zowiezo niet echt makkelijk met een NSR een fatsoenlijke wheelie
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
honda_freak |
9-7-2007 7:05 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
[...]
oke, een gozer met een schakel vertelde dat me
maar ik hoor dus dat ik hem ff moet "opzoeken" en hem ff "duidelijk" moet maken wat ik van zn advies vind
het is wel een gebruikte manier hoor, het komt er echter op neer dat je gewoon je koppeling in zn 1 midden in zn powerband laat schieten en als ikkejw hiermee een stoppie bouwt dan moet hij zn ketting is een keer naar zn achterwiel laat lopen want wat dat betreft lult die poep of kan hij gewoon niet schakelen en vergeet hij zn gas ook te gebruiken.
Maar! hij heeft wel gelijk wat betreft het probleem van het blok, elke keer als je zo'n geintje uithaalt krijgt je blok een flinke klap, veel mensen nemen dat maar voor lief.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
ktmstyled |
9-7-2007 10:01 |
Posts: 1806 |
ik doe het meestal van ze 3 naar ze 2 terugschakele en als je dan denkt ongeveer in de powerband zit je vol gas en je koppeling laten schieten( ik hoef dan nog niet me koppeling te late schieten maar kan hem rustig los laten en daarna pas gas geven):p
|
|
going sideways! |
|
ikkejw |
9-7-2007 14:24 |
|
-simon- |
9-7-2007 14:58 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, ik vind de manier van mt5-han het veiligst, misschien probeer ik het als ik wat meer ervaren ben wel in de powerband in een wat hogere versnelling.
ik ahd ook nog gehoord: ongeveer 8k toeren in zn 2, terugschakelen naar zn 1 en dan koppeling laten schieten.
werkt dit ook?
jij wil er voor over af zeker.
als je rustig onderin toeren rijd in ze 2 en dan terug schakeld na zijn 1 zodat hij in zijn powerband komt dan heb je wel kant dat je een wheely gaat maken.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Derbi Joris |
9-7-2007 15:39 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
ik doe het meestal van ze 3 naar ze 2 terugschakele en als je dan denkt ongeveer in de powerband zit je vol gas en je koppeling laten schieten( ik hoef dan nog niet me koppeling te late schieten maar kan hem rustig los laten en daarna pas gas geven):p
Maar ja jou wheely's zien er ook niet uit
Vergeet ook niet in te veren zodat je hem makkelijker kan omhoog trekken, wanneer ie in zijn powerband schiet.
|
|
|
|
derbi-tuner |
9-7-2007 15:44 |
Posts: 2605 |
denk dat het handigste is om zachies te rijden in zijn 1 (ligt eraan wat je setup is anders in zijn 2) koppeling inhouden, inveren en veel gas geven, en op het moment dat je brommer uitveert koppeling snel laten opkomen (niet schieten) Dan oefenen, en weet je precies hoe hard je, je koppeling moet laten opkomen
Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 9-7-2007 om 15:46 uur.
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
Master 1.0 |
9-7-2007 17:08 |
Posts: 152 |
als je wheely te hoog gaat (ken gebeuren) of je denkt dat je achterover gaat vallen dan moet je NIET remmen maar moet je je gas los laten. als je remt dan komt je bromer weer te hard op de grond waardoor je balhoofd een flinke opneuker krijgt. als je je gas los laat dan zak je rustiger naar beneden waardoor je je balhoofd niet sloopt.
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|
derbi-tuner |
9-7-2007 17:27 |
Posts: 2605 |
ja, niet in paniek raken, daardoor valle mensen meestal
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
honda_freak |
9-7-2007 17:29 |
|
Dit topic is 4818 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|