Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wheely

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44023 - Wheely
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoGPnsr 9-7-2007 1:27 Print topicpost

Posts: 332
hoi allemaal,

ik had een vraagje

ik zou wel wheely's willen leren maken op mijn honda nsr

kan dit?

en is er een veilige manier om dit te leren zonder al te veel risico?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children

- Han - 9-7-2007 1:27 Print reply

Posts: 9667
zijn al genoeg topics over, moeje maar ff zoeke

maar gewoon wat verder naar achter zitten, heel rustig rijden (in ze 1), en dan de koppeling laten schieten.
 
<10.000 posts
van bussel 9-7-2007 1:41 Print reply

Posts: 695
beetje naar achter zitten, begin van de powerband rijden, en dan in eens het gas open trekken, gaat ie vast wel omhoog^^
en als je het gevoel hebt dat ie tever gaat, je achterrem in trappen
 
MotoGPnsr 9-7-2007 1:46 Print reply

Posts: 332
okeej, ik vind de manier van mt5-han het veiligst, misschien probeer ik het als ik wat meer ervaren ben wel in de powerband in een wat hogere versnelling.

ik ahd ook nog gehoord: ongeveer 8k toeren in zn 2, terugschakelen naar zn 1 en dan koppeling laten schieten.

werkt dit ook?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
ikkejw 9-7-2007 1:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, ik vind de manier van mt5-han het veiligst, misschien probeer ik het als ik wat meer ervaren ben wel in de powerband in een wat hogere versnelling.

ik ahd ook nog gehoord: ongeveer 8k toeren in zn 2, terugschakelen naar zn 1 en dan koppeling laten schieten.

werkt dit ook?


NEE dat gaat niet werken, je maakt er eerder een stoppie mee dan een wheelie, en je sloopt je blok er mee

(ik ken iemand die reed eens vol toeren in z'n 4, schakelde terug naar 1, en liet z'n koppeling schieten )

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-7-2007 om 1:51 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
MotoGPnsr 9-7-2007 1:53 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


NEE dat gaat niet werken, je maakt er eerder een stoppie mee dan een wheelie, en je sloopt je blok er mee

(ik ken iemand die reed eens vol toeren in z'n 4, schakelde terug naar 1, en liet z'n koppeling schieten )

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-7-2007 om 1:51 uur.



oke, een gozer met een schakel vertelde dat me
maar ik hoor dus dat ik hem ff moet "opzoeken" en hem ff "duidelijk" moet maken wat ik van zn advies vind
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Tim V 9-7-2007 2:44 Print reply

Posts: 4468
Zowiezo niet echt makkelijk met een NSR een fatsoenlijke wheelie
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
honda_freak 9-7-2007 7:05 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
[...]



oke, een gozer met een schakel vertelde dat me
maar ik hoor dus dat ik hem ff moet "opzoeken" en hem ff "duidelijk" moet maken wat ik van zn advies vind


het is wel een gebruikte manier hoor, het komt er echter op neer dat je gewoon je koppeling in zn 1 midden in zn powerband laat schieten en als ikkejw hiermee een stoppie bouwt dan moet hij zn ketting is een keer naar zn achterwiel laat lopen want wat dat betreft lult die poep of kan hij gewoon niet schakelen en vergeet hij zn gas ook te gebruiken.

Maar! hij heeft wel gelijk wat betreft het probleem van het blok, elke keer als je zo'n geintje uithaalt krijgt je blok een flinke klap, veel mensen nemen dat maar voor lief.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
ktmstyled 9-7-2007 10:01 Print reply
Posts: 1806
ik doe het meestal van ze 3 naar ze 2 terugschakele en als je dan denkt ongeveer in de powerband zit je vol gas en je koppeling laten schieten( ik hoef dan nog niet me koppeling te late schieten maar kan hem rustig los laten en daarna pas gas geven):p

 
going sideways!
ikkejw 9-7-2007 14:24 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


het is wel een gebruikte manier hoor, het komt er echter op neer dat je gewoon je koppeling in zn 1 midden in zn powerband laat schieten en als ikkejw hiermee een stoppie bouwt dan moet hij zn ketting is een keer naar zn achterwiel laat lopen want wat dat betreft lult die poep of kan hij gewoon niet schakelen en vergeet hij zn gas ook te gebruiken.






als je vol toeren in de 2 rijdt en ineens terugschakelt ga je anders alleen maar langzamer
 
Preserve nature - Always wear a helmet
-simon- 9-7-2007 14:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
okeej, ik vind de manier van mt5-han het veiligst, misschien probeer ik het als ik wat meer ervaren ben wel in de powerband in een wat hogere versnelling.

ik ahd ook nog gehoord: ongeveer 8k toeren in zn 2, terugschakelen naar zn 1 en dan koppeling laten schieten.

werkt dit ook?


jij wil er voor over af zeker.

als je rustig onderin toeren rijd in ze 2 en dan terug schakeld na zijn 1 zodat hij in zijn powerband komt dan heb je wel kant dat je een wheely gaat maken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi Joris 9-7-2007 15:39 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
ik doe het meestal van ze 3 naar ze 2 terugschakele en als je dan denkt ongeveer in de powerband zit je vol gas en je koppeling laten schieten( ik hoef dan nog niet me koppeling te late schieten maar kan hem rustig los laten en daarna pas gas geven):p


Maar ja jou wheely's zien er ook niet uit
Vergeet ook niet in te veren zodat je hem makkelijker kan omhoog trekken, wanneer ie in zijn powerband schiet.
 
derbi-tuner 9-7-2007 15:44 Print reply

Posts: 2605
denk dat het handigste is om zachies te rijden in zijn 1 (ligt eraan wat je setup is anders in zijn 2) koppeling inhouden, inveren en veel gas geven, en op het moment dat je brommer uitveert koppeling snel laten opkomen (niet schieten) Dan oefenen, en weet je precies hoe hard je, je koppeling moet laten opkomen

Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 9-7-2007 om 15:46 uur.
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Master 1.0 9-7-2007 17:08 Print reply

Posts: 152
als je wheely te hoog gaat (ken gebeuren) of je denkt dat je achterover gaat vallen dan moet je NIET remmen maar moet je je gas los laten. als je remt dan komt je bromer weer te hard op de grond waardoor je balhoofd een flinke opneuker krijgt. als je je gas los laat dan zak je rustiger naar beneden waardoor je je balhoofd niet sloopt.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
derbi-tuner 9-7-2007 17:27 Print reply

Posts: 2605
ja, niet in paniek raken, daardoor valle mensen meestal
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
honda_freak 9-7-2007 17:29 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]





als je vol toeren in de 2 rijdt en ineens terugschakelt ga je anders alleen maar langzamer


ik vind 8k in zn 2 niet vol toeren op een brommer als je het niet erg vindt.. als je van 8k in zn 2 terugschakeld kom je zo rond de 10k in je 1 afhankelijk van de brommer, als je dan een dot gas erbij geeft.. knappe jongen die dan langzamer gaat
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 4814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved