Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt madass

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44014 - 4 takt madass
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1231 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chick 8-7-2007 18:55 Print topicpost

Posts: 417
heey ik ga binnekort een madass kopen maar ik ben alleen bekent met 2 takt brommers en nu vroeg k me af of jullie weten wat een ander nokkenasje en ontgrens cdi doet qua vermogen en prestaties op langere termijn want ik ga zeker niet standaar rijden op zo n ding
dank
 
lord of the bromfiets

crossgek - Forum en Sales Moderator 8-7-2007 19:01 Print reply

Posts: 10560
denk dat je beter gewoon 110cc blok (plug and play) eronder kunt hangen .

minder toeren , meer vermogen , je bent wss goedkoper uit.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Pitre 8-7-2007 19:22 Print reply

Posts: 4066
cdi ontgrenzen heeft niet echt super veel zin.. je gaat een km of 5 harder.. als je echt harder wilt zul je toch echt al minimaal 70cc dr onder moeten leggen.. heb zelf ook een madass gehad, als ik jou was zou ik toch maar voor un ander brommertje kijken ^^
 
Ja en?
Dargor 8-7-2007 20:30 Print reply

Posts: 1771
ik heb zelf ook een madass gehad
als je hem ontgrenst dus ander voor tandwiel cdi begrenzing eraf en luchtfilter aanpas en grotere sproeier gaat het nog maar 64..
toen heb ik er een 110cc bami blok ondergegooid ree opzich wel lekker
met ori uitlaat 80km
maar kreeg bij langere afstanden pijn in me rug van dat ding en werd em een beetje zat dus weggedaan.

opzich als je een nieuw type heb met ander zadel is het opzich wel aan te raden, zijn wel leuke brommertjes..
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
fordrwd4ever 8-7-2007 22:32 Print reply
Posts: 107
Zijn die dingen dan zover begrensd?

Ik heb bij mijn PBR alleen het busje uit de inlaat gehaald en die loopt makkelijk 70 km per uur.

Je kan in alle versnellingen tot 8500 toeren doortrekken, zonder problemen.

Okee, het is een 4 bak met handkoppeling, en geen 3 bak semi automaat.
Maar zoveel verschil zit er vast niet in die blokjes

 
Idiot outside, but why?
Vehikel 8-7-2007 22:59 Print reply

Posts: 2903
Een grotere carb doet wonderen bij een 4takt. Je kan er verder nog een nelle nokkenas inzetten, dat verschil merk je wel.
Maar het slimst lijkt me gewoon een andere cilinder, 60 euro, complete set.
Maar dan moet je er wel iets sjoege van hebben, want je krijgt te maken met distributie-timing.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
XoReP 9-7-2007 16:28 Print reply

Posts: 546
Gewoon lekker 110 blokje eronder, is het goedkoopst (zit vaak al een onbegrensde CDI bij) en rijd gewoon lekker ontspannen met weinig toeren.
 
chick 9-7-2007 16:55 Print reply

Posts: 417
oke kijk een nokkenasje was k zoiezo eigenlijk al van plan want op loefbromfietsen.nl staan er wel een paar en zo'n 110 blokkie tja dat vond k tog wel aan de prijzige kant maar een andere cilinder kop schijnt ook wonderen te verichten bij zo'n ding klopt dat een beetje?
 
lord of the bromfiets
chick 9-7-2007 18:37 Print reply

Posts: 417
en dat was btw een nokkenasje van zo'n 5 tientjes

 
lord of the bromfiets

Dit topic is 1231 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved