Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vario & koppeling vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43989 - vario & koppeling vraagje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yomama 6-7-2007 23:21 Print topicpost
Posts: 34
Hallo,

Ik wilde vandaag me koppeling eraf gaan halen om nieuwe drukveren en trekveren te gaan plaatsen. Nu heb ik alleen me moer rondgedraaid hoe krijg ik hem nu ooit nog los zonder een luchtsleutel te gebruiken? en zonder verder iets te mollen.

Ook heb ik een varioblokkeerplaat van buzetti gekocht die je op je carter moet bevestigen, alleen ik heb geen flauw idee waar je dit moet plaatsen, kan iemand van jullie mij dit vertellen?

Alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door yomama op 6-7-2007 om 23:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yomama op 6-7-2007 om 23:22 uur.
 

bikkeltje 6-7-2007 23:51 Print reply

Posts: 2380
wat bedoel je met rondgedraaid? schroefdraad dol gedraait? Probeer hem er dan gewoon uit te trekken. Als er geen schreofdraad meer is, moet hij erover glijden. Anders met steeksleutel eruit draaien en schroevendraaier eronder doen om hem eruit te drukken. Kan weleens helpen.

zo'n sleutel stop je met die 2 pinnetjes in de gaten van koppelingshuis. Dan kun je de bout losdraaien.
 
DRDMitch 7-7-2007 0:20 Print reply

Posts: 328
bikkeltje heeft het over een koppelingsblokeersleutel.
Een varioblokkeer sleutel van buzetti plaats je over die linker moer.
Dan met een dopsleutel losdraaien.

 
TroyLeeDesigns
bart de scootergek 7-7-2007 8:32 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanWeersch
bikkeltje heeft het over een koppelingsblokeersleutel.
Een varioblokkeer sleutel van buzetti plaats je over die linker moer.
Dan met een dopsleutel losdraaien.



Je hebt het over mina, terwijl hij een varioblokkeerPLAAT heeft, dat is specifiek van piaggio.

Die plaat moet je op het carter monteren, de twee meest linkse boutgaten volgens mij. Je moet zorgen dat de tandjes van de plaat in de starterkrans grijpen. Hierdoor blijft de krukas stil staan en kun je de krukasmoer losdraaien.
 
Honda RC-33
yomama 7-7-2007 17:38 Print reply
Posts: 34
http://www.easyparts...o-Buzzetti-5580.html

hier een link naar de sleutel die ik heb, misschien wordt het dan duidelijker voor julie
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-7-2007 17:40 Print reply

Posts: 10835
als je alleen druk en trekveren wilt vervangen moet je dus in de achterste koppeling zijn.

die kan je gewoon blokkeren door je achterrem vast te houden

wat je met je moer rondgedraaid bedoeld dat weet ik niet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
bart de scootergek 7-7-2007 17:52 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je alleen druk en trekveren wilt vervangen moet je dus in de achterste koppeling zijn.

die kan je gewoon blokkeren door je achterrem vast te houden

wat je met je moer rondgedraaid bedoeld dat weet ik niet



Dat hou je niet tegen met de rem, vooral als de vorige eigenaar een lomperik is geweest. Bij mij zat het de eerste keer zo straks, dat heb ik met de luchttol moeten doen, daarna was het beunwerk met een tang. Maar de achterrem gaat dat niet houden iig.
 
Honda RC-33
vroX 7-7-2007 18:45 Print reply

Posts: 88
Gewoon je achterwiel blokeren door een staaf ofzo door je wiel te steken en dan met een waterpomptang ofzo je moer losdraaien.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-7-2007 18:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Dat hou je niet tegen met de rem, vooral als de vorige eigenaar een lomperik is geweest. Bij mij zat het de eerste keer zo straks, dat heb ik met de luchttol moeten doen, daarna was het beunwerk met een tang. Maar de achterrem gaat dat niet houden iig.


weet niet welke scooter het over gaat , maar zo lukte het ons bijna altijd

1 hou de achterrem in , 1 houdt de koppeling vast
en 1 doet wringijzer met dop op de moer , en slaat met hamer de moer los.

gewoon draaien werkt niet , maar slaan (schrikken) wel

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-7-2007 18:59 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Dat hou je niet tegen met de rem, vooral als de vorige eigenaar een lomperik is geweest. Bij mij zat het de eerste keer zo straks, dat heb ik met de luchttol moeten doen, daarna was het beunwerk met een tang. Maar de achterrem gaat dat niet houden iig.


schijfremmetje niet?

misschien is het dan eens tijd om eerst je remmen in orde te maken...


edit: al ram ik hem met de luchtsleutel in de hoogste stand vast (wat niet eens kan want dan gaat de draad van de moer kapot) dan nog krijg ik hem met enige moeite los met een ringsleutel en de achterrem ingeknepen.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 7-7-2007 om 19:01 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
yomama 7-7-2007 19:00 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


weet niet welke scooter het over gaat , maar zo lukte het ons bijna altijd

1 hou de achterrem in , 1 houdt de koppeling vast
en 1 doet wringijzer met dop op de moer , en slaat met hamer de moer los.

gewoon draaien werkt niet , maar slaan (schrikken) wel



Kan het in plaats van wringijzer ook gewoon een grote ratel (eventueel verlenstuk) en dan een dop erop en dan op de ratel slaan met een hamer?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-7-2007 19:01 Print reply

Posts: 10835
kan, maar is slecht voor de ratel.

zonder verlengstuk ertussen is trouwens beter
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-simon- 7-7-2007 19:30 Print reply

Posts: 8211
zoek iemand met een luchtsleutel en je hebt hem zo los.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
yomama 7-7-2007 19:33 Print reply
Posts: 34
Heeft een normale fietsenmaker ( die niks met scooters te maken heeft) ook een luchtsleutel, zoja hoeveel zou het kosten om ze even los te laten maken door hem zodat ze niet strak zitten en dat ik ze thuis zelf er makkelijk vanaf kan halen.
 
-simon- 7-7-2007 19:34 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yomama
Heeft een normale fietsenmaker ( die niks met scooters te maken heeft) ook een luchtsleutel, zoja hoeveel zou het kosten om ze even los te laten maken door hem zodat ze niet strak zitten en dat ik ze thuis zelf er makkelijk vanaf kan halen.


moet je ff gaan vragen.
maar een auto garage heeft ze zeker.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 7-7-2007 19:34 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yomama
Heeft een normale fietsenmaker ( die niks met scooters te maken heeft) ook een luchtsleutel, zoja hoeveel zou het kosten om ze even los te laten maken door hem zodat ze niet strak zitten en dat ik ze thuis zelf er makkelijk vanaf kan halen.


niks denkik, ff je probleem voorleggen en netjes zijn
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2826 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved