Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR frame gescheurt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43987 - NSR frame gescheurt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 6-7-2007 23:18 Print reply

Posts: 2101
Heb hetzelde gehad bij me mtx-sh frame, was alleen en vierkante buis, margoe..zelfde prensiepe,

eerst der voor zorgen dat je der goed bij kan, dus zoiso alle kappen der af en de tank(tank ook voor brand gevaar), dan en buis zoeken die der presies in past (dit is voor de stevigheid later)vervolgens heel het roest weg slijpen (kan best en groot gat worde, maar doe je dit niet dan kreig je et nooit meer goed gemaakt), vervolgens doe je de buis der in schuive, nu kan je alles netjes af(laten) lassen, en heb je weer en stevig frame...

Hoop dat dit werkt, en dat je frame idd niet krom is
 
Born to ride
Teunis 6-7-2007 23:20 Print reply

Posts: 1073
he als je die buis er in doet moet je eerst je frame uitelkaar buigen lijkt me geen goedde optie, of hij moet al uitelkaar staan.

maar iig voor het lassen wel je hele frame strippen iig
 
buldogo2 6-7-2007 23:39 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
he als je die buis er in doet moet je eerst je frame uitelkaar buigen lijkt me geen goedde optie, of hij moet al uitelkaar staan.

maar iig voor het lassen wel je hele frame strippen iig


em... buis loopt gewoon door tot onder dus kan gewoon vanaf de onderkant
 
Born to ride
christianos 6-7-2007 23:41 Print reply

Posts: 20445
ppff het is maar een scheurtje hoor, lasje erop, of niet..

veel SH's missen ook een framebuis voor het blok.. is niet heel erg boeiend, zoalng je er geen waanzinnige sprongen mee gaat maken..
 
buldogo2 6-7-2007 23:46 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ppff het is maar een scheurtje hoor, lasje erop, of niet..

veel SH's missen ook een framebuis voor het blok.. is niet heel erg boeiend, zoalng je er geen waanzinnige sprongen mee gaat maken..


je kent geert nog niet he, en als je zonder die buis en bocht in stuurt met 80, dan ga je toch behoorlijk zwabere door de krachte en de flex die et frame dan heeft, aagnezien ik weet welke weg i met "100" door de bocht gaat, raad ik em aan het heel stevig te maken
 
Born to ride
christianos 6-7-2007 23:47 Print reply

Posts: 20445
lasje erop.. niet moeilijk over doen, frame gaat echt niet krom ofzo.

edit: paniekschoppers hier..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-7-2007 om 23:47 uur.
 
buldogo2 6-7-2007 23:50 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
lasje erop.. niet moeilijk over doen, frame gaat echt niet krom ofzo.

edit: paniekschoppers hier..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-7-2007 om 23:47 uur.


ik schop geen paniek ;P, zeg alleen dat i et wel op ze minst effe moe lassen, kan ik et helpe dak en perfecktionist ben...en zoiets heb van, als je et maakt, maak et dan meteen goed
 
Born to ride
bikkeltje 6-7-2007 23:55 Print reply

Posts: 2380
was bij mij ook keertje gebeurd op mtx-ot. Uiteindelijk was frame krom omdat ik er ook niks aan deed. Maar crosste er wel mee duss...

Maar als je zegt dat je met 100 door de bocht ging zal ik het toch maar ff maken. Beter het zekere voor het onzekere nemen.
 
erwinko 7-7-2007 4:59 Print reply

Posts: 1012
en ook niet al te heet lassen, desnoods in meerdere delen zegmaar (bv in 3 keer rondom met 5 min. ertussen)
want van de hitte kan je frame ook nog kromtrekken
 
honda-mbx 7-7-2007 9:46 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
en ook niet al te heet lassen, desnoods in meerdere delen zegmaar (bv in 3 keer rondom met 5 min. ertussen)
want van de hitte kan je frame ook nog kromtrekken


hou op, gewoon paar goeie hechten leggen.
het is geen RVS, dus krom trekker is niet echt van toe passen op zo'n klein stukje.

@ geert:

dit probleem komt vaker voor, en het blijkt gewoon een zwakke plek te zijn.
wat ik er aan zou doen is het volgende:

gewoon een as op maat draaien en die in je frame persen helemaal tot boven.
vervolgens even met tig de scheur netjes lassen met goede doorlas, dan gebeurt er nooit meer iets mee.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 7-7-2007 om 9:47 uur.
 
ik vlam je..
ktmstyled 7-7-2007 10:24 Print reply
Posts: 1806
gewoon zoals buldogo zegt buisje er in en netjes lassen( t best ook ff aan de onderkant de buizen aan elkaar lassen en een paar gaten bij in de originele buis boren zodat je daar ook een paar lasjes kan leggen
heb t zelfde probleem al n paar keer zo opgelost ( wel bij mtx sh dan maarja zelfde principe
 
going sideways!
Shifty 7-7-2007 10:38 Print reply

Posts: 1113
Bij mijn sh was het frame ook gescheurd, in de voorste vierkante buis. Die buis rot vaker wat vanaf binnen door, omdat hij aan de onderkant open is. Gewoon goed kaal maken en dan weer vastlassen. Makkelijkste en erg stevige oplossing is om eerst 2 stipjes van metaal aan de voorkant en achterkant te plaatsen, die dan vastzetten met 2 boutjes door je framebuis. Vervolgens de scheur dichtlassen en de stripjes meteen ook aan het frame vastlassen. Zo verstevig je het frame net dat beetje extra. Let wel op dat als de buis erg verrot is van binnen je bij de scheur er doorheen kunt branden, gebeurde bij mij ook omdat het metaal door te dun was. Dus de lasjes van boven naar beneden leggen, lengte van 5 cm. NIET gewoon langs de scheur lassen, dit is een stuk zwakker.

Bus erin persen is een erg overdadige en vaak niet haalbare oplossing, aangezien de buis vanbinnen vaak verrot is heb je daar geen vlak oppervlak.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
geert-nsr 7-7-2007 18:24 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


hou op, gewoon paar goeie hechten leggen.
het is geen RVS, dus krom trekker is niet echt van toe passen op zo'n klein stukje.

@ geert:

dit probleem komt vaker voor, en het blijkt gewoon een zwakke plek te zijn.
wat ik er aan zou doen is het volgende:

gewoon een as op maat draaien en die in je frame persen helemaal tot boven.
vervolgens even met tig de scheur netjes lassen met goede doorlas, dan gebeurt er nooit meer iets mee.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 7-7-2007 om 9:47 uur.


die scheur staat nu 2 cm open ofso. denk je dat ander delen van het frame daardoor verbogen zijn?
 
Master 1.0 7-7-2007 22:11 Print reply

Posts: 152
eerst je scheur en het gebied om de scheur ff goed schoon en kaal slijpen met een slijptol (voor een betere las)en een schuine kant aan de buis slijpen (ook voor een betere inbranding dus betere las) dan met een spanbandje oid je framebuizen weer naar elkaar toe trekken todat ze tegen elkaar aan zitten. dan je frame naar een lasbedrijf brengen. daar laten lassen door iemand die et een beetje goed kan, likje verf erover brommer weer in elkaar zetten en rijden maar. effentueel kan je nog een paar verstevigingen aanbrtengen maar datr kan je het beste doen in overleg met je lasser.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-7-2007 22:13 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
eerst je scheur en het gebied om de scheur ff goed schoon en kaal slijpen met een slijptol (voor een betere las)en een schuine kant aan de buis slijpen (ook voor een betere inbranding dus betere las) dan met een spanbandje oid je framebuizen weer naar elkaar toe trekken todat ze tegen elkaar aan zitten. dan je frame naar een lasbedrijf brengen. daar laten lassen door iemand die et een beetje goed kan, likje verf erover brommer weer in elkaar zetten en rijden maar. effentueel kan je nog een paar verstevigingen aanbrtengen maar datr kan je het beste doen in overleg met je lasser.


wat dacht je van even elektro los halen ? mits het co2 wordt gelast
 

Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved