Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dellortho carburateurs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43978 - dellortho carburateurs
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 5-7-2007 22:56 Print topicpost

Posts: 1855
ik kijk naar dellortho carburateurs.
je hebt allemaal verschillende maar wat houd het nou in:
phbg
phbl
phbs

en dan heb je ook nog:
As en Cs

wat betekent dit allemaal?

(ik krijg in het kvt geen antwoord, daarom open ik dit topic)

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 5-7-2007 om 22:57 uur.
 

PRO TUNING 6-7-2007 9:45 Print reply

Posts: 4000
b e r t 6-7-2007 9:59 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
www.dellorto.it


snap ik niks van, dat italiaans.
 
-Tom- 6-7-2007 10:18 Print reply

Posts: 4151
he retardboy, rechtsbovenin staat een mooie button met English.
Mss ff langs de pearl gaan denks
 
FTS Member
b e r t 6-7-2007 10:28 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
he retardboy, rechtsbovenin staat een mooie button met English.
Mss ff langs de pearl gaan denks


ik snap er alsnog niks van
 
killerbee 6-7-2007 10:53 Print reply

Posts: 746
Idd, ik kan er ook weinig uit halen. Je kan die benamingen wel aanklikken maar dan staat er geen uitleg ofzo
 
b e r t 6-7-2007 10:55 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: killerbee
Idd, ik kan er ook weinig uit halen. Je kan die benamingen wel aanklikken maar dan staat er geen uitleg ofzo


inderdaad, als je wel voor italiaans kiest zie je dat wel, maarja daar begrijp ik helemaal niks van.
 
User 927 6-7-2007 11:05 Print reply

Posts: 6405
Zijn verschillende type's. Geen zin om het uit te leggen, niet intressant voor jou.
 
b e r t 6-7-2007 11:17 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Zijn verschillende type's. Geen zin om het uit te leggen, niet intressant voor jou.


hoezo niet? en hoe weet ik welke ik moet nemen
 
User 927 6-7-2007 11:20 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


hoezo niet? en hoe weet ik welke ik moet nemen


Omdat dat ingewikkeld is, en als je al niet uit die site komt zal je die uitleg al helemaal niet snappen.

Hoe dan ook, voor een wegbrommer maakt het toch niet veel uit. Zoek gewoon een carburateur uit waarvoor je een spruitstuk kunt vinden voor je brom. Als je bij een brommerzaak komt weten ze wel wat er onder kan.
 
b e r t 6-7-2007 11:28 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]


Omdat dat ingewikkeld is, en als je al niet uit die site komt zal je die uitleg al helemaal niet snappen.

Hoe dan ook, voor een wegbrommer maakt het toch niet veel uit. Zoek gewoon een carburateur uit waarvoor je een spruitstuk kunt vinden voor je brom. Als je bij een brommerzaak komt weten ze wel wat er onder kan.


dat ik die site niet snap komt omdat ik geen italiaans kan. dat heeft niks met de werking van de carburateurs te maken.
 
User 927 6-7-2007 11:40 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


dat ik die site niet snap komt omdat ik geen italiaans kan. dat heeft niks met de werking van de carburateurs te maken.


Er zit ook een knop met Engels

Goed, korte uitleg:

Een carburateur doet niets anders dan benzine en lucht mengen zodat je brommer de juiste hoeveelheid lucht & benzine bij de juiste toerentallen krijgt. Dat gebeurt op een aantal verschillende manieren.

Je hebt de hoofdsproeier, die bepaalt hoeveel brandstof er in de carburateur komt bij verschillende standen van de gasnaald.

Sommige carburateurs hebben ook stationair sproeiers, midden sproeiers pilot-jets en power-jets, maar die laten we maar even in het midden.

Dan heb je bij de meeste carbs een luchtstelschroef. Hoewel de naam doet vermoeden dat die de hoeveelheid lucht die door de venturi gaat aanpast, is dat niet zo. Deze schroef bepaalt hoeveel lucht er in de carb zelf terecht komt. Deze schroef is nodig om de gasreactie af te stellen.

Stationairschroef spreekt voor zich.

Dan heb je nog verschillende vlotterkamer vormen, verschillende venturi vormen en verschillende gasschuif vormen.

Vlotterkamer hoef je je niet druk om te maken, venturi ga ik niet proberen uit te leggen, maar de gasschuif kun je wel op letten.

Een carb met een vlakke gasschuif heeft doorgaans een betere gasreactie dan eentje met een ronde schuif. Zelfde geld voor vlindercarbs, die een plaatje in het midden hebben ipv een gasschuif. Meestal ook een betere gasreactie.

zo, dat was een beknopte uitleg over wat een carb inhoud.

Ben je nou wat wijzer geworden over welke carb je moet kiezen voor je brom?
 
b e r t 6-7-2007 11:43 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]


Er zit ook een knop met Engels

Goed, korte uitleg:

Een carburateur doet niets anders dan benzine en lucht mengen zodat je brommer de juiste hoeveelheid lucht & benzine bij de juiste toerentallen krijgt. Dat gebeurt op een aantal verschillende manieren.

Je hebt de hoofdsproeier, die bepaalt hoeveel brandstof er in de carburateur komt bij verschillende standen van de gasnaald.

Sommige carburateurs hebben ook stationair sproeiers, midden sproeiers pilot-jets en power-jets, maar die laten we maar even in het midden.

Dan heb je bij de meeste carbs een luchtstelschroef. Hoewel de naam doet vermoeden dat die de hoeveelheid lucht die door de venturi gaat aanpast, is dat niet zo. Deze schroef bepaalt hoeveel lucht er in de carb zelf terecht komt. Deze schroef is nodig om de gasreactie af te stellen.

Stationairschroef spreekt voor zich.

Dan heb je nog verschillende vlotterkamer vormen, verschillende venturi vormen en verschillende gasschuif vormen.

Vlotterkamer hoef je je niet druk om te maken, venturi ga ik niet proberen uit te leggen, maar de gasschuif kun je wel op letten.

Een carb met een vlakke gasschuif heeft doorgaans een betere gasreactie dan eentje met een ronde schuif. Zelfde geld voor vlindercarbs, die een plaatje in het midden hebben ipv een gasschuif. Meestal ook een betere gasreactie.

zo, dat was een beknopte uitleg over wat een carb inhoud.

Ben je nou wat wijzer geworden over welke carb je moet kiezen voor je brom?


dit snap ik ook nog wel. jij denkt zeker dat ik nog nooit gesleuteld heb. maja oke, maar nu is nog steeds mijn vraag. waar staan die letters voor? dat weet ik nog steeds niet.

Wat verschilt bijvoorbeeld een phbg carb aan de rest.
 
User 927 6-7-2007 11:48 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


dit snap ik ook nog wel. jij denkt zeker dat ik nog nooit gesleuteld heb. maja oke, maar nu is nog steeds mijn vraag. waar staan die letters voor? dat weet ik nog steeds niet.

Wat verschilt bijvoorbeeld een phbg carb aan de rest.


Zucht, zoals ik al zei: Dat zijn type-nummers. Net zoals een Derbi Senda geen Derbi Hunter is.

En wat ze verschillen? Dan moet je op die site kijken, staan specificaties.

Quote:

PHBG

Choke sizes 15-16-17-17.5-18-19-20-21 mm

Independent starting circuit

Left or right-hand mixture adjustment

24 or 23mm clamp-on fitting, or 25mm elastic connection to engine

32mm plain or M32 x 1.25mm threaded connection for trumpet/air filter attachments



Quote:

PHBH

Choke sizes 26-28-30mm

Independent starting circuit with adjustment by separate jet

Left or right-hand idle mixture/air screw adjustment

35 or 36mm clamp on or 36mm elastic connection to engine

42mm plain orM42 x 1.25mm threaded connection for trumpet/air filter attachment.

30mm version available with piston operated accelerator pump



Quote:

PHBL

Choke sizes 20-22-24-25-26mm

Independent starting circuit with adjustment by separate jet

Left or right-hand idle mixture/air screw adjustment

28.57mm clamp on or 31mm elastic connection to engine

38mm plain orM38 x 1.25mm threaded connection for trumpet/air filter attachment.


Quote:

PHBE

Choke sizes 30-32-34-36-38 mm

Independent starting circuit with adjustment by separate jet

Left or right-hand idle mixture adjustment

44mm elastic connection to engine

M48 x 1.25mm thread connection for trumpet/air filter attachment, or 48mm & 64mm plain fittings.


Kortom, verschillende types carbs voor verschillende types motoren...
 
b e r t 6-7-2007 11:58 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]


Zucht, zoals ik al zei: Dat zijn type-nummers. Net zoals een Derbi Senda geen Derbi Hunter is.

En wat ze verschillen? Dan moet je op die site kijken, staan specificaties.

[...]


[...]


[...]


[...]


Kortom, verschillende types carbs voor verschillende types motoren...



BEDANKT, hier kan ik wat mee. bij mij kreeg ik die pagina er niet goed voor.
 
b e r t 6-7-2007 12:03 Print reply

Posts: 1855
oja, die van phbn, zou je dat ook effe willen kopieren? want bij mij staat de hele site door mekaar en staan die beschrijvingen er niet.
 

Dit topic is 4014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved