Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brom mist Vermogen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43953 - Brom mist Vermogen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DynaBlaster 4-7-2007 22:52 Print reply

Posts: 2837
Al een ander carbje geprobeerd?
 
Wanna Finish First?, First Finish!
HONDA MTX-TREME 4-7-2007 23:25 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


een 110cc moet meer vermogen kunnen halen als een 50 bij lage toeren

en een import is vaak helemaal toeren beuken


hmmm, die grondplaat bepaald het ontstekingstijdstip, hoe verder hij naar rechts is gedraaid hoe vroeger hij staat.

Bij een snelle brommer die veel toeren maakt moet het onstekingstijdstip vroeger staan...

edit: als je die snelle/vroegere grondplaat vergelijkt staat het begin van de sleufjes(voor boutjes)van de snelle bij het einde van de sleufjes van de ori.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 4-7-2007 om 23:27 uur.
 
woodmen 5-7-2007 12:24 Print reply
Posts: 235
Probeer eens een andere cdi. Het proberen van een andere is zo gebeurd en je weet dan in iedergeval dat het niet je cdi is, of juist wel.


Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 5-7-2007 om 12:24 uur.
 
yamahadt1986 5-7-2007 13:06 Print reply
Posts: 1713
ik denk dat het door de uitlaat komt en door je vertanding meschien te zwaar vertand hoeveel toeren draait ie?

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Shifty 5-7-2007 17:36 Print reply

Posts: 1113
Andere Cdi: 2 Geprobeert.

En hij draait veel te weinig toeren.

Uitlaat zou kunnen, maar lijkt me wel erg stug. Heeft iemand anders die met een gianelli bovenlangse 80cc uitlaat en een malosi 100cc rijd ook dit probleem?


@HONDA MTX-TREME Dus een snelle grondplaat op zn laatst is hetzelfde als een ori op zn vroegst? Damn, dan kan ik die grondplaat nog een heel end verder uitvijlen. Maar dan nog zou de brom nu méér vermogen moeten hebben...

Ennuh, de brom is voor een deze setup véél te licht vertand...

De brom draait nu in de 6 5000 toeren, in de andere versnellingen kom ik ook niet verder als 8000... Dus lijkt me een ontstekings probleem.

Bobine misschien?

Blijft een Vaag probleem...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-7-2007 18:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


hmmm, die grondplaat bepaald het ontstekingstijdstip, hoe verder hij naar rechts is gedraaid hoe vroeger hij staat.

Bij een snelle brommer die veel toeren maakt moet het onstekingstijdstip vroeger staan...

edit: als je die snelle/vroegere grondplaat vergelijkt staat het begin van de sleufjes(voor boutjes)van de snelle bij het einde van de sleufjes van de ori.

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 4-7-2007 om 23:27 uur.


wauw
dat kan elke glazenwasser bedenken

maar als een 50cc al 70 kan halen met een onvervroegde orriginele grondplaat dan moet dat met een 110 cc helemaal geen probleem zijn

omdat een 50cc gewoon meer toeren moet maken om vermogen te krijgen als een grotere cilinder..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Andere Cdi: 2 Geprobeert.

En hij draait veel te weinig toeren.

Uitlaat zou kunnen, maar lijkt me wel erg stug. Heeft iemand anders die met een gianelli bovenlangse 80cc uitlaat en een malosi 100cc rijd ook dit probleem?


@HONDA MTX-TREME Dus een snelle grondplaat op zn laatst is hetzelfde als een ori op zn vroegst? Damn, dan kan ik die grondplaat nog een heel end verder uitvijlen. Maar dan nog zou de brom nu méér vermogen moeten hebben...

het is niet zo dat hoe vroeger hoe beter is, orriginele grondplaat teruggedraait is vaak prima , met meer vervroegen loopt het vaak alleen maar minder

Ennuh, de brom is voor een deze setup véél te licht vertand...

De brom draait nu in de 6 5000 toeren, in de andere versnellingen kom ik ook niet verder als 8000... Dus lijkt me een ontstekings probleem.

Bobine misschien?
zoals eerder gezegt: kijk eens of je een goede vliegwiel/onstekingcombinatie hebt

Blijft een Vaag probleem...



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-7-2007 om 18:04 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Shifty 5-7-2007 18:42 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
zoals eerder gezegt: kijk eens of je een goede vliegwiel/onstekingcombinatie hebt


Ja, dat klopt wel. MT en MBX80 ontsteking is toch ook hetzelfde, alleen de grondplaat verschilt. En er zit gewoon een MBX80 vliegwiel op.

 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Shifty 7-7-2007 23:36 Print reply

Posts: 1113
Vandaag de carters gespleten, carter pakking is bij de krukasholte helemaal verrot. Nieuwe gemonteerd, morgen het blok weer onder de brom hangen. Hopenlijk was dit het probleem.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Shifty 22-7-2007 17:59 Print reply

Posts: 1113
Nog even een update en een vraag:

De carter pakking is nu weer helemaal goed, katja schuurman van de gouden gids houd het goed vol icm vloeibare pakking maar erg veel verandering merk ik niet.

Het leuke is dat het kreng erg moeilijk af te stellen was, nu nog steeds. Ik kan al rijdende mn choke open trekken maar dat maakt geen verschil, helemaal niks. 40 maten grotere sproeier? Ook helemaal geen effect. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Valse lucht kan ik nergens vinden...

Ennuh, op de setup:

100cc Malossi
24mm Mik carb
Malossi 6 klepper
Gianlli bovenlangse 80cc Uitlaat

Zou toch ongeveer een sproeier 140 in moeten? (Keihin maat) Aangezien het kreng niet echt reageert op een andere sproeier wil ik dat ff wete...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Endymion 22-7-2007 18:02 Print reply

Posts: 1583
uitlaat denk ik hoor
 
As your agent, I am beyond death
John Huijben 22-7-2007 18:04 Print reply

Posts: 2433
hmmm van dat afstellen is idd vaag.
en zou je ns n foto van je vliegwiel kunnen maken?
gewoon vliegwielkappie eraf en n foto maken
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Saknet 22-7-2007 18:08 Print reply

Posts: 10355
probeer mischien ook eens te rijden zonder luchtslang stukkie en dan experimenteren met hand voor de luchtinlaat.. kijken of et beter of slechter word

maar ik vermoed eig. ook dat het iets meer voor de hand liggenders is dan je afstelling
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Shifty 22-7-2007 18:12 Print reply

Posts: 1113
idd, er is gewoon ergens anders iets mis, maar ik heb alles al 2 maal nagekeken en nog steeds niets gevonden... Het probleem lijkt wel wat op een lekke krukaskeering of valse lucht, maar beide krusaskeeringen heb ik al vervongen en er is nergens valse lucht te vinden...

@John, waarom wil je die foto? Tis wel het juiste vliegwiel hoor, gewoon een van een mbx80 blok, linksomdraaiend.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Shifty 22-7-2007 18:13 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
uitlaat denk ik hoor


Lijkt me stug, tis een haast nieuwe gianelli, hij heeft em een half jaar geleden gekocht op aanraden van mij, en op mijn brom presteerd hij wel goed...

Maaruh, sproeier 140 toch?
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
MrOi 22-7-2007 18:17 Print reply

Posts: 3110
Je zei zelf dat je zeker wist dat de onsteking niet lekker was.. waarom vervang je die dan niet gewoon?
 
XT Supermotard For Sale!

Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved