Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brom mist Vermogen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43953 - Brom mist Vermogen?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 4-7-2007 20:07 Print topicpost

Posts: 1113
Oke, ik heb hier een mtx-sh staan met de volgende setup:

Malossi 100cc
24mm Mikuni
Gianelli bovenlangs
Malossi 6-klepper
Ngk B10 Bougie
MPS-300 Cdi
Twv is iets zwaarder als STD.

Nu is dit apparaat niet vooruit te Branden! Maximaal 75 Kmph, normaliter 60/65. Afstelling is goed, hoewel hij erg moeilijk af te stellen is. Geen valse lucht (gecontroleerd met deo en nieuwe krukas keerringen erin). Ontsteking is goed, bougie is nieuw, tevens B9 en B8 geprobeerd, Ontstekings Tijdstip: Vroegst. Cilinder heeft erg goeie compressie (is dan ook net nieuw) en ik heb zowat alles geprobeerd. Enige wat ik nog kan bedenken:
- Uitlaat en Cilinder gaan totaal niet samen
- Ergens valse lucht in mn krukasholte (Pakking slecht?)
Of misschien toch iets anders?
Iemand enig idee?
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Remco RS 4-7-2007 20:16 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Oke, ik heb hier een mtx-sh staan met de volgende setup:

Malossi 100cc
24mm Mikuni
Gianelli bovenlangs
Malossi 6-klepper
Ngk B10 Bougie
MPS-300 Cdi
Twv is iets zwaarder als STD.

Nu is dit apparaat niet vooruit te Branden! Maximaal 75 Kmph, normaliter 60/65. Afstelling is goed, hoewel hij erg moeilijk af te stellen is. Geen valse lucht (gecontroleerd met deo en nieuwe krukas keerringen erin). Ontsteking is goed, bougie is nieuw, tevens B9 en B8 geprobeerd, Ontstekings Tijdstip: Vroegst. Cilinder heeft erg goeie compressie (is dan ook net nieuw) en ik heb zowat alles geprobeerd. Enige wat ik nog kan bedenken:
- Uitlaat en Cilinder gaan totaal niet samen
- Ergens valse lucht in mn krukasholte (Pakking slecht?)
Of misschien toch iets anders?
Iemand enig idee?

Zie je nou dat ik gelijk heb over 100cc honda's

 
Shifty 4-7-2007 20:25 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

Zie je nou dat ik gelijk heb over 100cc honda's



Niet de meine dwaas...

Ontopic graag.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Remco RS 4-7-2007 20:29 Print reply

Posts: 11463
Maar sloom zijn ze dus wel
 
Hier_ben_ik - Administrator 4-7-2007 20:34 Print reply

Posts: 8499
100cc 93cc malossi / 98cc 55mm ori of eurocilindro hondas zijn wel snel te krijgen, maar ontopic

Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 4-7-2007 om 20:35 uur.
 
Members zijn vervelend :-|
khpoppema 4-7-2007 20:37 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

Zie je nou dat ik gelijk heb over 100cc honda's




ow en hier help je hem ook heel erg mee hè?

@ts: loopt er miss een rem aan of iets dergelijks?

valse lucht kan je ook merken aan hoe die verloopt in toerental.

dan moet je toch gaan denken dat je cdi unit niet goed spoort

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
hc_soldier 4-7-2007 20:39 Print reply
Posts: 195
trekt hij mooi door in alle versnellingen? zonder stotteren enzo?

wat voor koppeling heb je zitten en zijn de platen niet versleten, of kabel te hard aangespannen waardoor hij slippend rijd en niet vooruitkomt.


 
Shifty 4-7-2007 20:47 Print reply

Posts: 1113
Als de koppeling slipt merk ik dat heus wel aan de toeren Dat is dus het probleem niet. Hij verloopt wel lekker in de toeren, trekt door tot in z'n 6, heeft alleen helemaal geen kracht. (duurt ook een eeuwigheid voordat ie in z'n 6 op toeren is) Kheb de CDI unit net gisteren vervangen door een mps-300, ik dacht zelf ook dat dat het probleem was, maar niet dus... Heb wel het idee dat de ontsteking niet optimaal is...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
De Schout 4-7-2007 21:37 Print reply
Posts: 5327
mt vliegwieltje perongeluk?
 
tune tweak fiddle bang bummer
ikkejw 4-7-2007 21:38 Print reply

Posts: 9886
te dikke voetpakking?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
HONDA MTX-TREME 4-7-2007 21:39 Print reply

Posts: 1486
Heb je wel snelle/vroegere grondplaat?

Ori grondplaat ontsteekt te laat, zon snellere/vroegere imi grondplaat kost €15... scheelt enorm veel!

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 4-7-2007 om 21:40 uur.
 
De Schout 4-7-2007 21:40 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
te dikke voetpakking?



gaat tie zomaar niet slecht van lopen.. heb al s met brommers gereden met 5/6 voetpakkingen was wel t 50cc lc blokje maartoch..

zou t echt in je ontsteking gaan zoeken.

wil die trouwens netjes stationair draaien? gewoon pak em beetj 1200 toeren ofzo. zoja, dan heb je wss geen valse lucht.
 
tune tweak fiddle bang bummer
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-7-2007 21:42 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Heb je wel snelle/vroegere grondplaat?

Ori grondplaat ontsteekt te laat, zon snellere/vroegere imi grondplaat kost €15... scheelt enorm veel!

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 4-7-2007 om 21:40 uur.


verschil is dat die verder terrug te draaien .
vaak is origineel max vervroegd wel net zo fijn

maar dat is het probleem niet van met niet verdraaide orri grondplaat rijd een 50import al harder...
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
HONDA MTX-TREME 4-7-2007 21:48 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


verschil is dat die verder terrug te draaien .
vaak is origineel max vervroegd wel net zo fijn

maar dat is het probleem niet van met niet verdraaide orri grondplaat rijd een 50import al harder...


maar hij heeft een 100cc autisa, deze maakt waarschijnlijk stukken meer toeren dus moet het ontstekingstijdstip vroeger staan...

Bij mijn 110malossi(93cc) heb ik ook snellere grondplaat opzitten met ori grondplaat op vroegst kwam hij gewoon niet op toeren sputteren/ploffen.
 
Shifty 4-7-2007 22:20 Print reply

Posts: 1113
Tis niet mijn brommer

Maar heb het even nagekeken, grondplaat is bijgedremeld, staat dus vroeger dan ori grondplaat kan staan.
Met een B10 bougie heeft de bougie btw een erg vreemde kleur, B9 was bruin, B10 is licht gevlekt (bruin vlak en zwart vlak), zelfs een heel klein beetje geel te zien (aan de zijkant van de elektrode). De ontsteking is Zeker Weten niet lekker.

Dr zit een MTX vliegwiel op ja.

Dit bericht is gewijzigd door Shifty op 4-7-2007 om 22:24 uur.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-7-2007 22:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


maar hij heeft een 100cc autisa, deze maakt waarschijnlijk stukken meer toeren dus moet het ontstekingstijdstip vroeger staan...

Bij mijn 110malossi(93cc) heb ik ook snellere grondplaat opzitten met ori grondplaat op vroegst kwam hij gewoon niet op toeren sputteren/ploffen.


een 110cc moet meer vermogen kunnen halen als een 50 bij lage toeren

en een import is vaak helemaal toeren beuken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 4758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved