mijn twv is nu 15-40, en ik draai 8500k. is het zo als ik mijn twv naar 13-40 verander, dat hij meer toeren kan maken? en wat kan ik het beste doen, 13-40 ervan maken, of 15-45? of maakt het geen f*ck uit?
als je je voorste tandwiel kleiner maakt, wordt de verhouding lichter. hierdoor trekt je brommer sneller op, maar hij zou er langsamer van kunnen worden, of overtoeren gaan kunnen maken.
Yamaha's verwelken, Rieju's vergaan, maar HONDA zal altijd bestaan
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
@johannsr
Hoe merk ik als hij overtoeren maakt?
@loeky
omdat dat me wel erg licht lijkt? dan is toch ej topsnelheid weg? mij lijkt eerder 14-43 beter? of schilt dan van 15-40 er weinig?
ja daarom zeg ik ook, rij je met je brommer op lange rechte wegen waar je lekker hard kunt gaan of in de stad?? in de stad kan je beter ligste vertanding doen
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
hmm oke. ik woon in een dorp, dat eigenlijk een stad is. denk je dat het handig is om dan toch voor 13-43 te gaan?(als ik meer toeren wil maken)
als je vaak moet accelereren is dat wel handig
ook beter voor de rollerbanken, als je die in je omgeving heb
Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 3-7-2007 om 22:45 uur.
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid