OK, 2 setups:
Honda MBX
- getunede 98.36 CC Euro.
- zelf gedesignede/ontworpen en gemaakte uitlaat.
- aantal dingetjes aangepast.
Topsnelheid: N.N.B. vrij hoog waarschijnlijk..
Puch NRG @ Klaaswaal
- Getunede MHR Team '98 model 8184 met 69,94 CC
- Aangepaste Evo pijp
- std krukas
- std carters
- std ontsteking
- std lagers
- std aangepast membraan
- zelf gemaakt spruitstuk
- 28 mm D'Orto
Resultaat ==> 16,106 pk aan het achterwiel
Aangezien de cilinder al ruim 4 jaar oud is, de onsteking niet van het binnenrotor type is en de std krukas en onaangepast carter aanwezig was, is dit een aanzienlijk vermogen.
Topsnelheid niet bekend, maar niet bizar hoog. K heb wel een filmpie gemaakt van hoe die toen reed, maar is 77 mb en ook niet zo super interessant. Symen heeft om ook gezien, dus vraag maar wat hij ervan vond.
Momenteel is deze MHR cilinder verkocht. Er liggen voor me Evo cilinder tuned carters klaar etc. Probleem zit hem echter in de finanaci?n en de komende vakantie, waardoor ik dit blok niet op korte termijn met race krukas etc af krijg.
Ik zal daarom binnenkort me andere MHR gaan monteren weer op me std blok en deze wat vetter tunen. Tevens zal er binnen redelijke termijn een eigen ontwerp en eigen bouw uitlaat onder komen en kijken wat voor vermogens er dit keer te scooren zijn, wederom met std carters, krukas en ontsteking.
Tevens zal ik op de langere termijn mijn Evo blok + Evo tuned cilinder afmaken. Hier zal wederom een uitlaat voor gebouwd worden en alles zal weer net wat extremer worden. Tegen deze tijd zal ik deelnemen aan de NL kampioenschappen scootersprint in Jubbega volgend jaar. Eventueel met Dicky in het zadel
hehe (geintje)