Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Polini 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43926 - Polini 70cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT.. 3-7-2007 10:38 Print topicpost
Posts: 80
hoi allemaal ik weet dat het niet mag maar ik kreeg geen reacties meer in het oude topic.

probleem is dat ik een polini 70 cc op een dt uit "82 heb gezet en hij maar niet goed wil lopen.
dit hebk gecheckt:

bougie
20mm
woensdag nw zuiger
rijd op lage toeren prima
bos uitlaat, 5 bak, 3pl. koppeling,
elektronische ontsteking.
twv = 13-49
HELP!! wat doe ik fout?

je kan hem wel doortrekken alleen het is minder heftig dan een eurokit cil. klopt dit? of moet hij die er dik uit blazen??

Dit bericht is gewijzigd door DT.. op 3-7-2007 om 11:18 uur.
 

van bussel 3-7-2007 13:09 Print reply

Posts: 695
wat voor een kleur heeft de bougie?

en deze cil moet hem idd veel harder door trekken dat zo'n eurokut, de powerband ligt alleen wel wat hoger, dus als je hem iets te zwaar vertand heb je kans dat ie onderin niet goed trekt(in vergelijking met de eurokit)
 
DT.. 4-7-2007 12:37 Print reply
Posts: 80
kijk daar heb ik tenminste wat aan! wat voor TWV heb jij dan?
Heb nu me nieuwe zuiger binnen maar ik weet niet welke cil ik erop ga zetten, een eurokut rijd wel rustiger.

welke zou jij erop zetten, ze zijn allebei goed! met nw zuiger
 
van bussel 4-7-2007 12:56 Print reply

Posts: 695
ik heb met me polini 14-42 dacht ik, rijd heerlijk

ja ligt er maar net aan wat jij fijn vind rijden

als jij liever onder in wat toeren wil, moet je die eurokit nemen.
als jij liever wil toeren beuken en een mooie snelheid halen, moet je die polini nemen(kun je hem eventueel nog wel wat zwaarder dan mij vertanden, moet je mischien wel wat meer met de koppeling slippen)


maar als ik ook nog een eurokit had liggen, had ik die er op gedaan denk ik. in de tijd dat ik hem had(paar dagen tot dat hij vast liep) vond ik het super rijden
 
DT.. 4-7-2007 13:53 Print reply
Posts: 80
ja dat is wel zo, beter de eurokit. Ik ga namelijk met een paar vrienden op vakantie naar belgie, op de brommer vanuit iets onder Utrecht (over 2 weken). dus dan gaak tog wel ff voor het nieuwe rijden, 80 in z'n 5 .

en dan mijn laatste vraag, die eurokit is warmgelopen, nu is hij weer gehoond en nw, zuiger (erg netjes) hoelang moet ik nu inrijden i.v.m. de nicasil wand die erin zit?
sommige zeggen 1 tank, sommige zeggen 500km/1000km. Wat is het beste?
Ik heb een echte dakar tank voor dt 12 liter meen ik,hier kan ik 350km mee rijden, dan zou het wel kunnen 1 tank

Dit bericht is gewijzigd door DT.. op 4-7-2007 om 13:58 uur.
 
van bussel 4-7-2007 14:19 Print reply

Posts: 695
haha oké:P


wtf, kun je die honen? alleen gietijzer kun je honen toch?


ik zou idd gewoon een tank(ong 350 km) rustig rijden, niet te hoog in toeren, af en toe lekker doortrekken(paar seconden)
en als je berg op moet, ga bovin in de powerband rijden(iig niet er onder) want dan loopt ie geheid vast(als hij nog niet is ingereden)
heb ik ook gehad
 
DT.. 5-7-2007 12:40 Print reply
Posts: 80
weet niet of je die kan honen maar heb het zelf gedaan en de krasjes en alles zijn eruit, en hij loopt perfect

maar heb de cilinders dus omgewisseld, en kwam erachter dat de zuigerveren van de polini ineens heeeel hard zijn gaan slijten.
denk dat de opening wel 3mm was en de andere 2 ofzo. toen ik heb kreeg waren ze goed, ik heb alleen de veren toen boven en onder omgedraaid omdat de onderste btr was.

Smering had hij genoeg, rookte als de ziekte (extra olie) maarrrr HOE KAN DIT??
 
van bussel 5-7-2007 12:41 Print reply

Posts: 695
te arm afgesteld?, verkeerd warm rijden?
of verkeerd ingereden?

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 5-7-2007 om 12:42 uur.
 
DT.. 5-7-2007 13:04 Print reply
Posts: 80
Te arm?
me bougie is wel btje bruin, klein beetje licht bruin, maar heb wel het idee dat hij al rijk staat omdat hij beetje viertakt als hij koud is, langer dan normaal. mss ff aan de luchtschroef kutte of niet
en me luchtfilter schoonmaken


Dit bericht is gewijzigd door DT.. op 5-7-2007 om 13:06 uur.
 
yamahadt1986 5-7-2007 13:11 Print reply
Posts: 1713
die bos uitlaat is die van een motor of zo als dat wel zo is gaat dat biet goed same met de hele set enzo.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
ArvidW 5-7-2007 13:12 Print reply

Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
weet niet of je die kan honen maar heb het zelf gedaan en de krasjes en alles zijn eruit, en hij loopt perfect

maar heb de cilinders dus omgewisseld, en kwam erachter dat de zuigerveren van de polini ineens heeeel hard zijn gaan slijten.
denk dat de opening wel 3mm was en de andere 2 ofzo. toen ik heb kreeg waren ze goed, ik heb alleen de veren toen boven en onder omgedraaid omdat de onderste btr was.

Smering had hij genoeg, rookte als de ziekte (extra olie) maarrrr HOE KAN DIT??


Heb jij serieus een aluminium cilinder gehoond? Ik neem aan dat je niet bent vergeten een nicasiellaag er nieuw in te laten zetten (was zeker duur grapje? was nieuwe kopen niet goedkoper?)

Roken komt waarschijnlijk door je lage compressie (lekkende zuigerveertjes) maar 2 en 3mm slotspeling is veeeeel te veel, heb je wel zuigerveertjes gekregen met een overmaat?

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 5-7-2007 om 13:13 uur.
 
DT.. 5-7-2007 13:20 Print reply
Posts: 80
nee dat was me polini heb nu weer een eurokit, maar ik heb een nw zuiger van polini, die veren zijn wel goed, maar dit is ineens heel hard gaan slijten door een onbekende reden.

die euro is licht gehoond volgens mij maakt dat nix uit voor de nicasil, het is hetzelfde als je rijd, dus wrijving van de zuiger, het kan egt wel.

Dit bericht is gewijzigd door DT.. op 5-7-2007 om 13:21 uur.
 
van bussel 6-7-2007 11:20 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
nee dat was me polini heb nu weer een eurokit, maar ik heb een nw zuiger van polini, die veren zijn wel goed, maar dit is ineens heel hard gaan slijten door een onbekende reden.

die euro is licht gehoond volgens mij maakt dat nix uit voor de nicasil, het is hetzelfde als je rijd, dus wrijving van de zuiger, het kan egt wel.

Dit bericht is gewijzigd door DT.. op 5-7-2007 om 13:21 uur.





heb je er daarna wel een overmaat zuiger in gedaan dan?
 
DT.. 6-7-2007 13:52 Print reply
Posts: 80
nee, er is toch geen overmaat zuiger voor een eurokit??

Maar je hebt boren en honen kijk:

Boren: de cil 0.25mm groter boren om de diepe krasjes eruit te krijgen. dan moet je idd een nw wand en een overmaat zuiger.

Honen: dat zijn 3 schuursteentjes die door het draaien van de boorkolom naar buiten gaan en tegen je cil wand aan drukken, en dan word je wand zeg maar weer mooi glad gemaakt (geslepen). je kan hiervan ook nog de druk instellen dat hij harder tegen je cil aan drukt (ligt eraan wat voor krassen). hiermee haal je er echt geen milimeters van af, het is egt heel weinig.

Daarna zuigertje er in laten vallen en zakte langzaam naar beneden zoals eht hoort. zuiger veer gepast en die was keurig binnen de toleranties. 0.15 volgens mij.

dus sommige mensen zeggen jah ik heb een 50cc uitgehoonde cilinder liggen die is lekker snel, maar dit kan niet.
of, hij is groter geboord naar 60cc ofzo, of hijis een keer warmgelopen en hij is netjes gehoont, dus de cil weer "opgeknapt"
 
Scozzisa 6-7-2007 13:59 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
nee, er is toch geen overmaat zuiger voor een eurokit??

Maar je hebt boren en honen kijk:

Boren: de cil 0.25mm groter boren om de diepe krasjes eruit te krijgen. dan moet je idd een nw wand en een overmaat zuiger.

Honen: dat zijn 3 schuursteentjes die door het draaien van de boorkolom naar buiten gaan en tegen je cil wand aan drukken, en dan word je wand zeg maar weer mooi glad gemaakt (geslepen). je kan hiervan ook nog de druk instellen dat hij harder tegen je cil aan drukt (ligt eraan wat voor krassen). hiermee haal je er echt geen milimeters van af, het is egt heel weinig.

Daarna zuigertje er in laten vallen en zakte langzaam naar beneden zoals eht hoort. zuiger veer gepast en die was keurig binnen de toleranties. 0.15 volgens mij.

dus sommige mensen zeggen jah ik heb een 50cc uitgehoonde cilinder liggen die is lekker snel, maar dit kan niet.
of, hij is groter geboord naar 60cc ofzo, of hijis een keer warmgelopen en hij is netjes gehoont, dus de cil weer "opgeknapt"


zkr wel overmaatse zuigers voor eurokit, zei het niet ván eurokit..
 
van bussel 6-7-2007 14:04 Print reply

Posts: 695
en anders druk je er toch een van polini in?
die van airsal eurokit passen ook in een cil van polini dus vast ook wel anders om:P
 

Dit topic is 3798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved