Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is zuiniger?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43914 - Wat is zuiniger?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sr eunt Wo0t 2-7-2007 18:44 Print reply

Posts: 413
zoals ik het geleerd heb is je specifiek brandstofverbruik het laagst bij maximaal koppel. je zou dus eens uit moeten zoeken bij welk toerental je koppel het hoogst is. als je dat gaat rijden is ie t zuinigst.
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
-TimP- 2-7-2007 21:57 Print reply

Posts: 1836
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Ik raad je aan om een ander voortandwiel te leggen: 1 tandje kleiner.
En dan iets meer dan 4000rpm rijden.

Daarbij: het zuinigste is nog altijd originele duitsland setup en dan gewoon volgas 80 rijden


Over de eigenlijke vraag die je stelde: ik denk dat als je met 4000rpm in z'n 6 rijdt, volgas, je zuiniger rijdt dan net niet volgas. 't zal echter niet heel veel schelen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 2-7-2007 om 17:25 uur.


maakt dus wel uit. ga maar eens een tijdje halfgas 10k rijden
 
zxr club zx6r 2003
Maximilliano 3-7-2007 0:55 Print reply
Posts: 666
Ik heb zelf ook een mbx80blokkie, en ik rij bijna alles in zn 6. ook in het dorp en al die andere dingen. (als je laag in de toeren zit, slijt hij oko minder he)

als je lange afstanden gaat rijden, kan je beter alles in zn 6 doen, en als je dan nog op zn zuinigs wilt rijden, (en beetje vaart wil maken, dus niet 2000 RPM) zou ik het net in de powerband doen
 
Henk-88 3-7-2007 2:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sr eunt Wo0t
je zou dus eens uit moeten zoeken bij welk toerental je koppel het hoogst is. als je dat gaat rijden is ie t zuinigst.



Dat is beslist niet waar. Het rendement is op dat moment dan wel maximaal.

De gashendel zo dicht mogelijk houden rijdt het zuinigst, lijkt mij.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Eat My Dust 3-7-2007 8:54 Print reply

Posts: 2562
ik rij met 120cc 4 takt
op zich al zuinig, maar ik rij zuiniger
met meewind je gas gewoon een klein beetje gebruiken
en in ze 4 70 rijden met heel weinig toeren
rij ik zo 1:65
en natuurlijk het optrekken en gasgeven kost je benzine
zelfde geld voor afremmen en weer optrekken
en minder gassen voor het stoplicht
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
mulder 3-7-2007 9:00 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Dat is beslist niet waar. Het rendement is op dat moment dan wel maximaal.

De gashendel zo dicht mogelijk houden rijdt het zuinigst, lijkt mij.

klopt want het laagste specifiek verbruik is niet het zuinigst
 

Dit topic is 2503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved