Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is zuiniger?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43914 - Wat is zuiniger?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 2-7-2007 15:11 Print topicpost

Posts: 658
Sinds een paar weken rijd ik met een NSR met een ori 80mbx blok. Nou heb ik al enige tijd de volgende vraag:

Is het zuiniger om in z'n 6 met 4000rpm 75 te rijden (hiervoor moet je zo ongeveer vol gas rijden om niet terug te zakken in toeren), of kan je beter in z'n 6 met 9000rpm 100km/h rijden (hiervoor hoef je het gas nog geen kwart los te hebben)

Oftewijl: kan je beter met heel veel gas en weinig toeren rijden, of is het zuiniger als je met veel toeren ergens in z'n powerband rijdt en maar een heel klein beetje gas hoeft te geven?


 

mtlover 2-7-2007 15:15 Print reply

Posts: 2372
Zo min mogelijk toeren in een zo hoog mogelijke versnelling. Je kent die radioreclame van de Dukes toch wel?
 
Valid 2-7-2007 15:15 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Zo min mogelijk toeren in een zo hoog mogelijke versnelling. Je kent die radioreclame van de Dukes toch wel?


Ook als je hiervoor vol gas moet geven, tegenover het bijna geen gas geven met meer toeren?
 
De Schout 2-7-2007 15:17 Print reply
Posts: 5327
denk dat ie het zuinigste zal zijn als je b.v. in z'n vier 4 75 gaat rijden bij 8/9k en heel weinig gas. (moet je afstelling wel goed zijn op hij loopt vast..) maar volgas onder z'n toeren is een tweetakt volgens mij echt niet zuinig.
 
tune tweak fiddle bang bummer
fs180 2-7-2007 15:21 Print reply

Posts: 1346
ga rijden, doe benzine klaar dicht, en probeer de 2 standen en kijk hoelang je ermee kan rijden tot ie stopt
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Crazycrosser 2-7-2007 15:35 Print reply

Posts: 570
hoe minder toeren hoe minder bezine dat hij nodig heeft
 
Woutjuh 2-7-2007 15:45 Print reply

Posts: 4422
ik denk het 2e, want je weet wat ze zeggen, verbruik ligt aan je rechter hand
 
veel MT spul te koop!
Remco RS 2-7-2007 15:55 Print reply

Posts: 11463
Halfgas met volle toeren is een bijzonder slecht idee
 
RS_70_power 2-7-2007 15:57 Print reply

Posts: 1990
Je moet net in je powerband rijden, d'r onder is niet optimaal en aan het eind van je powerband ook niet.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
spoorlijncrosser 2-7-2007 15:58 Print reply

Posts: 2687
zo min mogelijk toeren maken en al overschakelen, dan gebruikt je het minste brandstof.
6k toeren in zn laatste versnelling ofzo dus
 
Valid 2-7-2007 15:59 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
Halfgas met volle toeren is een bijzonder slecht idee


Dat denk ik eigenlijk ook. Al helemaal als je met oliepompje rijd natuurlijk.
 
-TimP- 2-7-2007 16:44 Print reply

Posts: 1836
als je nu 6k of 10k rijd.. zit 4k rpm verschil in dus kan je beter in zn laatste versnelling met lage toeren rijden. en veel toeren en weinig benzine(half gas) word je cilinder ook wel wat warmer
 
zxr club zx6r 2003
Remco RS 2-7-2007 16:47 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Dat denk ik eigenlijk ook. Al helemaal als je met oliepompje rijd natuurlijk.

maakt niet uit, sowieso
 
Mopar 2-7-2007 17:17 Print reply

Posts: 4772
Zoals gezegt, net in de powerband.

Meestal is de 6e versnelling een overdrive en zakt hij daarin ver in terug in toeren, wat dus gunstig is.

Ik denk, halfgas in zijn 6 gaan rijden, en als hij terug valt omdat hij dat niet trekt moet je hem lichter vertanden

En natuurlijk vroeg(er) schakelen
 
MTX-speed 2-7-2007 17:23 Print reply

Posts: 1229
Ik raad je aan om een ander voortandwiel te leggen: 1 tandje kleiner.
En dan iets meer dan 4000rpm rijden.

Daarbij: het zuinigste is nog altijd originele duitsland setup en dan gewoon volgas 80 rijden


Over de eigenlijke vraag die je stelde: ik denk dat als je met 4000rpm in z'n 6 rijdt, volgas, je zuiniger rijdt dan net niet volgas. 't zal echter niet heel veel schelen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 2-7-2007 om 17:25 uur.
 
Valid 2-7-2007 18:00 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Zoals gezegt, net in de powerband.

Meestal is de 6e versnelling een overdrive en zakt hij daarin ver in terug in toeren, wat dus gunstig is.

Ik denk, halfgas in zijn 6 gaan rijden, en als hij terug valt omdat hij dat niet trekt moet je hem lichter vertanden

En natuurlijk vroeg(er) schakelen


Lichter vertanden is absoluut niet nodig. Als ik halfgas in z'n 6 ga rijden trekt ie gewoon door totdat hij 95 ofzo rijdt met dik 9000rpm. Bij de 70 blijven hangen in z'n 6 is wel te doen, maar dan moet je gewoon heel weinig gas geven anders trekt ie door... Vertanding is ook niet te licht want hij maakt geen overtoeren. Maar ik heb net ongeveer 75 in z'n 5 met 8.5k rpm en halfgas gereden... denk dat dat het beste is

Dit bericht is gewijzigd door Valid op 2-7-2007 om 18:01 uur.
 

Dit topic is 2492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved