mtlover |
2-7-2007 15:15 |
Posts: 2372 |
Zo min mogelijk toeren in een zo hoog mogelijke versnelling. Je kent die radioreclame van de Dukes toch wel?
|
|
|
|
Valid |
2-7-2007 15:15 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Zo min mogelijk toeren in een zo hoog mogelijke versnelling. Je kent die radioreclame van de Dukes toch wel?
Ook als je hiervoor vol gas moet geven, tegenover het bijna geen gas geven met meer toeren?
|
|
|
|
De Schout |
2-7-2007 15:17 |
Posts: 5327 |
denk dat ie het zuinigste zal zijn als je b.v. in z'n vier 4 75 gaat rijden bij 8/9k en heel weinig gas. (moet je afstelling wel goed zijn op hij loopt vast..) maar volgas onder z'n toeren is een tweetakt volgens mij echt niet zuinig.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
fs180 |
2-7-2007 15:21 |
Posts: 1346 |
ga rijden, doe benzine klaar dicht, en probeer de 2 standen en kijk hoelang je ermee kan rijden tot ie stopt
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
Crazycrosser |
2-7-2007 15:35 |
Posts: 570 |
hoe minder toeren hoe minder bezine dat hij nodig heeft
|
|
|
|
Woutjuh |
2-7-2007 15:45 |
Posts: 4422 |
ik denk het 2e, want je weet wat ze zeggen, verbruik ligt aan je rechter hand
|
|
veel MT spul te koop! |
|
Remco RS |
2-7-2007 15:55 |
Posts: 11463 |
Halfgas met volle toeren is een bijzonder slecht idee
|
|
|
|
RS_70_power |
2-7-2007 15:57 |
Posts: 1990 |
Je moet net in je powerband rijden, d'r onder is niet optimaal en aan het eind van je powerband ook niet.
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
spoorlijncrosser |
2-7-2007 15:58 |
Posts: 2687 |
zo min mogelijk toeren maken en al overschakelen, dan gebruikt je het minste brandstof.
6k toeren in zn laatste versnelling ofzo dus
|
|
|
|
Valid |
2-7-2007 15:59 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
Halfgas met volle toeren is een bijzonder slecht idee
Dat denk ik eigenlijk ook. Al helemaal als je met oliepompje rijd natuurlijk.
|
|
|
|
-TimP- |
2-7-2007 16:44 |
Posts: 1836 |
als je nu 6k of 10k rijd.. zit 4k rpm verschil in dus kan je beter in zn laatste versnelling met lage toeren rijden. en veel toeren en weinig benzine(half gas) word je cilinder ook wel wat warmer
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
Remco RS |
2-7-2007 16:47 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
Dat denk ik eigenlijk ook. Al helemaal als je met oliepompje rijd natuurlijk.
maakt niet uit, sowieso
|
|
|
|
Mopar |
2-7-2007 17:17 |
Posts: 4772 |
Zoals gezegt, net in de powerband.
Meestal is de 6e versnelling een overdrive en zakt hij daarin ver in terug in toeren, wat dus gunstig is.
Ik denk, halfgas in zijn 6 gaan rijden, en als hij terug valt omdat hij dat niet trekt moet je hem lichter vertanden
En natuurlijk vroeg(er) schakelen
|
|
|
|
MTX-speed |
2-7-2007 17:23 |
Posts: 1229 |
Ik raad je aan om een ander voortandwiel te leggen: 1 tandje kleiner.
En dan iets meer dan 4000rpm rijden.
Daarbij: het zuinigste is nog altijd originele duitsland setup en dan gewoon volgas 80 rijden
Over de eigenlijke vraag die je stelde: ik denk dat als je met 4000rpm in z'n 6 rijdt, volgas, je zuiniger rijdt dan net niet volgas. 't zal echter niet heel veel schelen.
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 2-7-2007 om 17:25 uur.
|
|
|
|
Valid |
2-7-2007 18:00 |
|