Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - voorvork yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #43912 - voorvork yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartyamahadt50mx 2-7-2007 10:24 Print topicpost
Posts: 115
hoi
weet iemand hoe je een voorvork van een yamaha dt 50 mx uitelkaar kan halen.
en als ik er van die ophoogbussen in zet moet ik dan nog een versteveging tussen de poten lassen?

alvast bedankt bart
 

kenny77 2-7-2007 10:34 Print reply

Posts: 29286
Als je de voorvork rubber weg haalt zit er een borg ring in en als je die weg haalt , kan je de voorvork ( de onder pooten) in de bankschroef zetten of anders vast klemmen en dan aan de binnen poot gaan trekken ( doormiddel van eerst naar binnen duwen en dan naar buiten trekken) zo heb ik het gedaan.

Je hebt ook van die verstevegings klemen voor de voorvork is gewoon een beugel die je er op schroeft

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2007 om 10:34 uur.
 
bartyamahadt50mx 2-7-2007 10:37 Print reply
Posts: 115
oke en waar kan je zo'n beugel kopen?
 
kenny77 2-7-2007 10:40 Print reply

Posts: 29286
Dat weet ik niet ,er zat zo een op mijn Dt toen ik hem kreeg maar die stond wel al tien jaar in de tuin.
 
bartyamahadt50mx 2-7-2007 10:46 Print reply
Posts: 115
is er ook een anderen manier om hem uitelkaar te krijgen want uitelkaar trekken wil niet erg lukken?
 
kenny77 2-7-2007 10:50 Print reply

Posts: 29286
Moet je gewoon keihard de poot naar binnen duwen en dan ook weer hard naar buiten trekken , ik dacht eerst ook ik mol zo mijn hele voorvork en toen ben ik gaan vragen in een brommerwinkel en die deden het vroeger ook zo (hadden ook een Dt gehad ) en na een tijdje komt de kering er langsaam uit.

Een ander manier weet ik niet


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2007 om 10:51 uur.
 
bartyamahadt50mx 2-7-2007 10:55 Print reply
Posts: 115
oke en nieuwe keeringen kon ik nergens vinden op internet weet iemand een site of zitten ze bij een keeringset?

 
kenny77 2-7-2007 11:01 Print reply

Posts: 29286
Bij een keering set zitten ze niet bij is allen voor het blok, maar ik ben gewoon met de oude keeringen naar de brommerwinkel gegaan en toen heb ik gewoon nieuwe bestelt en toen daar weer opgehaald.
 
kenny77 2-7-2007 11:02 Print reply

Posts: 29286
Yamaha DT50M/DT50 MX/DT50 MX-S/DT80 MX :

30X40,5X10,5


Deze maten stonden hier op de site

 
kenny77 2-7-2007 11:14 Print reply

Posts: 29286
http://www.motorpart...nfo/vorkkeerring.htm

Hier is een site ik wel niet zeker of je ze hier ook kunt bestellen.
 
kenny77 2-7-2007 11:20 Print reply

Posts: 29286
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/1094

Hier staat ook uitgelegd hoe je de voorvork uit elkaar haald
 
bartyamahadt50mx 2-7-2007 11:31 Print reply
Posts: 115
oke bedankt
 
-Bassie- 2-7-2007 16:12 Print reply

Posts: 6617
als je da gaat doen he haal dan wel de bovcenste bout uit je voorvorkpoot.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Harold 2-7-2007 20:31 Print reply

Posts: 1052
je kunt de binnen poot ook doormiddel van een lang draadend uit je buiten poot persen.

moet je een M10(moet je ff nakijken) draadend hebben en die in je binnen poot draaien door het gat waar normaal je afdicht bout zit.

En dan draaien maar totdat het weerstand geeft en dan kun je hem in de bankschroef zetten en met 2 moeren op het draadend hem verder draaien zodat je de onderpoot er uit perst.
 
bartyamahadt50mx 3-7-2007 19:07 Print reply
Posts: 115
dat draad end is een m1 met fijn draad en dat kan ik nergens krijgen hier kan ik er dan gewoon m11 draadend in draaien en dat het stevig is of moet ik egt m11 fijn draad hebben?
 
Harold 3-7-2007 22:45 Print reply

Posts: 1052
M11 bestaat niet
Dan is het M12 of M10
Als je poot opmeet (gat van de afsluit bout boven op de voorvork dus)
en je meet daar 11 mm dan moet je M12 hebben

En dan heb je idd nog metrisch fijn, maar volgensmij was het wel gewoon standaart M12 (of M10). (bij mij toen wel iigv)

Je kunt iigv geen grof draad in fijn draad schroeven, dat gaat niet goed.
 

Dit topic is 2441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved