Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - koplamp blijft kapot gaan?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #43894 - koplamp blijft kapot gaan?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Spookrijder100 1-7-2007 15:22 Print topicpost

Posts: 2227
ik heb een zulu waarvan de bol in de koplamp steeds weer doorbrand. ik had er net een week geleden een nieuwe ingegaan, net als daarvoor ging eerst het klein licht kapot, later het grootlicht ook.
er is mij vertelt dat dit kan komen omdat die opgevoerd is (zit nu 70cc airsel en metrakit bocht op), maar is dit ook echt de oorzaak? en hoe los ik dit op?

ik heb geen zin om elke week een nieuwe bol van 9 euro te kopen
 

fietsie 1-7-2007 15:29 Print reply

Posts: 1438
spanings regelaar kaduuk?
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Spookrijder100 1-7-2007 15:31 Print reply

Posts: 2227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
spanings regelaar kaduuk?

is het beter om die te vervangen of is die te repareren?
 
Fryske_Honda 1-7-2007 15:40 Print reply

Posts: 1552
die kun je beter vervangen, en controleer alle draden of ze niet kortsluing maken met het frame/andere kabels of het natte weer (water) en als je toch bezig bent moet je even de spanning op je kabels meten, als dit meer is dan de spanning die is aangegeven op de lichtpitten dan kun je er evt ook een grotere pit in doen zodat ze niet zo snel meer doorbranden

Dit bericht is gewijzigd door Fryske_Honda op 1-7-2007 om 15:40 uur.
 
RXBaz 1-7-2007 15:42 Print reply

Posts: 1879
zekering?

 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Henk-88 1-7-2007 16:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fryske_Honda
die kun je beter vervangen, en controleer alle draden of ze niet kortsluing maken met het frame/andere kabels of het natte weer (water) en als je toch bezig bent moet je even de spanning op je kabels meten, als dit meer is dan de spanning die is aangegeven op de lichtpitten dan kun je er evt ook een grotere pit in doen zodat ze niet zo snel meer doorbranden

Dit bericht is gewijzigd door Fryske_Honda op 1-7-2007 om 15:40 uur.



MEER dan 12 volt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
fietsie 1-7-2007 16:43 Print reply

Posts: 1438
meer watt lampje erin steken...
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Henk-88 1-7-2007 16:46 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
meer watt lampje erin steken...


Zou dat helpen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-Bassie- 1-7-2007 16:53 Print reply

Posts: 6617
een langzame zekerring er tussen doen.

dan gaat je lampje niet suk en je zekering laat niet meer door dan hij voor gemaakt is.

hoeveel watt is je lampje?

hoeveel volt is ie??

doe je watt delen door volt dan krijg je de zekering die er tussen moet.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Shifty 1-7-2007 18:38 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
een langzame zekerring er tussen doen.

dan gaat je lampje niet suk en je zekering laat niet meer door dan hij voor gemaakt is.

hoeveel watt is je lampje?

hoeveel volt is ie??

doe je watt delen door volt dan krijg je de zekering die er tussen moet.


Lekker, dan kun je om de week die zekering vervangen... Dit is geen oplossing natuurlijk.

Beter meet je eerst hoeveel Volt er op je licht staat bij 5000 en 10000 toeren oid, als het beide kerel 12 is dan is er niets aan de hand.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Spookrijder100 1-7-2007 18:50 Print reply

Posts: 2227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
een langzame zekerring er tussen doen.

dan gaat je lampje niet suk en je zekering laat niet meer door dan hij voor gemaakt is.

hoeveel watt is je lampje?

hoeveel volt is ie??

doe je watt delen door volt dan krijg je de zekering die er tussen moet.

lampje is 35W, 12V... en elke week zekering vervangen lijkt mij ook geen goeie oplossing
 
Spookrijder100 1-7-2007 18:52 Print reply

Posts: 2227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Lekker, dan kun je om de week die zekering vervangen... Dit is geen oplossing natuurlijk.

Beter meet je eerst hoeveel Volt er op je licht staat bij 5000 en 10000 toeren oid, als het beide kerel 12 is dan is er niets aan de hand.

als er niets aan de hand was, warom blijft mijn lamp dan doorbranden? dan zou er toch wel iets aan de hand moeten zijn

Dit bericht is gewijzigd door tha scooterkiller op 1-7-2007 om 18:52 uur.
 
Henk-88 1-7-2007 19:04 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tha scooterkiller
[...]

als er niets aan de hand was, warom blijft mijn lamp dan doorbranden? dan zou er toch wel iets aan de hand moeten zijn

Dit bericht is gewijzigd door tha scooterkiller op 1-7-2007 om 18:52 uur.



Als je verlichtingsspoel teveel spanning levert dan kun je 'm ook en beetje afwikkelen tot je weer in de buurt van de 13 volt zit op je max toerental
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Spookrijder100 1-7-2007 19:13 Print reply

Posts: 2227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Als je verlichtingsspoel teveel spanning levert dan kun je 'm ook en beetje afwikkelen tot je weer in de buurt van de 13 volt zit op je max toerental

ik heb net gemeten, klopt het dat het wisselspanning is? want met gelijkspanning gaf die niks aan. Met wisselspanning gaf die in alle toeren bijna hetzelfde aan, net onder 11 volt.

wat betekend dit dan?
 
Henk-88 1-7-2007 19:58 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tha scooterkiller
[...]

ik heb net gemeten, klopt het dat het wisselspanning is? want met gelijkspanning gaf die niks aan. Met wisselspanning gaf die in alle toeren bijna hetzelfde aan, net onder 11 volt.

wat betekend dit dan?


Spoel levert wisselspanning idd, om een accu erop aan te kunnen sluiten heb je gelijkstroom nodig en dats de reden voor de aanwezigheid van omvormers.

Als die zelfs op max niet meer dan 11 volt geeft dan kan een 12 volt lampje niet DAARdoor kapotgaan iig.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-Bassie- 1-7-2007 20:13 Print reply

Posts: 6617
zet dan een weerstand op het draad van je klein licht.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 10248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved