-Bassie- |
1-7-2007 14:58 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
ey , ik had al gekeken bij de faq's om een cilinder te vervangen maar weet nog niet alles precies...(geen foto's enzow)
ik ga binnenkort dus een brommer kopen(honda nsr) waar ik de cilinder moet voor vervangen.
er zit nu een 50cc GJOL op en ik ga hem vervangen voor een Big Bore kit 50cc snel.
maar heeft er misschien iemand dus foto;s met duidelijke uitleg? en hoe zit het dan met afstellen?
iig bedankt
dit al gezien??
http://www.scooter-f...teren_lccilinder.php
en is dit de eertse keer dsat je een cilinder vervangt van welke brommer dan ook??
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
fietsie |
1-7-2007 14:58 |
Posts: 1438 |
er is wel een afstel FAQ
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
dit al gezien??
http://www.scooter-f...teren_lccilinder.php
en is dit de eertse keer dsat je een cilinder vervangt van welke brommer dan ook??
vind het een beetje domme uitleg... die jonge wil het gewoon goed weten want er staat bijvoorbeeld niet in dat eerst Koelvloeistof afgetapt moet worden enzo...
Dit bericht is gewijzigd door fietsie op 1-7-2007 om 15:00 uur.
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
mtx-r50 |
1-7-2007 15:00 |
Posts: 264 |
het is niet zo moeilijk, je moet alleen op een paar dingen letten
eerst laat je de koelvloeistof eruit, dan vijs je de cilinder los
haal het deksel eraf en vervolgens de cilinder zelf.
haal het circlipske aan een kant van de zuiger er uit en duw de pin eruit.
nu is je cilinder er af
verwijder dan alle pakking die nog op je blok hangt, alles MOET eraf
dan plaats je je nieuwe voetpakking en hang je de nieuwe zuiger vast, let op dat de circlips van de nieuwe zuiger aan beide kanten goed vast hangt(op de zuiger staat een aanduiding(vaak pijltje), deze moet naar de uitlaat gericht, tenzij er "in" staat )
plaats dan de nieuwe cilinder (let hierbij op dat de zuigerveren juist zitten dwz de opening van de zuigerveer recht boven een pinnetje in de zuiger)
duw de zuigerveren in de zuiger en schuif dan de cilinder over de zuiger (voorzichtig), plaats dan je koppakking en je deksel op de cilinder en vijs hem vast (ik doe dit met een momentsleutel op de pakking niet kapot te draaien, je kan het zonder maar dan mag je hem niet vastdraaien tot je niet meer kunt, t is moeilijk te zeggen hoe hard dan wel)
plaats je bougie en je koelingsdarmen terug en je bent klaar
voor af te stellen vraag je nog maar eens als de cilinder er op zit
grtz...
|
|
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it. |
|
o-G melvino |
1-7-2007 15:05 |
Posts: 383 |
ok , bedankt dan , maar denk dat ik dan wel eerst 3x kijk voordat ik wat ga doen.
maar afstellen is toch ook wel een klus of niet?
|
|
|
|
-Bassie- |
1-7-2007 15:16 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
het is niet zo moeilijk, je moet alleen op een paar dingen letten
eerst laat je de koelvloeistof eruit, dan vijs je de cilinder los
haal het deksel eraf en vervolgens de cilinder zelf.
haal het circlipske aan een kant van de zuiger er uit en duw de pin eruit.
nu is je cilinder er af
verwijder dan alle pakking die nog op je blok hangt, alles MOET eraf
dan plaats je je nieuwe voetpakking en hang je de nieuwe zuiger vast, let op dat de circlips van de nieuwe zuiger aan beide kanten goed vast hangt(op de zuiger staat een aanduiding(vaak pijltje), deze moet naar de uitlaat gericht, tenzij er "in" staat )
plaats dan de nieuwe cilinder (let hierbij op dat de zuigerveren juist zitten dwz de opening van de zuigerveer recht boven een pinnetje in de zuiger)
duw de zuigerveren in de zuiger en schuif dan de cilinder over de zuiger (voorzichtig), plaats dan je koppakking en je deksel op de cilinder en vijs hem vast (ik doe dit met een momentsleutel op de pakking niet kapot te draaien, je kan het zonder maar dan mag je hem niet vastdraaien tot je niet meer kunt, t is moeilijk te zeggen hoe hard dan wel)
plaats je bougie en je koelingsdarmen terug en je bent klaar
als je dat gedaan hebt ga je de koelvloeistof bij vullen en in de slangknijpen die van je waterpomp terug gaat naar je radiateru.
voor af te stellen vraag je nog maar eens als de cilinder er op zit
grtz...
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Master 1.0 |
1-7-2007 15:17 |
Posts: 152 |
je boutjes moeten op een moment van ongeveer 10 Nm (Newtonmeter) of als je geen momentsleutel hebt: met een ringsleutel aandraaien met een wijsvinger en dus niet te strak.
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|
o-G melvino |
1-7-2007 19:23 |
Posts: 383 |
ok , maar dan is mijn vraag nu waar ik de cilinder het best kan gaan halen , want ik denk dat julie de site ook wel kennen :
www.opvoeren.nl
www.easyparts.nl
www.speed-parts.nl
want volgens mij ben je bij opvoeren.nl wel het goedkoopste en het beste uit , want bij de 2wielerhandel is het toch veel duurder?
ik hoor het dan nog wel
|
|
|
|
zwarte-beuner |
1-7-2007 21:33 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
ok , maar dan is mijn vraag nu waar ik de cilinder het best kan gaan halen , want ik denk dat julie de site ook wel kennen :
www.opvoeren.nl
www.easyparts.nl
www.speed-parts.nl
want volgens mij ben je bij opvoeren.nl wel het goedkoopste en het beste uit , want bij de 2wielerhandel is het toch veel duurder?
ik hoor het dan nog wel
Kijk ook is op 50cc.nl
|
|
brommerloos |
|
- Han - |
1-7-2007 21:57 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
je boutjes moeten op een moment van ongeveer 10 Nm (Newtonmeter) of als je geen momentsleutel hebt: met een ringsleutel aandraaien met een wijsvinger en dus niet te strak.
je hebt ooit, zeker bij LC blokken, dat je em heel strak aan moet draaien omdat die anders lekt. Pas nog gehad bij mbx blok, kop zal wel niet meer 100% zijn geweest
|
|
<10.000 posts |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-7-2007 22:03 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
je boutjes moeten op een moment van ongeveer 10 Nm (Newtonmeter) of als je geen momentsleutel hebt: met een ringsleutel aandraaien met een wijsvinger en dus niet te strak.
bij mijn weten is honda 24 nm
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
driver004 |
1-7-2007 22:05 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
bij mijn weten is honda 24 nm
24nm op m8
Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 1-7-2007 om 22:05 uur.
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
khpoppema |
1-7-2007 22:25 |
Posts: 3199 |
ik moest mijn kop altijd keivast draaien anders lekte die
wat ik deed althans
eerst vastzetten stukkie rijden dan weer los en weer vast enzo
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
mtx-r50 |
1-7-2007 22:40 |
Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
ik moest mijn kop altijd keivast draaien anders lekte die
wat ik deed althans
eerst vastzetten stukkie rijden dan weer los en weer vast enzo
ik draaide mijn pakking zo altijd kapot, lekte die ook :p
|
|
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-7-2007 22:41 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]
24nm op m8
Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 1-7-2007 om 22:05 uur.
jah
als je 8.8 hebt..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mtx-motard |
1-7-2007 22:43 |
Posts: 14947 |
gewoon een stuk buis aan je ratel en dan vast bouten. doe ik ook.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|