Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - komt niet verder als 20 km per uur normaal 95

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43891 - komt niet verder als 20 km per uur ...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mopar 3-7-2007 19:30 Print reply

Posts: 4772
idd, carterholte druk ofzo valt weg - en krijgt teveel olie binnen.

Je moet je rechtercater helft eraf halen, waar al je olie inzit, koppeling eraf - kleine tandwieltje op je krukas eraf halen, en dan kan je de keerring vervangen.
( tenminste zo moest het bij me DT )

Tis niet moeilijk, heel simpel :-P

Haal een nieuwe carter pakking voor je brommer, en de desbetreffende keerring

Kans is echt groot dat dat het is

Haal je carter eraf, en wss zie je de keerring wel hangen achter het kleine tandwieltje..

Kost geen ruk om te vervangen, kost alleen ff tijd

Tis niet moeilijk, niks om je druk over te maken


 
metaltimpie 4-7-2007 10:57 Print reply
Posts: 49
dankjewel dan ga ik dat maar eens proberen.
 
metaltimpie 6-7-2007 13:27 Print reply
Posts: 49
ik heb mijn cilinder eraf gehaald en de krukas schoon gemaakt en daarna gekeken op deze daarna weer vochtig werd maar dit was niet het geval. ik verwacht niet dat het probleem aan de keerringen ligt
 
mtx-r50 6-7-2007 13:37 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: metaltimpie
ik heb mijn cilinder eraf gehaald en de krukas schoon gemaakt en daarna gekeken op deze daarna weer vochtig werd maar dit was niet het geval. ik verwacht niet dat het probleem aan de keerringen ligt


dat maakt niet uit
dat er olie door die keerring komt dan moet ie al heel hard kapot zijn (of zoals de vorige eigenaar van mijn mtx presteerde GEEEN keerring)
het grote probleem als deze kapot is is dat je niet genoeg druk kan opbouwen,

bij een 2tact is druk het allerbelangrijkste, kan je geen druk opbouwen, dan ga je niet vooruit

als je twijfeld of de keerring kapot is zou je kunnen proberen van een beetje druk op je carterholte te zetten en te zien of ie lekt
als je hem wilt vervangen, neem dan je tijd
probeer het niet "eens rap" te regelen
vijs je cilinder er af, carterdeksel eraf
koppeling...
en dan blok splitsen
maar vervang dan ook de linkerkeerring (om ervoor te zorgen dat je een maand later je blok niet opniew moet opendoen

btw sorry dat k niet meer reageerde maar kben zelf aan het werk aan mijn brommer


Dit bericht is gewijzigd door mtx-r50 op 6-7-2007 om 13:38 uur.
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
metaltimpie 7-7-2007 10:05 Print reply
Posts: 49
owh maakt niet uit ma hoe kan ik het beste die druk uitwerken dan?
 
honda cr mt 80 7-7-2007 10:41 Print reply
Posts: 694
hee een vriend van mij had een mt die ree er een dag op en toen start hij hem de volgende dag in ze vrij maakt hij flink toeren maar als hij hem in ze versneling zet was al zijn vermogen weg en ging hij stoteren wij alles schoon gemaakt en nog was het kut. toen een andere cdi er op gezet en ding ree weer als een gek.
ik zouw een andere cdi proberen
 
metaltimpie 7-7-2007 20:45 Print reply
Posts: 49
oke dat zei een vriend van me ook al dat dat evt het probleem zou kunnen zijn dus dan probeer ik dat ook nog eens
 
mtx-r50 7-7-2007 20:52 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: metaltimpie
oke dat zei een vriend van me ook al dat dat evt het probleem zou kunnen zijn dus dan probeer ik dat ook nog eens


idd best eerst cdi probere, is simpeler

 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
metaltimpie 13-7-2007 17:00 Print reply
Posts: 49
het probleem was niet de CDI het lag blijkbaar aan de vlotter naald. nadat ik een nieuwe CDI erin had gezet deed hij nog het zelfde... en toen dacht ik dan moet het toch echt in de cabu liggen en toen heb ik een andere vlotter erin gezet en nu rijdt hij weer gewoon goed.
er moet wel een andere sproeier in want in lage toeren blijft hij stotteren en als ik in z'n 5 naar de 4 schakel dan valt hij terug tot dat hij laag in zijn toeren zit en dan pakt hij hem weer op.
moet hij dan groter of kleiner? groter denk ik he?
 

Dit topic is 4933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved