Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Huppelende NSR50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43888 - Huppelende NSR50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6542 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 1-7-2007 13:29 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
hij rijd met een 50 fast arrow en een 4plaats koppeling.

dan zou hij toch eigelijk in theorie helemaal niet moeten kunnen slippen?


als een koppeling versleten is slipt ze altijd. of je nu met een airsal, fast arrow of malossi rijd maakt geen verschil.
 
GTI - GTD - BMW
erwinko 1-7-2007 13:32 Print reply

Posts: 1012
hij heeft ook al nieuwe platen erin.

ik weet nu alleen niet of hij ze heeft laten inweken in olie..
 
ArvidW 1-7-2007 14:01 Print reply

Posts: 201
Jahoor, ik heb ze 1 uurtje laten inweken in de olie.

Volgens mij waren mijn vorige platen ook niet versleten, ze hadden een dikte van 2.9mm terwijl de nieuwe platen een dikte hebben van 3.0mm

Ik heb net onstekingstijdstip veranderd (moest zoiezo nog gebeuren want nu stond hij precies in het midden) brommer rijdt er niet echt anders door.

Ook heb ik geprobeert om op te trekken terwijl ik het schakelpedaaltje continue ingedrukt heb maar dat werkte ook al niet.

Mischien ergens versterkte koppelingsveren kopen, al lijkt mij dat overdreven met een 50cc Zou het kunnen zijn dat veren na 13jaar gewoonweg uitgelubbert zijn?


Filmpje:
http://video.google....=4705572385184811670
 
buldogo2 1-7-2007 14:12 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Jahoor, ik heb ze 1 uurtje laten inweken in de olie.

Volgens mij waren mijn vorige platen ook niet versleten, ze hadden een dikte van 2.9mm terwijl de nieuwe platen een dikte hebben van 3.0mm

Ik heb net onstekingstijdstip veranderd (moest zoiezo nog gebeuren want nu stond hij precies in het midden) brommer rijdt er niet echt anders door.

Ook heb ik geprobeert om op te trekken terwijl ik het schakelpedaaltje continue ingedrukt heb maar dat werkte ook al niet.

Mischien ergens versterkte koppelingsveren kopen, al lijkt mij dat overdreven met een 50cc Zou het kunnen zijn dat veren na 13jaar gewoonweg uitgelubbert zijn?


Filmpje:
http://video.google....=4705572385184811670


Bij mij wast op me mtx-sh met orgineele zelf uitgeveilde cilinder, en ook en 4 plaats, veren kunne na zoveel jaar makelijk te slap geworde zijn, je kan ook even kijke of je koppelings kabel niet te strak staat, maar da lijkt me stug
 
Born to ride
benellifan 1-7-2007 14:15 Print reply
Posts: 1553
veren kunnen inderdaad te slap worden op cmsnl kan je vaak de waardes vinden van veren welke met een schuifmaat na te meten zijn want veren worden vaak korter als ze slap zijn
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
ArvidW 1-7-2007 14:39 Print reply

Posts: 201
Dan hoop ik dat het mijn koppelingsveren zijn


Net eventjes gekeken, ik kan met één vinger de koppeling ontkoppelen. Alleen met mijn pink lukt het niet:P

Dus veren zullen wel te slap zijn, eens kijken waar ik versterkte koppelingsveren kan kopen of zal ik gewoon "normale" kopen?
 
Makrolon 1-7-2007 14:45 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Dan hoop ik dat het mijn koppelingsveren zijn


Net eventjes gekeken, ik kan met één vinger de koppeling ontkoppelen. Alleen met mijn pink lukt het niet:P

Dus veren zullen wel te slap zijn, eens kijken waar ik versterkte koppelingsveren kan kopen of zal ik gewoon "normale" kopen?


normale zou ik doen, die zijn sterk zat. zeker met een 4 plater.
 
KTM 525 EXC Supermoto
ArvidW 1-7-2007 14:59 Print reply

Posts: 201
Okey dan koop ik normale sterkte veren.

Wat ik me nu bedenk is dat hij dat huppelen alleen maar op volgas doet, op 3/4 gas doet hij dat alweer niet meer.. Het zullen dus wel de veren zijn.

50cc verkoopt geen normale, en bij Motoimport zul je vast geen nieuwe kopen Ff verder zoeken dus

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 15:00 uur.
 
HONDA MTX-TREME 1-7-2007 15:00 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Dan hoop ik dat het mijn koppelingsveren zijn


Net eventjes gekeken, ik kan met één vinger de koppeling ontkoppelen. Alleen met mijn pink lukt het niet:P

Dus veren zullen wel te slap zijn, eens kijken waar ik versterkte koppelingsveren kan kopen of zal ik gewoon "normale" kopen?


je kan altijd nog een revet ertussen doen zodat de veer strakker staat en de hij minder snel over koppeling gaat...
 
buldogo2 1-7-2007 15:04 Print reply

Posts: 2101
Waarom niet gewoon versterkte kopen, kan toch geen kwaad en zijn net zo duur...
 
Born to ride
RXBaz 1-7-2007 15:28 Print reply

Posts: 1879
idd

 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
De Schout 1-7-2007 18:12 Print reply
Posts: 5327
ben bang dat je 1e versnelling rot is. secundaire tandwiel ziet er niet bepaalt fris uit.. lijkt of dat de nokjes die em tegen moeten houden erdoor 'geslipt' hebben. nokken zelf zijn niet te beoordelen op de foto, maar zullen ook wel niet helemaal lekker zijn dan..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Saknet 1-7-2007 18:23 Print reply

Posts: 10355
tja van die versn bak weet ik zo niet maar wat je mss verder ff naar kunt kijken

schroef je achtertandwiel eens los en kijk of hij speling heeft op zn assen
zoja dan zul je em precies moeten uitlijnen

ik neem aan dat je wielen 100% recht zijn.. en je wiel+achterbrug lagers ook goed


khad huppelen wat te letterlijk geinterpreteerd denk ik
zal dan wel je veren zijn

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 1-7-2007 om 18:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-7-2007 19:04 Print reply

Posts: 10835
als het je koppeling zou zijn dan moet hij dat probleem ook hebben in andere versnellingen, wat niet zo is dus is je koppeling goed. Zoiezo merk je het slijten van de koppeling als eerste in de hogere versnellingen.
Dat je hem met 1 vinger in kan knijpen zegt niks, ligt er maar net aan hoe sterk dat je bent. Zoiezo is het zo dat een versleten koppeling zwaarder gaat dan een nieuwe koppeling, dus dan is dit alleen maar een goed teken.

Ik zou het in je bak zoeken en niet ergens anders.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
cittaghostracer 1-7-2007 19:37 Print reply
Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als het je koppeling zou zijn dan moet hij dat probleem ook hebben in andere versnellingen, wat niet zo is dus is je koppeling goed. Zoiezo merk je het slijten van de koppeling als eerste in de hogere versnellingen.
Dat je hem met 1 vinger in kan knijpen zegt niks, ligt er maar net aan hoe sterk dat je bent. Zoiezo is het zo dat een versleten koppeling zwaarder gaat dan een nieuwe koppeling, dus dan is dit alleen maar een goed teken.

Ik zou het in je bak zoeken en niet ergens anders.



waarom zou dat in andere versnelling ook moeten dan?

je hebt niet in elke vernsnelling even veel vermogen he??

en aangezien je in de 1e versnelling weg rijd met een stil staand rijwiel gedeelte, en een gedeelte dat misschien op dat moment 8000 toeren ofzo maakt is dat de versnelling waar de koppeling het makkelijkst in slipt door het verschil in snelheid.
 

Dit topic is 6542 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved