Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Huppelende NSR50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1211 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43888 - Huppelende NSR50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ArvidW 1-7-2007 10:22 Print topicpost

Posts: 201
Na 1.5 week zit mijn honda NSR weer helemaal inelkaar, ik heb alles uit elkaar gehad om de brommer te "ontbeunen" iets wat wel nodig is na de vorige eigenaar.

Nu zit ik alleen nog met 1 probleem die ik ook al had toen ik de brommer kocht. In de eerste versnelling huppelt de NSR flink bij 7000rpm en dan daarna bij 9000rpm.

Slippende koppeling lijkt mij onwaarschijnlijk (4plaats koppeling met gloed nieuwe platen erin)

Doorslippende versnellingen lijkt mij ook onwaarschijnlijk want dan zou ik wel zo'n knarsend malend geluid horen.

Als hij in neutraal staat en je geeft gas zit hij zo op de 11.000rpm zonder enige hakkel.

Kettingwielen zijn goed gemonteerd, alles zit kei goed vast.

Ik snap er dus geen hol van waarom hij zo vaag doet, iemand een idee?

Als ik met koppeling speel en trek op 10000rpm op dan is er niets aan de hand, doe ik dat op 7000 of 9000rpm dan gaat hij weer huppeltjes maken en veel herrie maken
(het klinkt net alsof ik niet kan schakelen, best wel schraal als je naast scooter staat bij stoplicht )

Setupje (niet zo extreem zoals je ziet)
- 50cc Fast arrow
- 18mm Keihin @110 sproeier (hij deed ook raar met 20mm carb)
- Proma GP uitlaat
- 6bak (MTX)
- 4plaats koppeling (std veren)
- 12/43 vertanding
- 4kleps std membraam
 

Frysk 1-7-2007 10:22 Print reply

Posts: 34930
Balansas ?
 
giggitybyte
ArvidW 1-7-2007 10:46 Print reply

Posts: 201
Balansas is zodanig gemonteerd zoals in de Knowledge base staat, eerst tandwiel van de krukas goed zetten en daarna de balansas daarop gelijkstellen. (brommer trilt ook amper, zelfs niet op 12.000rpm)

Wat ik zo maf vind is dat het alleen in de eerste versnelling is
- Eerste versnelling is kapot
- In de eerste versnelling stijgt het toerental van het blok het snelst (tov andere versnellingen) dus mischien daarom een probleem?


Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 10:46 uur.
 
De Schout 1-7-2007 10:47 Print reply
Posts: 5327
probeer is beter te omschrijven wat er nouw precies gebeurt, of maak filmpje als dat zou kunnen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ArvidW 1-7-2007 11:01 Print reply

Posts: 201

De versnellingsbak van mij, tandwiel van de eerste versnelling is duidenlijk zichtbaar op de foto en naar mijn idee ook niet echt gesleten (wel meer dan andere versnellingen, ik heb het over de gaten waar de pinnen inschuiven aan de zeikant van andere versnellingen, naam weet ik er zo niet van )


Filmpje zal ik straks maken, eerst zal ik het proberen te omschijven.

Ik trek bijvoorbeeld rustig op, op 6000toeren is koppeling geheel gekoppelt.
Dan op 7000toeren verliest hij naar mijn idee aandrijving, alsof ik koppeling heel rap inknijp.
Een seconde (of minder later) heb ik weer aandrijving en krijg je eerst huppel (alsof je heel abrupt koppelign op laat komen na het schakelen, in die 1seconde is het toerental van het blok behoorlijk toegenomen en wordt door middel van die huppel weer teruggebracht tot toerental van de versnellingsbak)
Dan zit je dus zo ongeveer op 8000rpm, nog eventjes wachten tot 9000rpm en dan gebeurd precies hetzelfde als op 7000rpm.

Dat is dus het probleem
 
Woutjuh 1-7-2007 11:02 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Balansas is zodanig gemonteerd zoals in de Knowledge base staat, eerst tandwiel van de krukas goed zetten en daarna de balansas daarop gelijkstellen. (brommer trilt ook amper, zelfs niet op 12.000rpm)

Wat ik zo maf vind is dat het alleen in de eerste versnelling is
- Eerste versnelling is kapot
- In de eerste versnelling stijgt het toerental van het blok het snelst (tov andere versnellingen) dus mischien daarom een probleem?


Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 10:46 uur.

dat van het stijgen van de toeren is normaal, daar is de vertanding ook het kortst, geloof ik.
 
veel MT spul te koop!
Bruuns 1-7-2007 11:02 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Balansas is zodanig gemonteerd zoals in de Knowledge base staat, eerst tandwiel van de krukas goed zetten en daarna de balansas daarop gelijkstellen. (brommer trilt ook amper, zelfs niet op 12.000rpm)

Wat ik zo maf vind is dat het alleen in de eerste versnelling is
- Eerste versnelling is kapot
- In de eerste versnelling stijgt het toerental van het blok het snelst (tov andere versnellingen) dus mischien daarom een probleem?


Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 10:46 uur.


kunnen mensen op dit forum nou eindelijk is volledig worden in hun 1é post? jeez

denk dat je dan je eerste versnellinng maar is moet gaan expecteren.

je weet iig dat er iets niet goed zit daar, het kan niet aan je koppeling liggen lijkt mij ook.

ssucces
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
ArvidW 1-7-2007 11:14 Print reply

Posts: 201
@Bruuns Ik ben toch behoorlijk volledig in mijn eerste post, en een mens kan ook niet alles in één keer perfect doen.

Ik zal eens een grote foto van mijn eerste versnelling uit de 6bak zoeken + schakelmateriaal eromheen.

Ik heb tijdens het monteren nog speciaal geprobeert of de pinnen wel ver genoeg in de zeikant van het tandwiel grijpen en dat leek het geval.

De schakelvorken zijn naar mijn inzicht nog niet versleten:

Shot with IR-300 at 2007-07-01

Hier is het tandwiel van de eerste versnelling goed te zien, er zitten idd wat gebruikssporen op, maar er is amper materiaal van het tandwiel verdwenen. Is de eerste versnelling altijd erger versleten dan de erst van de vernsellingen? (klik op foto voor grote foto)

Shot with IR-300 at 2007-07-01



Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 11:15 uur.
 
Sr eunt Wo0t 1-7-2007 11:23 Print reply

Posts: 413
ik zou eerst eens bij je koppeling gaan zoeken ipv bij je tandwielen want tandwielen kunnen niet zomaar slippen ofzo, die zitten gewoon vast op de as en doen niks anders als krachten op elkaar overbrengen zonder enige marge voor speling. volgens mij is je koppeling versleten of grijpt ie niet goed in ofzo
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
PRO TUNING 1-7-2007 11:24 Print reply

Posts: 4000
Kromme versnellingsbakas ??
 
Sr eunt Wo0t 1-7-2007 11:27 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Kromme versnellingsbakas ??


lijkt me niet waarschijnlijk, dan zou hij toch niet meer in zijn lagers moeten passen en zou je blok trillen als de ziekte en dat doet ie ook niet zegt hij

 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
Supermotania 1-7-2007 11:31 Print reply

Posts: 340
Ik zou het toch eens bij de koppeling gaan zoeken,want zomaar in toeren stijgen en zakken kan niet bij de tandwielen liggen.
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
erwinko 1-7-2007 11:48 Print reply

Posts: 1012
schiet hij niet uit zn versnelling?

zien die "tanden" die op de schakelmof zitten nog helemaal afgeschuint?

ik krijg in ieder geval bij het lezen van dit het gevoel dat hij even uit zn versnelling schiet..

want je koppeling doet ook gewoon normaal in zn andere versnellingen.
daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen.


 
ArvidW 1-7-2007 12:11 Print reply

Posts: 201
Zit er verschil tussen 4plaats koppelingsveren en 3plaats koppelingsveren ? Het zou kunnen zijn dat de vorige eigenaar de verkeerde erin heeft gepropt en dat hij daarom huppelt? (ik heb de 2sets veren van mijn 4plaats en 3plaats met elkaar vergeleken en geen duidenlijk verschil in lengte / dikte gevonden)


@erwinko
De "tanden" op mijn schakelmof die het tandwiel van de eerste versnelling vastzet waren niet ernstig gesleten, wel was de gietstructuur verdwenen en glommen de voorkant van de "tanden" wel.

De eerste versnelling was duidenlijk meer gesleten dan de andere, maar met het blote oog waren de tanden echt niet kleiner dan de tanden van de andere schakelmoffen.

Ik zal straks eens optrekken terwijl ik met mijn voet het schakelpedaaltje de heel tijd omhoog druk (dus in de eerste versnelling druk) en dan eens kijken of hij dan nogsteeds maf wil doen

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 12:11 uur.
 
buldogo2 1-7-2007 12:39 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Zit er verschil tussen 4plaats koppelingsveren en 3plaats koppelingsveren ? Het zou kunnen zijn dat de vorige eigenaar de verkeerde erin heeft gepropt en dat hij daarom huppelt? (ik heb de 2sets veren van mijn 4plaats en 3plaats met elkaar vergeleken en geen duidenlijk verschil in lengte / dikte gevonden)


@erwinko
De "tanden" op mijn schakelmof die het tandwiel van de eerste versnelling vastzet waren niet ernstig gesleten, wel was de gietstructuur verdwenen en glommen de voorkant van de "tanden" wel.

De eerste versnelling was duidenlijk meer gesleten dan de andere, maar met het blote oog waren de tanden echt niet kleiner dan de tanden van de andere schakelmoffen.

Ik zal straks eens optrekken terwijl ik met mijn voet het schakelpedaaltje de heel tijd omhoog druk (dus in de eerste versnelling druk) en dan eens kijken of hij dan nogsteeds maf wil doen

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 1-7-2007 om 12:11 uur.


Heb wel eens en soort gelijk proleem gehad, alleen weet niet zeker meer of het toen alleen in ze een was, bij mij heb ik het opgelost met sterekere drukveren op de koppeling te plaatsen, als ik jou probleem zo lees kan het zoiso nergens anders liggen als de koppeling.. succes iig

 
Born to ride
erwinko 1-7-2007 13:16 Print reply

Posts: 1012
hij rijd met een 50 fast arrow en een 4plaats koppeling.

dan zou hij toch eigelijk in theorie helemaal niet moeten kunnen slippen?
 

Dit topic is 6539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved