Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstelling suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43882 - afstelling suzuki tsx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T_S_X_ 30-6-2007 19:49 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


maar met valse lucht istie toch ook niet echt stationair te krijgen?
of gaat gwn gelijk als je start hoge toeren draaien?




ja ik had gewoon het idee dat die van mij goed liep en zo.. liep ook wel redelijk stationair en zo maar echt lekker doortrekken was er niet bij. Toen gewoon eens met deo lopen spelen en toen kwam ik der achter dat ie valse lucht trok. Daarna gewoon alles gecontroleerd op pakkingen en alles goed aangedraaid, toen liep ie echt een heel stuk beter.
 
Banaan 30-6-2007 20:16 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T_S_X_
[...]



ja ik had gewoon het idee dat die van mij goed liep en zo.. liep ook wel redelijk stationair en zo maar echt lekker doortrekken was er niet bij. Toen gewoon eens met deo lopen spelen en toen kwam ik der achter dat ie valse lucht trok. Daarna gewoon alles gecontroleerd op pakkingen en alles goed aangedraaid, toen liep ie echt een heel stuk beter.


als ik met deo bij aansluiting van carb op cilinder spuit, gaattie wel klein beetje andeers lopen, zou daar dus de valse lucht zitten?
kan het er aan liggen dat er daar zelfgesneden pakkingen zitte(pakking-rubber-pakking) die zijn nl ook veel dunner dan de ori pakkingen, alleen doorsnede van ori pakkingen is geen 20mm volgens mij, dus drm had ik zelf gesneden uit pakkingpapier

 
Rinnert 1-7-2007 11:51 Print reply

Posts: 51
ja, dat betekent dat tie valse lucht zuigt,
zorg dat je goede pakkingen hebt en kijk ook even of het voetstuk op je cil ( waar je carb. op komt) wel recht is , die kan ook scheef zijn .. zoja, even vlag schuren en klaar..


 
tunen is ongineel zijn , orgineel houden is tog ook tunen ..
Banaan 4-7-2007 17:31 Print reply

Posts: 5725
valse lucht bij carb is nu weg, maar bij de links-voorhoek(als je op de brommer zit)van de cilinder, trekt hij nu nog valse lucht, koppakking is gwn nog goed, bout zit goed aangedraaid, waar zou dit door komen? kromme kop? zoja is dat dan op te vullen/lossen door er vloeibare pakking tussen te doen, of moet de kop dan echt gevlakt worden, hoe kan ik trouwens controleren of die echt krom is?
als me kop niet krom is, wat zou t dan kunnen zijn?

bedankt maar weer he

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 4-7-2007 om 17:33 uur.
 
Banaan 4-7-2007 22:08 Print reply

Posts: 5725
ik had t probleem dat me tsx valse lucht trok, bij de voor-linkerhoek(als je op je brommer zit) dus kop er af, bleek krom te zijn, toen andere kop er op gezet, zeker weten recht!! ik ga rijden.. doet t weer kut, dus weer ff geprobeer met deo, en ja hoor, weer op precies dezelfde plek trok die valse lucht, dus waars weer me kop krom, weet nog niet zeker want heb nog niet gekeken, maar denk t dus wel, HOW THE FUCK KAN DAT?

(kheb gwn kruislings aangedraaid.. )
---------------------------------------------------------------------

''probeer eerst andere koppakking ...

als dat niet werkt kun je de cilinder laten vlakken (wel zorgen dat je zuiger niet tegen de kop aankomt door met voetpakking te spelen

en draai je kop niet te vast ( m6 12nm m8 24nm ) ''
---------------------------------------------------------------------



kop zit handvast, heb nl geen momentsleutel..

maar deze kop zat er toen ik hem kocht ook op, toen andere die erbij zat opgezet, nooit geen probleem mee gehad, en nu wastie krom(denk nadat ik pas geleden er af had gehad) en nu deze die er dus eerst op zat, toen ik hem kocht, waars ook weer krom, kan toch niet dat je cilinder dan ineens krom is ofso?

bovenste is van mij, middelste reactie in kvt, onderste wweer van mij

 
Tsxdude AKU MicheL 4-7-2007 22:10 Print reply

Posts: 10676
Kheb mijn tsx met valse lucht afgesteld gekregen (olienippel was open) was wel grappig want dat was de enige manier dat hij lekker wou lopen met valse lucht...

Blijven rare dingen die tsxen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Banaan 4-7-2007 22:35 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Kheb mijn tsx met valse lucht afgesteld gekregen (olienippel was open) was wel grappig want dat was de enige manier dat hij lekker wou lopen met valse lucht...

Blijven rare dingen die tsxen


en dus?

heir heb ik eigenlijk niet veel aan he, maja

nog iemand anders?
 
Banaan 5-7-2007 20:14 Print reply

Posts: 5725
kheb me kop er af gehaald, en ja hoor, ook krom

kga nu maar ff me cilinder dr af halen, kan ik die ook controleren met glasplaat?(of die recht is)
 
Uncle BLAM 5-7-2007 20:46 Print reply

Posts: 1025
ja, ook de cilinder kun je op een glasplaat leggen om te controleren of 'ie recht is maar die gaat bijna nooit krom. 'k weet niet eens of dat uberhaupt wel mogelijk is

stotteren en inhouden hoog in de toeren of bij volgas duidt op een te grote sproeier maar een witte bougie duidt weer op een te kleine sproeier of kan door valse lucht komen
 
een BF teller is sneller
Maxx 5-7-2007 21:05 Print reply

Posts: 1367
bij een 20mm mikuni horen geen pakkingen maar een rubberen ring tussen de cilinder en carb.
je hebt dus ook geen isolator nodig.

ik had met die setup sproeier 150 trouwens (6-kant)


 
Suzuki TS80X for live
Banaan 5-7-2007 21:25 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
bij een 20mm mikuni horen geen pakkingen maar een rubberen ring tussen de cilinder en carb.
je hebt dus ook geen isolator nodig.

ik had met die setup sproeier 150 trouwens (6-kant)




rubberen ring?? fotootje ofso? en evt link waar ik die kan bestellen?

edit: of bedoel je gwn die rubberen ring die 'in' carb zelf zit? hoeft er dan geen isolater tussen??

Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 5-7-2007 om 22:01 uur.
 

Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved