Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43871 - Schakelen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 30-6-2007 12:20 Print reply

Posts: 2424
ligt aan je schakel. ik heb 1-neutraal-2-3-4-5

even doen alsof je in neutraalstaan. dan doen je dus koppeling in en druk je met je schakelpootje (is je linkervoet) naar beneden. dan zit je in 1. om dan weg te rijden moet je gas geven, niet teveel en niet te weinig moet je ff zelf aan je nieuwe brommer voelen. en dan tegelijk langzaam je koppeling op laten kopen (loslaten) dit kost ff wat tijd om goed te leren.

dan tijdens het rijden: met ervaring leer je wanneer je in welke situatie het beste kan schakelen met of je benzine wil sparen, chill wil rijden, snel wil rijden enz.. het is gewoon dus met je schakelpookje omhoog tikken is naar 2 (neutraal sla ej als het goed is over) dan 3 enz..

en dan als je langzamer moet gaan rijden ofzo (afremt) wil je weer van 3 naar 2 is het gewoon weer 1 keertje naar beneden tikken

rekening houden dat je koppeling in moet houden van het schakelen en gas los laten. um dan heb je nog dat als je voor de stoplicht staat (zet je hem dus in zijn 1 om weg te rijden) moet je koppeling inhouden anders slaat ie af..

en nog iets je kan ook als je je brommer uitzet hem gewoon in 1 laten staan. om hem dan te starten moet je koppeling inhouden en ook als ie uitstaat en je wil hem je garage inrijden ofzo moet je koppeling inhouden

nou dit is ff alles wat zo bij me opkomt. verder moet je het gewoon doen. eerste paar keer laat je hem sowieso afslaan of zit je af en toe in neutraal maar hoe meer je rijd hoe minder het natuurlijk wordt. en dan moet je nog gaanleren met iemand achter op want dat is dat geval met wegrijden (gasgeven en koppeling los laten) weer wat anders

succes

editje: je hebt dus ook schakels die anders om schakelen. dus bijv. 5-4-3-2-neutraal-1 ofzo dan is het om naar 1 te gaan, 1 omhoog. en dan omlaag om naar 2,3 enz te komen

Dit bericht is gewijzigd door helly op 30-6-2007 om 12:22 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
o-G melvino 30-6-2007 14:37 Print reply
Posts: 383
en zo is het maar net!
maar wie weet hoe het nou ''precies'' zit met het overslaan van je neutraal,?
 
Bromvlieg 30-6-2007 14:57 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
en zo is het maar net!
maar wie weet hoe het nou ''precies'' zit met het overslaan van je neutraal,?

Als je normaal van 1 naar 2 gaat tijdens het rijden slaat ie de 0 normaal over als je een goede harde tik geeft.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
o-G melvino 30-6-2007 15:07 Print reply
Posts: 383
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]

Als je normaal van 1 naar 2 gaat tijdens het rijden slaat ie de 0 normaal over als je een goede harde tik geeft.


jah , ok dan , maar ik zou graag willen weten hoe het nou echt precies werkt , qua motorisch , echt details enzo , want ik wil echt graag bijleren van brommer ook.



edit: jah ik heb al op google gecheckt

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 30-6-2007 om 15:08 uur.
 
helly 30-6-2007 15:09 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]

Als je normaal van 1 naar 2 gaat tijdens het rijden slaat ie de 0 normaal over als je een goede harde tik geeft.

hij bedoelt mechanisch het mechanisme dat ie het tijdens het rijden overslaat. ik heb wel met terug schakelen dat neutraal wel meegaat (moet dus 1 keer meer terugschakelen dan schakelen)
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Hardstyle 30-6-2007 17:21 Print reply

Posts: 1077
Nou kijk.. Aan je schakelwals zit je schakelbloem.. dat is een schijfje met zegmaar 'nokken', tussen die nokken valt weer armpje met een veer erachter die die schakelbloem tijdens het rijden op zijn plaats houd.
Tussen de 'nok' van 1 naar 2 (zit de vrij), daar zit nog een inham waar dat armpje ook in kan vallen en de vrij dus vast houd..
Normaal bij het rijden trap je goed door en schiet hij dus meteen van z'n 1 door naar z'n 2 (in een enkel geval heb je z'n vrij te pakken)
daarom als je hem in zijn vrij wil zetten trap je hem eerst terug naar z'n 1 en daarna met beleid een klein tikkie omhoog.

Maar maak eens een blokje open, en bekijk het eens allemaal.. dan is het niet meer zo ingewikkeld als je denkt..

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 30-6-2007 om 17:24 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
o-G melvino 30-6-2007 18:23 Print reply
Posts: 383
ey harstyle!

bedankt voor de uitleg man , maar denk dat ik maar eens op afbeelingen ga kijken , want al haal ik een blokkie uit mekaar gaat het denk ik niet zo goed als jullie
mar iig bedankt!
 
domenico 30-6-2007 19:58 Print reply
Posts: 4
starten in zijn vrij natuurlijk rustig koppeling inhouden schakelpookje omlaag en je rijd gas terug kopeling in pookje omhoog
 
Royal Club 30-6-2007 19:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: domenico
starten in zijn vrij natuurlijk rustig koppeling inhouden schakelpookje omlaag en je rijd gas terug kopeling in pookje omhoog


je slaat een cruciale stap over
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sander_wds 30-6-2007 20:16 Print reply
Posts: 8
Kawasaki Ar50 4 live
 
Vuile Beunkoe 30-6-2007 20:19 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander_wds
Kawasaki Ar50 4 live


juist

Iig, Helly geeft de juiste theorie, plak em op je tank, en volg hem. Je zal constateren dat het eig niet zo moeilijk is.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Erik 39 30-6-2007 20:21 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je slaat een cruciale stap over

Idd, koppeling op laten komen is niet verkeerd. Doe tijdens het schakelen altijd EERST gas dicht, en DAN de koppeling.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Pau1 30-6-2007 20:29 Print reply

Posts: 418
Als ik helemaal terugschakel naar m'n 1, omdat ik bijvoorbeeld moet wachten voor een stoplicht, dan valt tie uit. En met wegrijden heb ik ook wel moeite, want dan slaat ie vaak af. Wat doe ik fout?
 
Bromvlieg 30-6-2007 20:41 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Als ik helemaal terugschakel naar m'n 1, omdat ik bijvoorbeeld moet wachten voor een stoplicht, dan valt tie uit. En met wegrijden heb ik ook wel moeite, want dan slaat ie vaak af. Wat doe ik fout?

Dat van dat terugschakelen, wel koppeling inhouden dan he voor het stoplicht als ie in z'n een staat.
Of met terugschakelen, niet als je 60 rijdt dat je m naar zijn 1 zet, kan de blok minder tegen en je kunt gaan slippen.
Bij wegrijden, denk dat je de koppeling rustiger moet laten opkomen

Dit bericht is gewijzigd door Bromvlieg op 30-6-2007 om 20:42 uur.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Royal Club 30-6-2007 20:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]

Dat van dat terugschakelen, wel koppeling inhouden dan he voor het stoplicht als ie in z'n een staat.
Of met terugschakelen, niet als je 60 rijdt dat je m naar zijn 1 zet, kan de blok minder tegen en je kunt gaan slippen.


heeft dat iets te maken met stilvallen bij stoplicht dan? die laatste 2zinnen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved