Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger vervangen??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 479 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43865 - zuiger vervangen??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 29-6-2007 23:09 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
sealen en nicasil heet ut toch


oke gaan we mierenneuken?

NiCaSil.


 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
VluggeJaapie 30-6-2007 3:00 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
bij een hoogtoerige 2takt brommer hoef je ook niet om de 1000km je zuigertje vervangen, of je doet iets goed fout..


Zou het toch maar wel doen, 1500 - 2000 km en dan is pro race zuiger wel dood idem voor team
 
Auto RBW :)
PRO TUNING 30-6-2007 9:50 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 80cc crosser
hallo, ik wil binnekort een kawasaki kx80 kopen,
mijn vraag is, hoevaak moet je die zuiger nou vervangen??
want die zuigers zijn omtiegelijk duur


Om de 6 - 8 uur - anders gaat de zuiger kantelen en drukt het nicaseal in het aluminium waardoor je loopvlak van je cilinder niet meer vlak / rond is, vooral bij de uitlaatpoort.

Dit krijg je ookmet opnieuw nicasealen niet direct weer goed omdat de cilinder eerst weer moet " verouderen ".

 
Royal Club 30-6-2007 9:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Om de 6 - 8 uur - anders gaat de zuiger kantelen en drukt het nicaseal in het aluminium waardoor je loopvlak van je cilinder niet meer vlak / rond is, vooral bij de uitlaatpoort.

Dit krijg je ookmet opnieuw nicasealen niet direct weer goed omdat de cilinder eerst weer moet " verouderen ".



overdrijf je dan niet heel veel??

aangezien het waarschijnlijk gewoon een hobby vrijetijds crosser word?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
80cc crosser 30-6-2007 10:27 Print reply

Posts: 39
ik hoorde van mijn vader dat ik hem niet zo heel vaak hoefde te vervangen, eej ik ga geen wedstijden crossen dus hoefd het nie zo heel vaak, want bij wedstijden maak je veel meer toeren omdat je eerste wild eindigen, bij gewoon crossen en springen enzo hoefd da toch nie of heb ik da nou verkeerd gezien??
 
PRO TUNING 30-6-2007 17:51 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 80cc crosser
ik hoorde van mijn vader dat ik hem niet zo heel vaak hoefde te vervangen, eej ik ga geen wedstijden crossen dus hoefd het nie zo heel vaak, want bij wedstijden maak je veel meer toeren omdat je eerste wild eindigen, bij gewoon crossen en springen enzo hoefd da toch nie of heb ik da nou verkeerd gezien??


Iedere keer als de zuiger op en neer gaat slijt de zuiger - zuigerveer en cilinderwand - wat minder bij lage toerentallen en meer bij hogere toerentallen.

Maar als je crost of race of een snelle wegbrommer hebt , het slijt allemaal sneller als b.v. een stationaire motor.

Als de wand onrond etc. is ben je zo 4 - 5 Pk kwijt met een 80 cc.

 
Suzuki tsx 30-6-2007 18:01 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 80cc crosser
ik hoorde van mijn vader dat ik hem niet zo heel vaak hoefde te vervangen, eej ik ga geen wedstijden crossen dus hoefd het nie zo heel vaak, want bij wedstijden maak je veel meer toeren omdat je eerste wild eindigen, bij gewoon crossen en springen enzo hoefd da toch nie of heb ik da nou verkeerd gezien??



Met een 80cc rij je toch wel hoog in toeren meestal hoor.

Maar je kan wel 25 uur rijden met een zuiger.

Dat kan echt geen kwaad
 
PRO TUNING 1-7-2007 20:26 Print reply

Posts: 4000
Relaas van deze week 2 hobby crossers met kapotte zuiger :

1 Yamaha YZ 250 - 2004 met minder als 15 draaiuren

1 KTM SX 450 - 2005 met originele Elko zuiger minder als 30 draaiuren - zuiger door midden gebroken


Enige tijd geleden :

KTM SX 250 F - 2006 met minder als 25 draaiuren , zuiger gebroken - daardoor kleppen - drijfstang etc. alles kapot

Schade ± 2500 euro

Dus lekker lang doorrijden met je zuiger.
 

Dit topic is 5273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved