Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT50mx cilinder vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43854 - Yamaha DT50mx cilinder vraagje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 28-6-2007 22:33 Print topicpost

Posts: 1073
ik rij nu met 50 snel met een flink bewerkte uitlaat poort en dat rijd 9000 toeren, rijd allemaal wel goed, maar is alleen wel extreem hoogtoerig voor dt. Dit alles rijd nu zo'n 80km/u echte kilometers.

Nu wil ik een andere cilinder, maar wel 75km echte kilometer kunnen blijven rijden. welke cilinder zou ik moet nemen van 50cc of 60cc , dat ie veel minder gaat toeren buiken en gaat rijden op kopel. Want dit allen rijd soepel, maar vind het toch net niks een hoogtoerige cilinder.

wil geen 70cc valt gelijk zo op vind ik voor onze vrienden, dat ie niet orgineel....

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 28-6-2007 om 22:33 uur.
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 28-6-2007 22:38 Print reply

Posts: 10560
9000 toeren is absoluut niet hoogtoerig , het maakt niet uit onder welke brommer , met een kwaliteits zuiger en lagers is er niks aan de hand
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Teunis 28-6-2007 22:47 Print reply

Posts: 1073
nee, maar een std dt cilinder die rijd 6/7k

en vind dat wel mooi rijden alleen dit niet zo, want heb onderin geen kracht en dat wil ik veel meer

maar nu zoek ik dus iet waar ik minder toeren mee draai maar wel genoeg kracht heb bij andere toeren dat ik nog de 75 km haal, wat zou ik nu kunnnen halen of halen + bewerken?????

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 28-6-2007 om 22:52 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-6-2007 22:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
nee, maar een std dt cilinder die rijd 6/7k

en vind dat wel mooi rijden alleen dit niet zo, want heb onderin geen kracht en dat wil ik veel meer




2 k meer is niet heel hoogtoerig ...

en kijk eens of je je compressie omhoog kunt gooien , grote kans dat je dan onderin een stuk meer kracht krijgt


natuurlijk niet als een gek je kop gaan vlakken , maar compressieverhouging 1 op 12 maken ofzo


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-6-2007 om 22:52 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Teunis 28-6-2007 22:54 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


2 k meer is niet heel hoogtoerig ...

en kijk eens of je je compressie omhoog kut gooien , grote kans dat je dan onderin een stuk meer kracht krijgt




dan zou ik me squish moeten aanpassen, want de rest zit goed.
maar meer meer compressie beteknt ook weer nog harder.... en dat wil ik nie eerder iets zachter, me al die politie in arnhem en omstreken
 
dirktimmer 29-6-2007 9:23 Print reply

Posts: 1737
75-80 rijden op koppel = 80cc dt blokje pakken.
anders komt de snelheid altijd uit de toeren.

squish verhogen betekent zeker niet altijd dat je harder gaat. je hebt wel emeer trekkracht, maar een hoge squish kan ook een toerenbegrenser zijn omdat hij zichzelf gaat tegenwerken.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 29-6-2007 om 9:24 uur.
 
tva 29-6-2007 9:49 Print reply

Posts: 23

kun je niet gewoon je tandwiel overbrenging wat aanpassen.
lijkt me stuk makkelijker( voor kleiner, achter groter)
ps:
wat is squish eigenlijk?



 
Teunis 29-6-2007 12:00 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
75-80 rijden op koppel = 80cc dt blokje pakken.
anders komt de snelheid altijd uit de toeren.

squish verhogen betekent zeker niet altijd dat je harder gaat. je hebt wel emeer trekkracht, maar een hoge squish kan ook een toerenbegrenser zijn omdat hij zichzelf gaat tegenwerken.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 29-6-2007 om 9:24 uur.


ah oke, ik verwachte ik dit al dat grootter dan 50 of 60 cc moet om op koppel te gaan rijden,maar dan ga ik mij maar eens bezig houden met de squish van me cilinder en eens kijken wat daar dan uitkom

 
khaz 29-6-2007 12:12 Print reply

Posts: 1450
neem gewoon een 70cc
60 of 70cc maakt echt niks uit
 
HPI |w00t
Henk-88 29-6-2007 12:59 Print reply

Posts: 26703
50cc levert toeren en 70cc levert koppel.
60cc doet eigenlijk geen van beide goed.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Teunis 29-6-2007 14:00 Print reply

Posts: 1073
ik ga eens kijken, ik weet nu mn mogelijkheden ik ga eens kijken wat hier dan mee ga doen

 
Teunis 30-6-2007 23:09 Print reply

Posts: 1073
ik zit de theorie er eens op na te spitten over compressieverhouding en squish.
maar om dingen te bereken heb ik gegevens nodig.
van daar het volgende:

wat is de slag van een dt50mx????

zat de faq te lezen en om de inhoud van verbrandings kamer te berekenen staat er in een reply tweetak olie er in spuiten, maar loopt dit dan niet weg via de zuigerveren en dus is je meet resultaat niet zuiver meer, denk ik zo??? klopt dit????
 
Makrolon 30-6-2007 23:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tva

kun je niet gewoon je tandwiel overbrenging wat aanpassen.
lijkt me stuk makkelijker( voor kleiner, achter groter)
ps:
wat is squish eigenlijk?





als je nieteens weet wat squish is, hoe weet je dat dan tandwielverhouding aanpassen makkelijker is dan squish aanpassen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 30-6-2007 23:16 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


als je nieteens weet wat squish is, hoe weet je dat dan tandwielverhouding aanpassen makkelijker is dan squish aanpassen?


Beter doe je niet zo Tof.

tandwielen aanpassen lijkt mij eerder wat voor je dan je squish. of een grotere carb met normale sproeier. en een laagtoerige uitlaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Teunis 30-6-2007 23:25 Print reply

Posts: 1073
jongens dat weet ik allemaal wat het is, de cab en de twv zijn al aangepast. ik heb al super licht vertand en zit tegen de overtoeren aan dus niet piepen daar over..

gewoon mn vraag aub beantwoorden

hoe conlcuderen jullie eigenlijk dat ik niet wat squish is, maar dat terzeide

een laagtoerige uitlaat zou kunnen.
maar voordat ik iets wil aanschaffen wil eerst kijken of compresie verhouding wel goed is en evt de kop aanpassen is voordelig dan een nieuwe uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 30-6-2007 om 23:27 uur.
 
Makrolon 30-6-2007 23:44 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
jongens dat weet ik allemaal wat het is, de cab en de twv zijn al aangepast. ik heb al super licht vertand en zit tegen de overtoeren aan dus niet piepen daar over..

gewoon mn vraag aub beantwoorden

hoe conlcuderen jullie eigenlijk dat ik niet wat squish is, maar dat terzeide

een laagtoerige uitlaat zou kunnen.
maar voordat ik iets wil aanschaffen wil eerst kijken of compresie verhouding wel goed is en evt de kop aanpassen is voordelig dan een nieuwe uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 30-6-2007 om 23:27 uur.


dat zeggen wij niet, dat vroeg iemand anders maarja, ik mag hier niet meer "tof" doen.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 2600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved