Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - grasmaaier 4takt 250/500 cc gok ik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43844 - grasmaaier 4takt 250/500 cc gok ik
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 28-6-2007 16:20 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
Ik ben de grasmaaier bij ons thuis aan het maken. Dit is een 4 takt en ik denk zo'n 250cc, maar zou ook nog 500 kunnen zijn. Maar dit is niet van zo'n belang. Ja kweet dat daar erg veel verschil in grote inzit, mar kheb zo'n grote zuiger/cilinder nog nooit in mijn hand gehad dus vandaar.
Iemand anders heeft alles enkele jaren terug alles uit elkaar gehaald en ik ga het nu weer maken en in elkaar zetten. cilinder zit weer in elkaar, maar nou weet ik niet waar de carb moet en waar de uitlaaat. Ik gok(aan de ophangpunten te zien) links, maja kmoet het zeker weten.
De linker klep gaat als eerst open, vervolgens gaat die dicht en gaat meteen de rechterklep open. Dan zit er een pauze tussen en gaat de linker weer open enz,enz,enz.
Moet ik de uitlaat links of rechts bevestigen?
mvg,
 

BUURTJE 28-6-2007 16:32 Print reply

Posts: 762
plaats ff en foto
 
Yamaha TZR50 '08 Sports White
Derbi Joris 28-6-2007 16:34 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
Hallo,
Ik ben de grasmaaier bij ons thuis aan het maken. Dit is een 4 takt en ik denk zo'n 250cc, maar zou ook nog 500 kunnen zijn. Maar dit is niet van zo'n belang. Ja kweet dat daar erg veel verschil in grote inzit, mar kheb zo'n grote zuiger/cilinder nog nooit in mijn hand gehad dus vandaar.
Iemand anders heeft alles enkele jaren terug alles uit elkaar gehaald en ik ga het nu weer maken en in elkaar zetten. cilinder zit weer in elkaar, maar nou weet ik niet waar de carb moet en waar de uitlaaat. Ik gok(aan de ophangpunten te zien) links, maja kmoet het zeker weten.
De linker klep gaat als eerst open, vervolgens gaat die dicht en gaat meteen de rechterklep open. Dan zit er een pauze tussen en gaat de linker weer open enz,enz,enz.
Moet ik de uitlaat links of rechts bevestigen?
mvg,

Zo te horen is de linkerklep de uitlaatklep aangezien ie naar de korte pauze (compressieslag) open gaat dus daar moet de uitlaat. En aan de andere kant de carberateur natuurlijk dan.
 
bart de scootergek 28-6-2007 16:36 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
plaats ff en foto



Waarom zou hij, als je het 4-takt principe snapt kun je het theoretisch ook beoordelen.

Ik zeg links, mits je de goede kant op draait. Linkerklep is uitlaat klep en is volgens jou beschrijving aan het einde van de uitlaatslag, dan gaat onmiddelijk de inlaatklep open voor het begin van de inlaatslag. vervolgens blijft het rustig omdat de compressie en arbeidslag plaats vinden en vervolgens gaat de uitlaatklep weer open.

 
Honda RC-33
Harold 28-6-2007 17:11 Print reply

Posts: 1052
As die niet schoongemaakt is kun je t ook heel makkelijk zien aan de kleur. Utlaat is zwart met kooltjes aan de wand en de inlaat hoort gewoon schoon te zijn.
 
De Schout 28-6-2007 17:18 Print reply
Posts: 5327
als je de goede kant opdraaid, de linkse. inlaat is bijna altijd de grootste van de twee.

edit: let erop dat je het oliescheppertje (wss op je drijfstang) goed hebt zitten anders loopt het binnen de korste keren in de soep.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 28-6-2007 om 17:25 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
apriliadude 28-6-2007 19:26 Print reply

Posts: 196
als je hem rond draait voel je hem toch aan een kant aan zuige en aan een kant blaze???


plus staat er op het blok bij de as geen pijltje of zo welke kant hij op draait (is meestal wel zo) (bij bosmaaiers en kettingzagen dan )
 
this is my church
Vehikel 28-6-2007 19:35 Print reply

Posts: 2903
Inlaatklep gaat als eerste open, dan uitlaat, dan pauze en begint het proces opnieuw.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
fietsie 28-6-2007 19:38 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Inlaatklep gaat als eerste open, dan uitlaat, dan pauze en begint het proces opnieuw.



ja maar als hij de verkeerde kant opdraai dan gaat het andersom en dan weetie nog niks.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Vehikel 28-6-2007 19:42 Print reply

Posts: 2903
Ik weet neit zoveel van grasmaaiers, maar is het niet mogelijk om de grasmaaier vooruit (door de compressie) te duwen, en dan te kijken welke kant 'ie opdraait?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Sj_dt 28-6-2007 21:54 Print reply
Posts: 886
als ik gewoon aan da starttouw trek(of hoe da dan ook heet)(dit is dus ook de goede kant) gaat eerst de linker klep open en daarna meteen de rechter, hierna is er een pauze.
In het begin is er gezegd dat de linkse de uitlaatkant is, maar vehikel zegt dat het andersom is.Hoe zit het nou?

 
ikkejw 28-6-2007 21:55 Print reply

Posts: 9886
links.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-6-2007 21:57 Print reply

Posts: 10560
anders kijk je er even in
inlaat is mooi blank/grijs
uitlaat is zwart
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Sj_dt 28-6-2007 22:00 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
anders kijk je er even in
inlaat is mooi blank/grijs
uitlaat is zwart


heb ik al gedaan maar daar valt niets uit af te lijden, hij heeft ook echt al heel lang niet meer gelopen. zo'n 5jaar schat ik(ja dan nog zou je het miss kunne zien, maar da is in dit geval dus niet) miss is het destijds schoongemaakt, ik weet het niet
 
Vehikel 28-6-2007 22:02 Print reply

Posts: 2903
Het is inderdaad links rechts, ik zal uitleggen waarom.
Als eerst gaat de inlaatklep open om benzinedamp naar binnen te zuigen, dit is de inlaat slag.
dan komt de compressieslag, de verbrande gassen worden naar buiten gestoten. gelijk daarna heb je weer de inlaatslag.

Dus ik had het fout Als eerste gaat de uitlaatklep :P



Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 28-6-2007 om 22:21 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-6-2007 22:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Inlaatklep gaat als eerste open, dan uitlaat, dan pauze en begint het proces opnieuw.



nog nooit aan een 4takt gesleuteld ofzo?

eerst gaat uitlaat, dan inlaat en dan pauze
 

Dit topic is 3209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved