Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tomos vs Puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4384 - Tomos vs Puch
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 23-6-2002?11:49 Print reply

Posts: 14825
ketting ownt v-snaar
 
verwijderd 23-6-2002?11:57 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

ketting ownt v-snaar


vage opmerking,
niet op de sprint tenminste scooters zijn echt heel snel
 
Rudy 23-6-2002?12:34 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: SIWWN TS70X?

Volgens mij kun je beter de 65cc Polini kopen dan een 80cc Gilardoni

Je hebt toch ook de 80cc Metrakiot voor de Puch



enneh doe maar maar een Tomos
2 speed roelt


65cc polini is helemaal niet zon bijzonder snelle cilinder,hij draait niet echt bijzonder veel toeren (9000) timing is ook niet echt bijzonder.

75cc giladoni is best een snelle cilinder waar best vermogen in zit alleen is de cilinder gemaakt voor een 2-speed blok en moet je bij je maxi je carter uitvrezen voordat je cilinder past.
Grootste probleem bij giladoni is dat het 2-speed blok linksom loopt terwij een maxi rechtom loop en je daardoor veel problemen krijg met vastlopers (L-veer zuiger+verkeerde desaxatie) dit is wel op te lossen door er een andere zuiger in te zetten (is 47mm).


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
dick1 23-6-2002?12:41 Print reply
Posts: 971
die 75cc gilardoni is wel voor puch gemaakt hoor, volgens mij, maar je moet het blok uiteraard uit vrezen, dat is bij een tomos blok ook zo. en die gilardoni heeft gewoon een mb membraan
 
verwijderd 23-6-2002?12:43 Print reply
Posts: 4082
die 75cc gilardoni is wel voor puch gemaakt hoor, volgens mij, maar je moet het blok uiteraard uit vrezen, dat is bij een tomos blok ook zo. en die gilardoni heeft gewoon een mb membraan
 
Rudy 23-6-2002?12:45 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

die 75cc gilardoni is wel voor puch gemaakt hoor, volgens mij, maar je moet het blok uiteraard uit vrezen, dat is bij een tomos blok ook zo. en die gilardoni heeft gewoon een mb membraan


Hij is gemaakt voor een cobra niet voor een maxi
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
verwijderd 23-6-2002?12:49 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

die 75cc gilardoni is wel voor puch gemaakt hoor, volgens mij, maar je moet het blok uiteraard uit vrezen, dat is bij een tomos blok ook zo. en die gilardoni heeft gewoon een mb membraan


Hij is gemaakt voor een cobra niet voor een maxi


hoe weet je dat? heeft een cobra zelfde drijfstang lengte?

ohja, die jongen is ook nog aan het expirimenteren met ontsteking, en hij heeft er een zunndap drijfstang in.
 
Rick 23-6-2002?13:39 Print reply

Posts: 3788
gozer hier uit het dorp heb tot nu toe echt de snelste puch van nederland, dat ding zit een 70cc super mahler cilinder getuned, kreidler krukas, weetik ut wat voor teur, op maat gemaakte uitlaat maar die gozer werkt in de racerij bij wat vroeger Van Veen Racing was
die puch gaat btw tegen de 140 aan
 
Ride like your ass is on fire!!!
Rudy 23-6-2002?13:49 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Osama racah?MB/RMC-S

gozer hier uit het dorp heb tot nu toe echt de snelste puch van nederland, dat ding zit een 70cc super mahler cilinder getuned, kreidler krukas, weetik ut wat voor teur, op maat gemaakte uitlaat maar die gozer werkt in de racerij bij wat vroeger Van Veen Racing was
die puch gaat btw tegen de 140 aan


Ik denk (weet wel zeker) dat die puch met die kawa kx80 cilinder erop veel sneller is
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 23-6-2002?13:51 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

die 75cc gilardoni is wel voor puch gemaakt hoor, volgens mij, maar je moet het blok uiteraard uit vrezen, dat is bij een tomos blok ook zo. en die gilardoni heeft gewoon een mb membraan


Hij is gemaakt voor een cobra niet voor een maxi


hoe weet je dat? heeft een cobra zelfde drijfstang lengte?

ohja, die jongen is ook nog aan het expirimenteren met ontsteking, en hij heeft er een zunndap drijfstang in.



Het gaat niet om de drijfstang lengte (volgens mij wel het zelfde) maar de desaxatie vd zuiger (zuigerpen zit niet helemaal in het midden maar iets ernaast om de vlakte druk vd zuiger op de cil te verminderen). Bij iedereen die zon giladoni 75 op zijn maxi heeft is hij vast gelopen.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-6-2002?14:14 Print reply

Posts: 7007
Puch ruledd natuurlijk altijd maar ik ga nu een keertje een Tomosje kopen


Als het meezit kan ik deze kopen
Wat ik er mee ga doen:
-50cc Eurokit
-Technigas Next terugloper
-16mm Dell 'Ortho
Top: ongeveer 75 en op het achterwiel weg

En boven alles: Een ORANJE plaatje
 
nobody fuck with us!!
verwijderd 23-6-2002?14:36 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

die 75cc gilardoni is wel voor puch gemaakt hoor, volgens mij, maar je moet het blok uiteraard uit vrezen, dat is bij een tomos blok ook zo. en die gilardoni heeft gewoon een mb membraan


Hij is gemaakt voor een cobra niet voor een maxi


hoe weet je dat? heeft een cobra zelfde drijfstang lengte?

ohja, die jongen is ook nog aan het expirimenteren met ontsteking, en hij heeft er een zunndap drijfstang in.



Het gaat niet om de drijfstang lengte (volgens mij wel het zelfde) maar de desaxatie vd zuiger (zuigerpen zit niet helemaal in het midden maar iets ernaast om de vlakte druk vd zuiger op de cil te verminderen). Bij iedereen die zon giladoni 75 op zijn maxi heeft is hij vast gelopen.


nee maar het ging mij om te timing, die verander nl erg bij andere lengte drijfstang (sinus beweging wordt anders)

maar ik snap je probleem niet helemaal, als de krukas links om draaid komen er niet veel glijbaan krachten op de uitlaat poort kan, alleen op de inlaat kant, maar dat boeit niet, daarom is het ook niet slim om je cil omgekeerd op het blok te zetten, maar je kunt wel je uitlaat recht maken, wat ook weer z'n voor delen heeft.
 
Nelly 23-6-2002?15:33 Print reply
Posts: 597
Rudy heeft wel gelijk dat de cilinder voor een cobra is, maar de cilinder loopt niet vast omdat de beweging andersom is, maar doordat de wand van de gilardoni niet goed is aangebracht op sommige punten, daardoor loopt hij steeds vast..
Wat ook bij verschillende cilinders is te zien, want ze hebben allemaal dezelfde "gaten" in de wand (heb verschillende gilardoni's gezien)
 
Neonlampje 23-6-2002?15:40 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

ketting ownt v-snaar


vage opmerking,
niet op de sprint tenminste scooters zijn echt heel snel

Maar kijk eens naar het vermogen dat je op een v-snaar verliest wat bij een ketting behouden blijft!! (de rest van motorblok is echt mooi spul moet ik toegeven, maar ik vindt zo'n overbrenging gewoon helemaal nix!)
 
dick1 23-6-2002?16:03 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

ketting ownt v-snaar


vage opmerking,
niet op de sprint tenminste scooters zijn echt heel snel

Maar kijk eens naar het vermogen dat je op een v-snaar verliest wat bij een ketting behouden blijft!! (de rest van motorblok is echt mooi spul moet ik toegeven, maar ik vindt zo'n overbrenging gewoon helemaal nix!)


de vario compenseerd dat daarna wel weer. vario is gewoon sneller dan versnellingsbak, op lage snelheden tenminste
 

Dit topic is 18836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved