Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - euro 95 of euro 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43819 - euro 95 of euro 98
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sr eunt Wo0t 28-6-2007 9:11 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
95 is met net iets meer olie in,smeert dus beter


ha lol, de onwetendheid van sommige mensen..

 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
De Schout 28-6-2007 9:55 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
[...]


Dikke zever!

Het octaangetal heeft een relatie met het zelfontbranden van de brandstof.
Dus hoe hoger het getal, hoe minder compressie je moet hebben om het lucht/vloeistofmengsel spontaan te laten ontbranden.


je kunt wel roepen, maar nu ga je zelf de mist in:P

hoe hoger het getal, hoe hoger je compressie verhouding moet zijn om zelfontbranding te krijgen (die je btw niet hebben wilt)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Master 1.0 28-6-2007 10:13 Print reply

Posts: 152
Het octaangetal houd gewoon in hoe goed de brandstoof geraffineerd is (gereinigd) euro 95 heeft een grotere kans op detonatie dan 98 (daarom rijden de meeste auto's op 98 en niet op 95) maar er zijn ook soorten benzine met een octaangehalte van 110 (voor F1 motoren.
Voor een brommer (ook een opgevoerde) is eur 95 goed genoeg, maar als je motor tevroeg gaat zelfontbranden, wat mij sterk lijkt. dan moet je 98 tanken
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!

Dit topic is 1773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved