Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - euro 95 of euro 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43819 - euro 95 of euro 98
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derba 27-6-2007 21:37 Print topicpost

Posts: 87
ik heb een vraag ik tank nu euro 98 en de brommerboer heeft dat ook aangeraden maar wat is het verschil nu tussen 95 en 98 want wat zou ik het best tanken want 95 is wel goeiekoper dus wat zeggen jullie
 

Sypie_Honda 27-6-2007 21:38 Print reply

Posts: 13830
98 staat voor het octaangehalte wat er in de benziene zit.

dat is voor als je hele hoge compressie hebt, als je er dan 95 in gooit begint hij te detoneren. met 98 niet, dit is wel tot een zekere grens hoor.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
o-G melvino 27-6-2007 21:40 Print reply
Posts: 383
dus al loop je brommer 80 en met een snelle uitlaat zou het dus ook beter wezen om 98 te tanken?
wat raad jij dan aan?
 
kjelly_06 27-6-2007 21:40 Print reply
Posts: 213
95 is met net iets meer olie in,smeert dus beter
 
sibren 27-6-2007 21:41 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
95 is met net iets meer olie in,smeert dus beter


waar haal je die onzin weg? het is zoals sypie zegt.
 
De Schout 27-6-2007 21:42 Print reply
Posts: 5327
voor beetje standaard spul is 98 niet nodig. zolang een brommer niet slechter loopt op 95 is 98 niet nodig.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Sypie_Honda 27-6-2007 21:43 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
95 is met net iets meer olie in,smeert dus beter


heb ik nog nooit van gehoord
mja weet je het zeker of?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
dus al loop je brommer 80 en met een snelle uitlaat zou het dus ook beter wezen om 98 te tanken?
wat raad jij dan aan?


nee in een gewone straat brommer, in de zin van, een senda met alleen snelle uitlaat ofzo kan wel gewoon 95.

er word wel eens 98 in echt snelle brommers gegooit, waar ze echt naar de laastste pktjes kijken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-6-2007 21:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
98 staat voor het octaangehalte wat er in de benziene zit.

dat is voor als je hele hoge compressie hebt, als je er dan 95 in gooit begint hij te detoneren. met 98 niet, dit is wel tot een zekere grens hoor.


euro 95 begint te detoneren bij een compressie hoger dan 1 op 12.1
euro 98 begint te detoneren bij een compressie hoger dan 1 op 14.0
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
De Schout 27-6-2007 21:51 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


euro 95 begint te detoneren bij een compressie hoger dan 1 op 12.1
euro 98 begint te detoneren bij een compressie hoger dan 1 op 14.0


denk dat dat wel van meer factoren afhankelijk is eigelijk:P
 
tune tweak fiddle bang bummer
Sypie_Honda 27-6-2007 21:52 Print reply

Posts: 13830
idd, als je een mooie squishband in je kop hebt, die mooi gelijk met de zuiger loopt, detoneerd hij minder snel als met een oft andere vage vorm.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-6-2007 21:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


denk dat dat wel van meer factoren afhankelijk is eigelijk:P


dit is een algemene waarde ,
hierna word door de druk de temperatuur te hoog waardoor hij zelfontbrand
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kjelly_06 27-6-2007 21:56 Print reply
Posts: 213
sorry,had het verkeerd dan


 
Leen 27-6-2007 22:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
98 staat voor het octaangehalte wat er in de benziene zit.

dat is voor als je hele hoge compressie hebt, als je er dan 95 in gooit begint hij te detoneren. met 98 niet, dit is wel tot een zekere grens hoor.



OctaanGETAL

En verder heeft het idd te maken met oa de compressie.

Spelen wel meer factoren mee, zuigervorm, vorm van verbrandingsruimte, onstekingstijdstip, koolafzetting in de kop, type bougie, enz enz enz
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-6-2007 22:15 Print reply

Posts: 10835
gewoon de goedkoopste erin, 95 dus.

beter hoeft dat echt niet te zijn voor een bromfiets.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Sypie_Honda 27-6-2007 22:39 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



OctaanGETAL

En verder heeft het idd te maken met oa de compressie.

Spelen wel meer factoren mee, zuigervorm, vorm van verbrandingsruimte, onstekingstijdstip, koolafzetting in de kop, type bougie, enz enz enz


owja foutje moet kunne baas

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 27-6-2007 om 22:39 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
nix 28-6-2007 8:21 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kjelly_06
95 is met net iets meer olie in,smeert dus beter


Dikke zever!

Het octaangetal heeft een relatie met het zelfontbranden van de brandstof.
Dus hoe hoger het getal, hoe minder compressie je moet hebben om het lucht/vloeistofmengsel spontaan te laten ontbranden.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie

Dit topic is 1772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved