Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cross mrx te heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43799 - cross mrx te heet
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hades123 27-6-2007 10:44 Print topicpost
Posts: 13
Hoi,

Ik heb een Rieju MRX die ik gebruik om mee te crossen. Ik heb alleen het probleem dat hij te heet wordt, en ik weet niet waar ik het moet zoeken.

paar feiten:

- Gianelli uitlaat
- 16mm carburateur met sproeier maat 92
- DR 50cc cylinder (wat eigenlijk een kloon van origineel is)
- standaard koeling (niet lek en pomp is ook goed)

Probleem is dat ik ongeveer na een uur rijden alle koelwater kwijt ben. Tijdens het crossen zit je wel de hele tijd zoveel mogelijk toeren (=trekkracht) te maken uiteraard.

De zuiger ziet er na een 8uurs cross als volgt uit:






lijkt mij dat hij veel te heet wordt, maar waardoor?

Ik heb zelf al een aantal dingen bedacht, maar ik heb geen idee welke het meest waarschijnlijk zal zijn:

- ontsteking te vroeg?
- kan teveel toeren maken waardoor een standaard zuiger dat niet trekt (of kan zoiets niet?)
- simpelweg te weinig koelcapaciteit

Ik heb geprobeerd een grotere sproeier erin te zetten, maar dan gaat hij zitten ontsteken in de uitlaat.

Of zijn er dingen waar ik niet aan heb gedacht?
 

ronge48 27-6-2007 10:50 Print reply

Posts: 3003
je zegt het zelf al je bent na een uur rijde al je koelwater kapot dus dan koelt die niks meer dus is er ergens een lek
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
daanmtx 27-6-2007 10:53 Print reply

Posts: 3759
Weet je zeker dat je kvs systeem niet lekt?
Monteer anders eens een temp meter, om te kijken of het echt >100graden is ö

je zou voorzichtig de volumes in de cilinder kunnen vergroten voor meer koelcapaciteit..
Welke hittegraad bougie heb je? En is niets verstopt in je systeem?
 
Honda VFR400R
hades123 27-6-2007 11:14 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Weet je zeker dat je kvs systeem niet lekt?
Monteer anders eens een temp meter, om te kijken of het echt >100graden is ö

je zou voorzichtig de volumes in de cilinder kunnen vergroten voor meer koelcapaciteit..
Welke hittegraad bougie heb je? En is niets verstopt in je systeem?

Ik heb de radiator met perslucht getest, en ben er vrij zeker van dat deze niet lek is. keeringen van de waterpomp lijkt me ook niet, anders zou mijn blok nu vol water staan. Voor de rest gebruik ik gewoon goede slangklemmen. Het water komt gewoon als stoom uit de overloop van de radiator.

De radiator is ook niet met blote handen aan te pakken na een tijdje crossen, zo heet dat het wordt.

ik heb een bress NGK R bougie in gebruik. Volgens mij is dat gewoon een standaard type.

Wat bedoel je met de volumes in de cilinder vergroten? van 50 naar 70cc gaan ofzo? De meeste organisaties stellen 50cc als max dus ik kan niet met een grotere cilinder gaan crossen.
 
Baron 27-6-2007 11:16 Print reply
Posts: 232
te arm mengsel misschien? wil die ook nog wel eens knap warm van worden
 
hoi
fietsie 27-6-2007 11:18 Print reply

Posts: 1438
ik kan even niet op de naam komen.... maar gaat dat ding in je cilinder wel open zodatie water door laar dat ding zorgt ervoor dat de motor sneller op werk temperatuur komt en als dat zo is gaatie open, misschien blijfite bij jou dicht staan,
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
hades123 27-6-2007 11:21 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
ik kan even niet op de naam komen.... maar gaat dat ding in je cilinder wel open zodatie water door laar dat ding zorgt ervoor dat de motor sneller op werk temperatuur komt en als dat zo is gaatie open, misschien blijfite bij jou dicht staan,

de thermostaat was zo'n beetje het eerste dat we eruit gehaald hebben die zit er dus nieteens meer in.
 
hades123 27-6-2007 11:23 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baron
te arm mengsel misschien? wil die ook nog wel eens knap warm van worden

dat los je toch op door een grotere sproeier te monteren?

Verder loopt hij als een tierelier

ik kan proberen om de luchtschroef wat in te draaien maar ben bang dat ie daar niet beter van gaat lopen.

 
De Schout 27-6-2007 11:44 Print reply
Posts: 5327
ik denk dat je het in je uitlaat moet gaan zoeken.. maar ben er ook niet zeker van hoor.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Ice Ap rs50 27-6-2007 11:49 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik denk dat je het in je uitlaat moet gaan zoeken.. maar ben er ook niet zeker van hoor.


hoe kan een uitlaat er nu voor zorgen dat ie te heet wordt.

is je afstelling: sproeier en gasnaald ed wel goed? anders zit je ergens met een lek

zoniet

zwaardere pomp halen/grotere radiateur
 
GTI - GTD - BMW
Royal Club 27-6-2007 11:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


hoe kan een uitlaat er nu voor zorgen dat ie te heet wordt.

is je afstelling: sproeier en gasnaald ed wel goed? anders zit je ergens met een lek

zoniet

zwaardere pomp halen/grotere radiateur

miss dat er een prop in de uitlaat zit, waardoor ie em zwaar knijpt?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
hades123 27-6-2007 12:05 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

miss dat er een prop in de uitlaat zit, waardoor ie em zwaar knijpt?


alle begrenzingen zijn er uit verder dus dat kan het niet zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
is je afstelling: sproeier en gasnaald ed wel goed? anders zit je ergens met een lek


Hoe kan ik dat meten/zien dan? de bougie is mooi bruin gekleurd (niet wit/grijs), en hij loopt verder goed. Enige dat hij onderin ietwat langzaam op toeren komt maar als ie eenmaal op toeren is trekt ie goed door en stottert ook niet ofzo
 
daanmtx 27-6-2007 12:08 Print reply

Posts: 3759
ik zou als ik jou was opzoek gaan naar een grotere radiateur i.c.m. cooling fans (als senda's hebben, van die ventilatoren).

succes ermee verder ö
 
Honda VFR400R
De Schout 27-6-2007 12:27 Print reply
Posts: 5327
wat gebeurd ermee als je er gewoon tijdje mee op de weg rijd..? krijg je dan ook problemen?
 
tune tweak fiddle bang bummer
hond mb 27-6-2007 12:29 Print reply

Posts: 528
denk toch dat het met de waterpomp te maken heeft

 
daanmtx 27-6-2007 12:35 Print reply

Posts: 3759
Denk het niet, de radiateur wordt toch goed heet?
 
Honda VFR400R

Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved