Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50 ori zo traag door kleine spoelers?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43797 - 50 ori zo traag door kleine spoeler...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomox 26-6-2007 22:57 Print topicpost

Posts: 68
hoi hoi,

weer topic van mijn kant. is die hm166 zó traag door die kleine spoelers? wat ik me zo kon bereken met die spoelers is dat er maar een 14 mm op kan? kheb er nu namelijk een 4kleps membraan inzitten met een 16 mikuni.

ik dacht, laat ik het ff iets feller maken. dus uitlaatpoort verbreed naar 65 % v/d boring en omhoog gehaald tot 150 graden. een te hoge blowdown van 27(en nog wat ). maar hij bleef gewoon hetzelfde presteren, powerband was wel iets smaller en sterker, maar niet daverend.

kan ik dit oplossen door die spoelers te vergroten met een haakse frees en ze dan flowen?

Dit bericht is gewijzigd door thomox op 26-6-2007 om 22:57 uur.
 

BenjaminDG 26-6-2007 23:01 Print reply

Posts: 4605
Koop een 50 cc snel dat zou ik doen, van cillinders opvoeren ( buiten inlaat en uitlaat poorten ) ken ik niet veel.
 
Vlaanderen vrij!
mtx-motard 26-6-2007 23:02 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Koop een 50 cc snel dat zou ik doen, van cillinders opvoeren ( buiten inlaat en uitlaat poorten ) ken ik niet veel.


je moet dan gaan voor de hm167. de originele belgische. deze gaat stukken harder. inbox sypie_honda voor verdere gegevens van een hm167
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 26-6-2007 23:02 Print reply

Posts: 13830
miss is dit niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik meld het toch ff:

die HM166 cilinder zijn zulke slome dingen, dat is gewoon niet (normaal) snel te krijgen

ik raad je aan een 50 immi ofzo te kopen, daarmee haal je gemakkelijk de 75. en hoef je niet te vijlen en te doen.

wil je kwaliteit?
koop je een HM167, de belgishe ori honda 50cc dus.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
thomox 26-6-2007 23:04 Print reply

Posts: 68
tja, het probleem ligt bij m'n ouders. ik mag niet hard rijden, maar deze haalt nog maar krap de 55-60. gruwelijk traag dus. ik wil ongeveer 65-70 gaan en toch KEIHARD optrekken. dus iets van een airsal als voorbeeld? ik weet iig dat airsal van puch niet kapot te krijgen is. dus voor een honda ook een mogelijkheid?
 
zwarte-beuner 26-6-2007 23:05 Print reply

Posts: 2651
50 snel dan, en gwn bij een vriend thuis verwisselen
of als je ouders niet thuis zijn

Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 26-6-2007 om 23:06 uur.
 
brommerloos
-TimP- 26-6-2007 23:07 Print reply

Posts: 1836
met 65/70 rijden en heel hard optrekken, krijg je wel dikke overtoeren.

 
zxr club zx6r 2003
helly 26-6-2007 23:14 Print reply

Posts: 2424
op een vriend zijn adres laten bezorgen
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
falco 26-6-2007 23:15 Print reply

Posts: 3724
dn koop je toch een 70cc immi?
 
zwarte-beuner 26-6-2007 23:19 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
dn koop je toch een 70cc immi?


maja als z,n pa dan een rondje een x wil loopt ie dan weer iets te hard?

of dan gwn anders vertanden?

 
brommerloos
falco 26-6-2007 23:30 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


maja als z,n pa dan een rondje een x wil loopt ie dan weer iets te hard?

of dan gwn anders vertanden?



het beste is denk nog wel een hm167, ik heb er ook zoéen op mn mt gehad, en die beviel me prima, ging rond de 70 en trok goed op,
en je kunt hem dan altijd nog wat lichter vertanden

Dit bericht is gewijzigd door falco op 26-6-2007 om 23:30 uur.
 
thomox 26-6-2007 23:34 Print reply

Posts: 68
kijk, ik heb dus een 70 zeta, tuned door mijzelf. en dat ding gaat dus dikke 110, door die gruwelijke toeren. m'n pa is best nog wel in de brommers en hoort/ziet meteen dat er geen originele 50 cc opzit, maar een andere 50 cc met iets meer trekkracht mocht dus wel. dus een 50 airsal een optie?

edit: kheb geen zin om een imi te kopen en hem thuis helemaal af te werken, door die kutafwerking van die goedkope dingen. dan koop ik wel een cilinder die al een 'beetje' is afgewerkt :P

Dit bericht is gewijzigd door thomox op 26-6-2007 om 23:36 uur.
 
Fabio 27-6-2007 0:47 Print reply

Posts: 1737
spoelers zijn echt heel klein. Als je die wil gaan veranderen dan ben je gewoon dagen aan het slijpen en dan moet je ook weten wat je doet. Je zou eventueel de belg kunnen namaken. Waarschijnlijk gaat dat nog passen ook, zo veel vlees aan die cilinder

Als die cilinder meer toeren gaat draaien wordt hij ook warmer. De koelribben op die ori cilinder zijn ook niet al te groot. Kans op een warmloper neemt misschien toe. Geen idee of dit waar is, ze kunnen natuurlijk ook gewoon groot genoeg zijn Mijn advies, neem een hm167 en zeg gewoon dat het ori honda is. Het is nog waar ook
 
PRO TUNING 27-6-2007 10:21 Print reply

Posts: 4000
Het is heel veel werk, maar je kunt de timing van een standaard cilinder wel zo aanpassen dat deze 75 - 80 km loopt.
 
Henk-88 27-6-2007 10:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomox

kan ik dit oplossen door die spoelers te vergroten met een haakse frees en ze dan flowen?




Kweet niet wat Honda in de spoelkanalen heeft zitten maar een TSX-cilinder heeft daar een wat ruw oppervlak; als je dat verwijdert en je maakt het glad dan verslechteren de prestaties.
Flowen laat je doen bij een bedrijf dat de benodigde meet-apparatuur heeft imo.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Sypie_Honda 27-6-2007 10:34 Print reply

Posts: 13830
ik geef je eigenlijk groot gelijk dat je geen 50 immi wil kopen, is dikke troep

als ik jou was zou ik investeren in een HM167 cilinder, die kosten wat. maar dan heb je ongetwijfelt de beste cilinder voor je MB5.

en zoals fabio al zegt, die HM166 dingen zijn van volledig gietijzer, en die koelribben zijn ook niet al te groot. daarom heb je meer kans op warmlopers als je hem wat meer toeren laat draaien, ook omdat gietijzer de warmte veel minder goed geleid.

een HM167 is daarin tegen een cilinder met een gietijzeren bus, en een aluminium buitenkant.

de HM167 cilinder zijn nieuw nog te krijgen bij 50cc.nl, kosten 170€ zonder zuiger.
maar als je goed vaak marktplaats eens afstruint enzo, kom je ze nog wel 2e hands tegen

en het leuke is, sommige mensen zien ze aan als immi's, omdat ze hier toch wel aardig op lijken. alleen de afwerking is stukken beter.
maar je kunt die cilinders herkennen door te kijken of er 167 boven de uitlaatpoort staat.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 3141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved