als yamaha fan moet ik wel van me laten horen als er een rel is naturlijk :P
DT blokjes zijn de makkelijkste blokjes om aan te sleutelen, en je moet goede vloeibare pakking hebben voor het middencarter, niet van die kankenzooi van 7 e per tube.
Mt's zijn houterige kutbrommers om op te rijden, je kutn geen fatsoenlijke bochten maken etc, dat kan met dt en suzuki tsx prima.
Mt blokken zijn nog wel de grootste kutblkokken qua versnellingsbak, vaak problemen met tandwielen ringetjes etc etc. suzuki en yamah hebben dit zga nooit.
originele punten zijn 18-20e ipv 4e voor die knakenzooi
dus even kleien moeite en je hebt een perfecte yamaha dt/rd/dtr...
op die twee punten kan k je echt geen gelijk geven.
mt blokje kan een achtjarige met z'n ogen dicht nog in elkaar zette.. lukt bij dt en zeker bij tsx blokje niet. en een mt bakje wat goed in elkaar staat krijg je niet kapot, zelf zonder olie houden ze het nog achterlijk lang..
mja, over het honda blok in een yamaha frame lasse.. zou k niet doen vooral ivm gezeik van onze blauwe vrienden ed. kun je miss nog beter een yamaha 80cc blokje onder frommelen, als er maar yamaha op staat
idd
ik heb bijna nog nooit kapotte versnelings bakke gezien van honda
behalve wat tandjes van 1ste 2de versleten omdat ze waren gebruikt voor de cross en dat kwam omdat ze alleen in de 1 en 2 reden..