Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda blok in dt frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43795 - honda blok in dt frame
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 26-6-2007 21:38 Print reply
Posts: 886
oke ik weet genoeg, de meeste dt-blokken zijn gewoon niet goed, het ligt nie aan mij want heb al verschillende andere blokken gehad en daar had ik dat nooit bij. en bij deze is het om de maand raak. Miss ga ik ook gewoon een honda kopen, maar dit is wel een stuk goedkoper en de veering van een dt vind ik prima, goed zat iig.

 
zwarte-beuner 26-6-2007 21:43 Print reply

Posts: 2651
nja kijk of een brommer dikke 3000euro of 300euro heeft gekost het vraagt tog het zelfe onderhoud.

en als dat dt blok gewoon verbeund is , is hij niet goed onderhouden.
Nu zijn honda blokjes kwalikatief een stuk beter.
Maar met een honda kan je ook gezeik hebbe, het is altijd afwachten.Maar over het algemeen is het bij honda,s dus minder :
 
brommerloos
Teunis 26-6-2007 22:05 Print reply

Posts: 1073
ik weet niet wat jullie met dt blokken doen, maar als je gewoon netjes mee omgaat. Gewoon één keer goed afstelt ook qua koppeling en contactpunten kun je echt gewoon prima rijden zonder gezeik

en honda blok in yamaha frame heb je die frames weleens vegeleken volgens mij komt echt bijna niks overeen...

en het is een beetje water en vuur/ vloeken in de kerk een honda blok in een yamaha blok
 
zwarte-beuner 26-6-2007 22:07 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
ik weet niet wat jullie met dt blokken doen, maar als je gewoon netjes mee omgaat. Gewoon één keer goed afstelt ook qua koppeling en contactpunten kun je echt gewoon prima rijden zonder gezeik

en honda blok in yamaha frame heb je die frames weleens vegeleken volgens mij komt echt bijna niks overeen...

en het is een beetje water en vuur/ vloeken in de kerk een honda blok in een yamaha blok


ja haha ind, hee en ik rijd tog ook op een dt blok zonder problemen.even afkloppen
 
brommerloos
erwin fs1 26-6-2007 22:10 Print reply

Posts: 897
kun je dan niet beter je dt verkopen en een honda kopen. je hebt dan wat je hebben wilt (een honda blok, al betwijfel ik of je daarmee nou veel minder problemen mee hebt). en je vernachelt geen duur frame met kenteken.
 
vake bej te bange....
Sj_dt 26-6-2007 22:17 Print reply
Posts: 886
ja da is ook een van mij opties maar da vraag ik nie, da kan ik zelf ook wel bedenken
 
rik hulkenberg 26-6-2007 23:03 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat zowiezo
honda is cdi , dt50mx is contactpunten
honda lichtspoel geeft 38 volt , dt50mx 6 ofzo

honda licht spoel 38 volt bij hoeveel toeren dan mijne heeft bij stationair geen eens 7 volt ofzo
 
Shifty 26-6-2007 23:40 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

honda licht spoel 38 volt bij hoeveel toeren dan mijne heeft bij stationair geen eens 7 volt ofzo


stationair ja, daarom branden je lichten ook minder fel stationait. honda geeft geeft 12v
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
rik hulkenberg 27-6-2007 9:27 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


stationair ja, daarom branden je lichten ook minder fel stationait. honda geeft geeft 12v

mijn knipperlichten doen het geen eens bij stationair
 
User 927 27-6-2007 9:52 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
mischien een idee om meteen een honda te kopen
kwa frame vering etc zijn ze ook gwoon beter



Kwa frame en vering is een MT bagger. DT is stukken beter, als je tenminste een goede rechte hebt

MT's zijn zwabber bakken
 
dirktimmer 27-6-2007 10:00 Print reply

Posts: 1737
nou,

als yamaha fan moet ik wel van me laten horen als er een rel is naturlijk :P

DT blokjes zijn de makkelijkste blokjes om aan te sleutelen, en je moet goede vloeibare pakking hebben voor het middencarter, niet van die kankenzooi van 7 e per tube.

Mt's zijn houterige kutbrommers om op te rijden, je kutn geen fatsoenlijke bochten maken etc, dat kan met dt en suzuki tsx prima.

Mt blokken zijn nog wel de grootste kutblkokken qua versnellingsbak, vaak problemen met tandwielen ringetjes etc etc. suzuki en yamah hebben dit zga nooit.

uitlaataansluiting / altijd nieuwe pakking nemen, nooit lekken
ontsteking / originele punten kopen / (bijna) nooit afstellen

originele punten zijn 18-20e ipv 4e voor die knakenzooi

dus even kleien moeite en je hebt een perfecte yamaha dt/rd/dtr...
 
cmtheman 27-6-2007 10:43 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee , dt50mx blokken zijn gewoon meuk , vooral de koppeling en onsteking geven echt problemen .

en ze zijn ook niet/nauwelijks dicht te krijgen (zowel tussen de carters als bij de uitlaat lekken ze voor het leven)



schouwen gaat wss niet lukken , je moet gewoon zorgen dat het allemaal netjes degelijk eronder zit , zodat het orrigineel lijkt , als je dan een ongeluk krijgt is er wss niks aan de hand.

en anders kun je altijd nog beweren dat het zo was toen hij werd geschouwd en je er vanuit ging dat het dan wel goed is ..


als alles lekt dan ligt het aan jou of vorige eigenaar, heb al 3 blokken gehad en allemaal overal dicht dus.. en koppeling is idd kut als er mee geragd is, anders doe de koppeling het fijn en heb je er geen omkijken naar (heb ook al 2 goede koppeling blokken gehad) en de ontsteking is niks mis mee, ben je beunhaas ofzo, of maar iemand die niet secuur is en half werk doet?
 
ZAC #802, KNMV #82
fietsie 27-6-2007 11:07 Print reply

Posts: 1438
Er zijn toch meer Honda's MTX,MB,NSR enz...

ik denk dat het me niet verstandig lijkt om een honda blok in een dt frame te zetten vanwege politie enzo.. als hun het merken dat je er mee geklooit is krijg je denk geheid gezeik.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
cmtheman 27-6-2007 11:17 Print reply

Posts: 2710
of je steekt er even wat meer tijd in dan een snelle fix en je gaat ff kwalitatief te werk en je maakt hem zodat je er tijden geen last meer mee hebt. Lijkt mij logischer dan honda blok in frame zetten
 
ZAC #802, KNMV #82
Sj_dt 27-6-2007 12:19 Print reply
Posts: 886
miss toch maar us verstandig dan om nieuwe contactpuntjes te kopen, want die van mij zien eruit alsof ze hun beste tijd gehad hebbe, en da zal ook wel zo zijn.
 

Dit topic is 1938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved