Sj_dt |
26-6-2007 21:38 |
Posts: 886 |
oke ik weet genoeg, de meeste dt-blokken zijn gewoon niet goed, het ligt nie aan mij want heb al verschillende andere blokken gehad en daar had ik dat nooit bij. en bij deze is het om de maand raak. Miss ga ik ook gewoon een honda kopen, maar dit is wel een stuk goedkoper en de veering van een dt vind ik prima, goed zat iig.
|
|
|
|
zwarte-beuner |
26-6-2007 21:43 |
Posts: 2651 |
nja kijk of een brommer dikke 3000euro of 300euro heeft gekost het vraagt tog het zelfe onderhoud.
en als dat dt blok gewoon verbeund is , is hij niet goed onderhouden.
Nu zijn honda blokjes kwalikatief een stuk beter.
Maar met een honda kan je ook gezeik hebbe, het is altijd afwachten.Maar over het algemeen is het bij honda,s dus minder :
|
|
brommerloos |
|
Teunis |
26-6-2007 22:05 |
Posts: 1073 |
ik weet niet wat jullie met dt blokken doen, maar als je gewoon netjes mee omgaat. Gewoon één keer goed afstelt ook qua koppeling en contactpunten kun je echt gewoon prima rijden zonder gezeik
en honda blok in yamaha frame heb je die frames weleens vegeleken volgens mij komt echt bijna niks overeen...
en het is een beetje water en vuur/ vloeken in de kerk een honda blok in een yamaha blok
|
|
|
|
zwarte-beuner |
26-6-2007 22:07 |
|
erwin fs1 |
26-6-2007 22:10 |
Posts: 897 |
kun je dan niet beter je dt verkopen en een honda kopen. je hebt dan wat je hebben wilt (een honda blok, al betwijfel ik of je daarmee nou veel minder problemen mee hebt). en je vernachelt geen duur frame met kenteken.
|
|
vake bej te bange.... |
|
Sj_dt |
26-6-2007 22:17 |
Posts: 886 |
ja da is ook een van mij opties maar da vraag ik nie, da kan ik zelf ook wel bedenken
|
|
|
|
rik hulkenberg |
26-6-2007 23:03 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dat zowiezo
honda is cdi , dt50mx is contactpunten
honda lichtspoel geeft 38 volt , dt50mx 6 ofzo
honda licht spoel 38 volt bij hoeveel toeren dan mijne heeft bij stationair geen eens 7 volt ofzo
|
|
|
|
Shifty |
26-6-2007 23:40 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
honda licht spoel 38 volt bij hoeveel toeren dan mijne heeft bij stationair geen eens 7 volt ofzo
stationair ja, daarom branden je lichten ook minder fel stationait. honda geeft geeft 12v
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
rik hulkenberg |
27-6-2007 9:27 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]
stationair ja, daarom branden je lichten ook minder fel stationait. honda geeft geeft 12v
mijn knipperlichten doen het geen eens bij stationair
|
|
|
|
User 927 |
27-6-2007 9:52 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
mischien een idee om meteen een honda te kopen
kwa frame vering etc zijn ze ook gwoon beter
Kwa frame en vering is een MT bagger. DT is stukken beter, als je tenminste een goede rechte hebt
MT's zijn zwabber bakken
|
|
|
|
dirktimmer |
27-6-2007 10:00 |
Posts: 1737 |
nou,
als yamaha fan moet ik wel van me laten horen als er een rel is naturlijk :P
DT blokjes zijn de makkelijkste blokjes om aan te sleutelen, en je moet goede vloeibare pakking hebben voor het middencarter, niet van die kankenzooi van 7 e per tube.
Mt's zijn houterige kutbrommers om op te rijden, je kutn geen fatsoenlijke bochten maken etc, dat kan met dt en suzuki tsx prima.
Mt blokken zijn nog wel de grootste kutblkokken qua versnellingsbak, vaak problemen met tandwielen ringetjes etc etc. suzuki en yamah hebben dit zga nooit.
uitlaataansluiting / altijd nieuwe pakking nemen, nooit lekken
ontsteking / originele punten kopen / (bijna) nooit afstellen
originele punten zijn 18-20e ipv 4e voor die knakenzooi
dus even kleien moeite en je hebt een perfecte yamaha dt/rd/dtr...
|
|
|
|
cmtheman |
27-6-2007 10:43 |
Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
nee , dt50mx blokken zijn gewoon meuk , vooral de koppeling en onsteking geven echt problemen .
en ze zijn ook niet/nauwelijks dicht te krijgen (zowel tussen de carters als bij de uitlaat lekken ze voor het leven)
schouwen gaat wss niet lukken , je moet gewoon zorgen dat het allemaal netjes degelijk eronder zit , zodat het orrigineel lijkt , als je dan een ongeluk krijgt is er wss niks aan de hand.
en anders kun je altijd nog beweren dat het zo was toen hij werd geschouwd en je er vanuit ging dat het dan wel goed is ..
als alles lekt dan ligt het aan jou of vorige eigenaar, heb al 3 blokken gehad en allemaal overal dicht dus.. en koppeling is idd kut als er mee geragd is, anders doe de koppeling het fijn en heb je er geen omkijken naar (heb ook al 2 goede koppeling blokken gehad) en de ontsteking is niks mis mee, ben je beunhaas ofzo, of maar iemand die niet secuur is en half werk doet?
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
fietsie |
27-6-2007 11:07 |
Posts: 1438 |
Er zijn toch meer Honda's MTX,MB,NSR enz...
ik denk dat het me niet verstandig lijkt om een honda blok in een dt frame te zetten vanwege politie enzo.. als hun het merken dat je er mee geklooit is krijg je denk geheid gezeik.
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
cmtheman |
27-6-2007 11:17 |
Posts: 2710 |
of je steekt er even wat meer tijd in dan een snelle fix en je gaat ff kwalitatief te werk en je maakt hem zodat je er tijden geen last meer mee hebt. Lijkt mij logischer dan honda blok in frame zetten
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Sj_dt |
27-6-2007 12:19 |
Posts: 886 |
miss toch maar us verstandig dan om nieuwe contactpuntjes te kopen, want die van mij zien eruit alsof ze hun beste tijd gehad hebbe, en da zal ook wel zo zijn.
|
|
|
|