Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda blok in dt frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43795 - honda blok in dt frame
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 26-6-2007 21:12 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
Mijn dt blok laat het regelmatig afweten. Zijn naar mijn ervaring niet de beste blokken. Is het met kleine aanpassingen mogelijk om een honda blok in een dt frame te zetten of zijn daar te grote aanpassingen voor nodig.

Mag je volgens de wet een ander merk blok in een frame zetten? Als ik er miss een boete voor kan krijgen boeit het me nie, maar kzit er meer mee dat ik bij een ongeluk miss niks uitgekeerd krijg, ook al zit er 50cc onder en reed ik niet te hard. Is dat zo?
 

Kees de Jong 26-6-2007 21:19 Print reply

Posts: 1881
Dat je blok het laat afweten ligt aan jou, niet aan de DT-blokken.

Antwoord op je vraag:

Het mag niet, behalve als je em na je ombouwpoging laat schouwen en ie goedgekeurd wordt. De ophangpunten komen niet overeen trouwens.
 
7 seconden, of 21 gram
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2007 21:22 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Dat je blok het laat afweten ligt aan jou, niet aan de DT-blokken.

Antwoord op je vraag:

Het mag niet, behalve als je em na je ombouwpoging laat schouwen en ie goedgekeurd wordt. De ophangpunten komen niet overeen trouwens.


nee , dt50mx blokken zijn gewoon meuk , vooral de koppeling en onsteking geven echt problemen .

en ze zijn ook niet/nauwelijks dicht te krijgen (zowel tussen de carters als bij de uitlaat lekken ze voor het leven)



schouwen gaat wss niet lukken , je moet gewoon zorgen dat het allemaal netjes degelijk eronder zit , zodat het orrigineel lijkt , als je dan een ongeluk krijgt is er wss niks aan de hand.

en anders kun je altijd nog beweren dat het zo was toen hij werd geschouwd en je er vanuit ging dat het dan wel goed is ..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zwarte-beuner 26-6-2007 21:24 Print reply

Posts: 2651
Daar zullen ze tog niet moeilijk overdoen. Bij auto,s gebeurt het tog ook vaker .

Allen zou je miss wel andere kabelboom moete aanleggen

Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 26-6-2007 om 21:25 uur.
 
brommerloos
Nouwk 26-6-2007 21:26 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
Daar zullen ze tog niet moeilijk overdoen. Bij auto,s gebeurt het tog ook vaker .

Allen zou je miss wel andere kabelboom moete aanleggen

Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 26-6-2007 om 21:25 uur.


Auto's en brommers zijn wel verschillend, auto's mogen ook zo hard lopen als men wil en brommers niet
 
rubbert 26-6-2007 21:26 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Dat je blok het laat afweten ligt aan jou, niet aan de DT-blokken.

Antwoord op je vraag:

Het mag niet, behalve als je em na je ombouwpoging laat schouwen en ie goedgekeurd wordt. De ophangpunten komen niet overeen trouwens.



dt blokken zijn gewoon kort gezegd KUT
denk dat je wel behoorlijk wat aan moet passen voor een honda blok maar als je kan lassen en slijpen is het een paar uurtjes werk
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2007 21:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
Daar zullen ze tog niet moeilijk overdoen. Bij auto,s gebeurt het tog ook vaker .

Allen zou je miss wel andere kabelboom moete aanleggen

Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 26-6-2007 om 21:25 uur.


dat zowiezo
honda is cdi , dt50mx is contactpunten
honda lichtspoel geeft 38 volt , dt50mx 6 ofzo
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zwarte-beuner 26-6-2007 21:26 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]


Auto's en brommers zijn wel verschillend, auto's mogen ook zo hard lopen als men wil en brommers niet


Ja maar bepaalde dinge kun je wel vergelijken
 
brommerloos
rubbert 26-6-2007 21:28 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat zowiezo
honda is cdi , dt50mx is contactpunten
honda lichtspoel geeft 38 volt , dt50mx 6 ofzo



en ook iets heel belangrijks, honda heeft een koppeling die niet elke 10 km stuk loopt


edit: ik denk dat hij hem al wel geschouwd heeft en anders zou het toch bijna onmogelijk zijn om hem te laten keuren

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-6-2007 om 21:29 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2007 21:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



en ook iets heel belangrijks, honda heeft een koppeling die niet elke 10 km stuk loopt


dat had ik al eerder gezegd (lees maar even terug)

maar dat heeft niks met een draadboom te maken ..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Kees de Jong 26-6-2007 21:30 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee , dt50mx blokken zijn gewoon meuk , vooral de koppeling en onsteking geven echt problemen .

en ze zijn ook niet/nauwelijks dicht te krijgen (zowel tussen de carters als bij de uitlaat lekken ze voor het leven)



schouwen gaat wss niet lukken , je moet gewoon zorgen dat het allemaal netjes degelijk eronder zit , zodat het orrigineel lijkt , als je dan een ongeluk krijgt is er wss niks aan de hand.

en anders kun je altijd nog beweren dat het zo was toen hij werd geschouwd en je er vanuit ging dat het dan wel goed is ..


Achja, ik rijd inmiddels 15.000 km probleemsloos, maar dat doet er niet toe, toch? Je hoort mij niet zeggen dat die blokjes de beste ooit zijn, maar je kan ze prima dagelijks zonder problemen gebruiken. Die ontsteking valt ook wel mee, ik heb die van mij zelf nog nooit hoeven af te stellen. Koppeling voldoet origineel ook prima. Van dat niet dicht krijgen heb ik echt nog nooit last gehad, zal wel aan jou liggen dus.

Edit: Topic is niet echt bedoelt voor deze discussie, zal er verder niet op in gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 26-6-2007 om 21:32 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
rubbert 26-6-2007 21:30 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat had ik al eerder gezegd (lees maar even terug)

maar dat heeft niks met een draadboom te maken ..



nee oke las ff verkeerd, ik dacht dat je het over de voordelen van honda op dt blokken had, maar dan moet je gewoon een complete kabelboom bij je honda blok zoeken ben je ook van dat gezijk af
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
geert-nsr 26-6-2007 21:31 Print reply

Posts: 6438
mischien een idee om meteen een honda te kopen
kwa frame vering etc zijn ze ook gwoon beter

 
driver004 26-6-2007 21:31 Print reply

Posts: 3418
een maat van me heeft een 80ac blok (mt/mb/mtx-ot) in ze yahama dt gemaakt gewoon niewe ophangpunten gemaakt en ketting uitgeleind op het blok..
gaat goed ding doet het nog steeds hij gebruikt hem voor de cross
ook veel springen ermee en hij is echt nooit kapot..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2007 21:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Achja, ik rijd inmiddels 15.000 km probleemsloos, maar dat doet er niet toe, toch? Je hoort mij niet zeggen dat die blokjes de beste ooit zijn, maar je kan ze prima dagelijks zonder problemen gebruiken. Die ontsteking valt ook wel mee, ik heb die van mij zelf nog nooit hoeven af te stellen. Koppeling voldoet origineel ook prima. Van dat niet dicht krijgen heb ik echt nog nooit last gehad, zal wel aan jou liggen dus.

Edit: Topic is niet echt bedoelt voor deze discussie, zal er verder niet op in gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 26-6-2007 om 21:32 uur.


was zo toen ik mijne kocht.
heb nog x een ander blok geregeld had het ook
en heb zelf even zonder succes geprobeerd.

zijn gewoon gare blokken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
geert-nsr 26-6-2007 21:35 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


was zo toen ik mijne kocht.
heb nog x een ander blok geregeld had het ook
en heb zelf even zonder succes geprobeerd.

zijn gewoon gare blokken

ben ik het mee eens.
mijn ex dt was ook een ramp
 

Dit topic is 1933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved