Kees de Jong |
26-6-2007 21:19 |
Posts: 1881 |
Dat je blok het laat afweten ligt aan jou, niet aan de DT-blokken.
Antwoord op je vraag:
Het mag niet, behalve als je em na je ombouwpoging laat schouwen en ie goedgekeurd wordt. De ophangpunten komen niet overeen trouwens.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-6-2007 21:22 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Dat je blok het laat afweten ligt aan jou, niet aan de DT-blokken.
Antwoord op je vraag:
Het mag niet, behalve als je em na je ombouwpoging laat schouwen en ie goedgekeurd wordt. De ophangpunten komen niet overeen trouwens.
nee , dt50mx blokken zijn gewoon meuk , vooral de koppeling en onsteking geven echt problemen .
en ze zijn ook niet/nauwelijks dicht te krijgen (zowel tussen de carters als bij de uitlaat lekken ze voor het leven)
schouwen gaat wss niet lukken , je moet gewoon zorgen dat het allemaal netjes degelijk eronder zit , zodat het orrigineel lijkt , als je dan een ongeluk krijgt is er wss niks aan de hand.
en anders kun je altijd nog beweren dat het zo was toen hij werd geschouwd en je er vanuit ging dat het dan wel goed is ..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zwarte-beuner |
26-6-2007 21:24 |
Posts: 2651 |
Daar zullen ze tog niet moeilijk overdoen. Bij auto,s gebeurt het tog ook vaker .
Allen zou je miss wel andere kabelboom moete aanleggen
Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 26-6-2007 om 21:25 uur.
|
|
brommerloos |
|
Nouwk |
26-6-2007 21:26 |
Posts: 4242 |
|
|
|
|
rubbert |
26-6-2007 21:26 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Dat je blok het laat afweten ligt aan jou, niet aan de DT-blokken.
Antwoord op je vraag:
Het mag niet, behalve als je em na je ombouwpoging laat schouwen en ie goedgekeurd wordt. De ophangpunten komen niet overeen trouwens.
dt blokken zijn gewoon kort gezegd KUT
denk dat je wel behoorlijk wat aan moet passen voor een honda blok maar als je kan lassen en slijpen is het een paar uurtjes werk
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-6-2007 21:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
Daar zullen ze tog niet moeilijk overdoen. Bij auto,s gebeurt het tog ook vaker .
Allen zou je miss wel andere kabelboom moete aanleggen
Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 26-6-2007 om 21:25 uur.
dat zowiezo
honda is cdi , dt50mx is contactpunten
honda lichtspoel geeft 38 volt , dt50mx 6 ofzo
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zwarte-beuner |
26-6-2007 21:26 |
|
rubbert |
26-6-2007 21:28 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dat zowiezo
honda is cdi , dt50mx is contactpunten
honda lichtspoel geeft 38 volt , dt50mx 6 ofzo
en ook iets heel belangrijks, honda heeft een koppeling die niet elke 10 km stuk loopt
edit: ik denk dat hij hem al wel geschouwd heeft en anders zou het toch bijna onmogelijk zijn om hem te laten keuren
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-6-2007 om 21:29 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-6-2007 21:29 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
en ook iets heel belangrijks, honda heeft een koppeling die niet elke 10 km stuk loopt
dat had ik al eerder gezegd (lees maar even terug)
maar dat heeft niks met een draadboom te maken ..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Kees de Jong |
26-6-2007 21:30 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
nee , dt50mx blokken zijn gewoon meuk , vooral de koppeling en onsteking geven echt problemen .
en ze zijn ook niet/nauwelijks dicht te krijgen (zowel tussen de carters als bij de uitlaat lekken ze voor het leven)
schouwen gaat wss niet lukken , je moet gewoon zorgen dat het allemaal netjes degelijk eronder zit , zodat het orrigineel lijkt , als je dan een ongeluk krijgt is er wss niks aan de hand.
en anders kun je altijd nog beweren dat het zo was toen hij werd geschouwd en je er vanuit ging dat het dan wel goed is ..
Achja, ik rijd inmiddels 15.000 km probleemsloos, maar dat doet er niet toe, toch? Je hoort mij niet zeggen dat die blokjes de beste ooit zijn, maar je kan ze prima dagelijks zonder problemen gebruiken. Die ontsteking valt ook wel mee, ik heb die van mij zelf nog nooit hoeven af te stellen. Koppeling voldoet origineel ook prima. Van dat niet dicht krijgen heb ik echt nog nooit last gehad, zal wel aan jou liggen dus.
Edit: Topic is niet echt bedoelt voor deze discussie, zal er verder niet op in gaan.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 26-6-2007 om 21:32 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
rubbert |
26-6-2007 21:30 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dat had ik al eerder gezegd (lees maar even terug)
maar dat heeft niks met een draadboom te maken ..
nee oke las ff verkeerd, ik dacht dat je het over de voordelen van honda op dt blokken had, maar dan moet je gewoon een complete kabelboom bij je honda blok zoeken ben je ook van dat gezijk af
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
geert-nsr |
26-6-2007 21:31 |
Posts: 6438 |
mischien een idee om meteen een honda te kopen
kwa frame vering etc zijn ze ook gwoon beter
|
|
|
|
driver004 |
26-6-2007 21:31 |
Posts: 3418 |
een maat van me heeft een 80ac blok (mt/mb/mtx-ot) in ze yahama dt gemaakt gewoon niewe ophangpunten gemaakt en ketting uitgeleind op het blok..
gaat goed ding doet het nog steeds hij gebruikt hem voor de cross
ook veel springen ermee en hij is echt nooit kapot..
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-6-2007 21:33 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]
Achja, ik rijd inmiddels 15.000 km probleemsloos, maar dat doet er niet toe, toch? Je hoort mij niet zeggen dat die blokjes de beste ooit zijn, maar je kan ze prima dagelijks zonder problemen gebruiken. Die ontsteking valt ook wel mee, ik heb die van mij zelf nog nooit hoeven af te stellen. Koppeling voldoet origineel ook prima. Van dat niet dicht krijgen heb ik echt nog nooit last gehad, zal wel aan jou liggen dus.
Edit: Topic is niet echt bedoelt voor deze discussie, zal er verder niet op in gaan.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 26-6-2007 om 21:32 uur.
was zo toen ik mijne kocht.
heb nog x een ander blok geregeld had het ook
en heb zelf even zonder succes geprobeerd.
zijn gewoon gare blokken
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
geert-nsr |
26-6-2007 21:35 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
was zo toen ik mijne kocht.
heb nog x een ander blok geregeld had het ook
en heb zelf even zonder succes geprobeerd.
zijn gewoon gare blokken
ben ik het mee eens.
mijn ex dt was ook een ramp
|
|
|
|