Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Chroom

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #43793 - Chroom
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki-SLK Rijder 26-6-2007 21:09 Print topicpost

Posts: 3167
Ik heb een probleem(pje).

Het chroom van mijn uitlaat en van mijn spatborden is naar de maan (ene door accuzuur en de ander door roest)
Nou had ik wat gehoord (gelezen) over chroomspray, zo ook hittebestendige chroomspray (tot 150 graden).

Mijn vraag is dus:
Hoe goed zal die chroomspray houden op mijn spatborden en uitlaat?
Wordt mijn uitlaat warmer dan 150 graden?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
mmm ok duidelijke mening hier


Dan andere vraag: zijn er dan nog andere methodes behalve het laten verchromen (en hopen dat het goed gebeurd)?



Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 26-6-2007 om 21:21 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

Toon 26-6-2007 21:14 Print reply

Posts: 1679
1 gaat niet houden, uitlaat wordt 500 graden

2 is niet mooi, is zo hobbynicostyle
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2007 21:16 Print reply

Posts: 10560
en de meeste uitlaten worden warmer als 150 graden.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Suzuki-SLK Rijder 26-6-2007 21:16 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
1 gaat niet houden, uitlaat wordt 500 graden

2 is niet mooi, is zo hobbynicostyle



uitlaat dus niet... maar zou t op me spatbord wel kunnen lukken?
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
rubbert 26-6-2007 21:16 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
1 gaat niet houden, uitlaat wordt 500 graden

2 is niet mooi, is zo hobbynicostyle



hangt ervanaf welk deel van de uitlaat he, miss de eerste 10/15 cm denk


en als het om van die spuitbussen is zeg ik niet doen, je kan het niet op poetsen, wordt het dof, je kan het niet schoon houden en wordt heeel lelijk

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-6-2007 om 21:17 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
zwarte-beuner 26-6-2007 21:18 Print reply

Posts: 2651
word niet mooi. lijkt het net dat plastik chroom. wat ook op speelgoed zit
 
brommerloos
rubbert 26-6-2007 21:19 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
word niet mooi. lijkt het net dat plastik chroom. wat ook op speelgoed zit



ja en dan nog lelijker, je kan er niet eens met je vinger overheen gaan, dan gaat de glans er al af

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-6-2007 om 21:19 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Frysk 26-6-2007 21:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
word niet mooi. lijkt het net dat plastik chroom. wat ook op speelgoed zit


lelijker...

erg kut spul is dit
 
giggitybyte
Suzuki-SLK Rijder 26-6-2007 21:20 Print reply

Posts: 3167
mmm ok duidelijke mening hier


Dan andere vraag: zijn er dan nog andere methodes behalve het laten verchromen (en hopen dat het goed gebeurd)?
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
zwarte-beuner 26-6-2007 21:21 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ja en dan nog lelijker, je kan er niet eens met je vinger overheen gaan, dan gaat de glans er al af

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-6-2007 om 21:19 uur.


indd zeg het hem hoor .

nee ma ff ontopic. ik zou het niet doen beter dan iets meer geld uit je zak trekken en late verchroome. of een goede 2ehandse zoeke
 
brommerloos
rubbert 26-6-2007 21:22 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
mmm ok duidelijke mening hier


Dan andere vraag: zijn er dan nog andere methodes behalve het laten verchromen (en hopen dat het goed gebeurd)?



andere kleur spuiten of kijken of je het chroom nog een beetje mooi kan krijgen door te polijsten en daarna in de wd40 te zetten



Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-6-2007 om 21:23 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Suzuki-SLK Rijder 26-6-2007 21:23 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



andere kleur spuiten of kijken of je het chroom nog een beetje mooi kan krijgen door te polijsten en daarna in de wd40 te zetten


Dat lukt niet meer, bij me spatbord zit er roestscheuren in en me uitlaat is professioneel onchroomd door mijn leuke actie met accuzuur .

En k wil gewoon die chroom look behouden

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 26-6-2007 om 21:25 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
geert-nsr 26-6-2007 21:37 Print reply

Posts: 6438
nieuwe uitlaat en spatborden kopen geen optie? vaak goedkoper nog als laten verchromen
 
Suzuki-SLK Rijder 26-6-2007 21:41 Print reply

Posts: 3167
nieuwe uitlaat heb ik liggen, alleen dan rijd me brommer veeeel langzamer

en nieuwe spatborden zijn niet goedkoop te vinden + het feit dat het algemeen bekend is dat het chroomwerk niet erg goed is en dus snel weer kan gaan roesten
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
geert-nsr 26-6-2007 21:52 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
nieuwe uitlaat heb ik liggen, alleen dan rijd me brommer veeeel langzamer

en nieuwe spatborden zijn niet goedkoop te vinden + het feit dat het algemeen bekend is dat het chroomwerk niet erg goed is en dus snel weer kan gaan roesten

dan zijn er 2 oplossingen. polijsten of toch verchromen..
chromepoets kan je ook nog proberen.
maar chromespray is egt rotzooi niet doen dus
 
fs180 27-6-2007 11:14 Print reply

Posts: 1346
is vernikkelen niet een optie dan? of nieuwe pijpen
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP

Dit topic is 3341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved