Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - valse lucht??? opeens??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 721 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4376 - valse lucht??? opeens??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 22-6-2002?00:08 Print topicpost
Posts: 10000
brommer doet het weer...
alleen blijft opeens niet goed meer stationair lopen...als ik gas geeft komt ie moeilijk uit stationair...en hij maakt niet zn optimale toeren meer...

hij start ook alleen nog maar met choke...ook als ie warm is...

als ik gas geef en laat weer los dan vallen de toeren terug naar 4000/5000 ....blijft ie een soort stationair lopen...en dan valt ie daarna weer verder terug, naar ongeveer 1500/2000...

is dit valse lucht...ik denk het wel...

maar het gebeurde opeens...na het vliegwiel deksel er af te hebben gehad...

ik vind het dus raar...
toen ik mn hand langs men cilinder/carb haalde voelde ik geloof ik wel een beetje wind...

maar dat week nie zeker...kon het daarna nie meer voele...

maar ik weet niet waar ie valse lucht trekt...bij carb zou vaag zijn...olie slang zit er goed op...voetpakking is dubbel met vloeibare pakking er tussen.,..kan die eruit geknald zijn...


wat zijn de symptomen van een lekke voetpakking...en van een lekke krukaskeerring??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

de_koen 22-6-2002?10:13 Print reply

Posts: 5595
Bij een lekke krukaskering rijd je brommer ongeveer het zelfde als bij versleten zuigerveren,weinig comressie enzo,geen kracht,als het aan de versnellingbak kant is dan begint hij die olie ook mee te verbranden en dan rookt hij natuurlijk verschrikkelijk,je koppeling begint dan ook droog te lopen,ik zou het toch eens nakijken...
Ben je zeker dat je sproeier gewoon niet verstropt zit? Of je stationair sproeier?
 
Honda 5-Bak te koop
Martijn 22-6-2002?18:55 Print reply
Posts: 10000
hmm sproeier verstopt...

was effe dom...dacht dat het dan juist teveel benzine was..

zou best kunnen...kijk strx wel effe..hoop dat dat het is....voetpakking kan er ook niet opeens tussneuit knalle

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Woeter 22-6-2002?18:59 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Martijn
zou best kunnen...kijk strx wel effe..hoop dat dat het is....voetpakking kan er ook niet opeens tussneuit knalle


jawel man, gister vloog er nog een om m'n oren
 
Steve_ZHC 23-6-2002?00:19 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: kawa-250?

Bij een lekke krukaskering rijd je brommer ongeveer het zelfde als bij versleten zuigerveren,weinig comressie enzo,geen kracht,als het aan de versnellingbak kant is dan begint hij die olie ook mee te verbranden en dan rookt hij natuurlijk verschrikkelijk,je koppeling begint dan ook droog te lopen,ik zou het toch eens nakijken...
Ben je zeker dat je sproeier gewoon niet verstropt zit? Of je stationair sproeier?


Hmmm, ik heb mijn blokje uit elkaar gehad (paar keer helaas), en nu het weer loopt rookt het erg, maar niet gek veel, maar als ik de straat op en neer rijdt is het wel enigzins blauw gekleurd.
Ook lekt er veel olie uit de uitlaat, er is wel een gigantische compressie, ook loopt het wel goed, alleen er is weinig kracht, een 50 snel trekt en rijdt me eruit... :a

Ook heb ik dat de 5 er soms uit vliegt, tijdens het rijden staat die dan in 1 keer z'n vrij zeg maar, en h??l af en toe krijg ik hem alleen in z'n 1 door geen koppeling te gebruiken, even te lopen en meteen gas geven en in z'n 1 trappen, kan dit allemaal komen door een lekke keerring?

En dan nog; loopt de olie er dan niet zo uit bij de ontsteking e.d.?

Ik weet niet hoor, ok, een nieuwe cilinder heeft meer wrijving dan een ingereden cilinder, maar dit is toch niet normaal, de balansas is weer goed ingebouwd, eerst niet, was een beetje rijden tijdens een 5,89795 op de schaal van Richter

Ik ga maandag maar ff een keerringetje scoren.
*zucht*
 
-Michiel RS- 23-6-2002?00:28 Print reply
Posts: 2803


Maar ik heb het weleens gehad dat hij langzaam onder de cilinder wegflepte, mja toen had ik ook 4 voetpakkingen onder elkaar zitten :n
 
Martijn 23-6-2002?18:44 Print reply
Posts: 10000
tis al opgelost...

ik vet lang rijen met die valse lucht...zet em uit...

eey rook langs men spruitstuk...

naja...carb eraf geschoven ...beetje gekut...er weer op...loopt weer rielexos..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 23-6-2002?19:44 Print reply
Posts: 2803
ooh je band was gewoon lek dus !
 
NSR RULEZZ 23-6-2002?19:53 Print reply

Posts: 4934
nee man zijn oma zat gewoon stiekem de heletijd achterop
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Sneks 23-6-2002?20:34 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: kawa-250?

Bij een lekke krukaskering rijd je brommer ongeveer het zelfde als bij versleten zuigerveren,weinig comressie enzo


weinig compressie door lekke kering
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
ids_ 23-6-2002?20:37 Print reply
Posts: 423
ja bij het voorcompriemeren...
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
Sneks 23-6-2002?20:57 Print reply
Posts: 2499
voorcomprimeren

je hebt natuurlijk alleen minder carterdruk, en mischien (waarschijnlijk zelfs) valse lucht door rotte kruk. kering.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 23-6-2002?21:57 Print reply
Posts: 10000
op wie zijn gelul reageren jullie nu eigenlijk??

niet fokken met mijn oma ja...ik krijg nog geld van der.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 23-6-2002?22:00 Print reply

Posts: 13825
dan ken je dr juist gratis fokken...
 
de_koen 23-6-2002?23:05 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Quote:
Originally posted by: kawa-250?

Bij een lekke krukaskering rijd je brommer ongeveer het zelfde als bij versleten zuigerveren,weinig comressie enzo


weinig compressie door lekke kering

ja bedoelde eigenlijk de carterdruk die helemaal
weg ging , waardoor al het mengsel niet tijdig door de poorten komt.Is wel te vergelijken met slechte zuigerveren omdat bij slechte zuigerveren er onvoldoende druk opgebouwt word en bij lekke keering de druk verloren gaat,met het zelfde resultaat als gevolg,slechte verbranding dus .
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved