Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43759 - Zakt in snelheid na andere uitlaat.
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 4465 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BenjaminDG |
25-6-2007 23:30 |
Posts: 4605 |
Neen das juist goed optrekken normaal gezien.
groter tandwiel vanvoor of kleinder van achter is sneller rijden.
kleinder tandwiel vanvoor of groter van achter is sneller optrekken.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
zwarte-beuner |
25-6-2007 23:34 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Neen das juist goed optrekken normaal gezien.
groter tandwiel vanvoor of kleinder van achter is sneller rijden.
kleinder tandwiel vanvoor of groter van achter is sneller optrekken.
Ja maar als je me topic heb gelezen zie je dat ik nu door m,n nieuwe uitlaat te weinig vermogen heb. om over z,n 4e versnelling te beschikken
|
|
brommerloos |
|
zwarte-beuner |
28-6-2007 14:13 |
Posts: 2651 |
zou het nog mijn sproeiers kunnen zijn?
|
|
brommerloos |
|
LucF |
29-6-2007 21:05 |
Posts: 70 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
hallo,
ik Heb laatst een nieuwe/2ehandse uitlaat gekocht voor een DTR. Nu ging me brommer met m,n vorige uitlaat 68km/h. Nu moet ik in z,n 3 hoogtoerig gaan rijde om de 60 te halen anders zakt ie weer terug in snelheid(dus z,n 4 is niet te gebruiken).
Hiervoor had ik een chrome luhao uitlaat, met de orginele vorm(kwa bocht etc). Nu heb ik een kleinere uitlaat ook van luhao.
Ik heb al geprobeert aftestellen, en wat ik me nu afvraag is zal ik m,n tandwiel verhouding moeten aanpassen of me gasnaald op een andere stand? of miss iemand die nog wat anders weet?.
BVB,
De uitlaat moet je beschouwen als een motoronderdeel, als je hieraan veranderingen gaat aanbrengen zal je motor anders lopen.
Maak je een extreme verandering dan zal de motor ook extreem anders lopen. Als de uitlaat niet past bij de setup van de rest dan zal het vermogen altijd onder de maat zijn. Dat extreme kan dus zowel naar boven als naar beneden, bij het testen van een andere uitlaat. Beide komen voor maar het laatste komt meer voor.
Lees hierover onderaan de pagina http://geocities.com/lucfoekema/TuningNL.html
Groeten,
Luc
|
|
|
|
zwarte-beuner |
29-6-2007 21:46 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LucF
[...]
De uitlaat moet je beschouwen als een motoronderdeel, als je hieraan veranderingen gaat aanbrengen zal je motor anders lopen.
Maak je een extreme verandering dan zal de motor ook extreem anders lopen. Als de uitlaat niet past bij de setup van de rest dan zal het vermogen altijd onder de maat zijn. Dat extreme kan dus zowel naar boven als naar beneden, bij het testen van een andere uitlaat. Beide komen voor maar het laatste komt meer voor.
Lees hierover onderaan de pagina http://geocities.com/lucfoekema/TuningNL.html
Groeten,
Luc
Ja dat snap ik wel, maar dan moet je aangaan passen en nu is mijn vraag wat zou een goede vertanding zijn? Of sproeier maat er zit een mikuni onder aantal mm onbekend
|
|
brommerloos |
|
Burningtux |
29-6-2007 23:01 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]
Ja dat snap ik wel, maar dan moet je aangaan passen en nu is mijn vraag wat zou een goede vertanding zijn? Of sproeier maat er zit een mikuni onder aantal mm onbekend
1) Check het carburator afstel FAQ en ga een testrit maken van 10 km en bekijk het boeltje...
Als het dan nog niet goed is, doe je
2) Vooraan een 1/2 tandjes minder, of achteraan 2/4 tandjes bij oid...
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 29-6-2007 om 23:02 uur.
|
|
|
|
zwarte-beuner |
29-6-2007 23:14 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]
1) Check het carburator afstel FAQ en ga een testrit maken van 10 km en bekijk het boeltje...
Als het dan nog niet goed is, doe je
2) Vooraan een 1/2 tandjes minder, of achteraan 2/4 tandjes bij oid...
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 29-6-2007 om 23:02 uur.
Ma als je voor een tandje minder doet scheelt het achter tog al 3tandjes?.ofzo. Maar kijk ik rijd iederedag met me brommer dus ken hem door en door en heb gewoon het iedee dat dit de tandwiel verhouding ivm het net niet kunne doortrekke na z,n 4. omdat als ik namelijk wind mee heb ik hem gwn z,n 4 door trek.
tevens begint het inzakken al als ik van z,n 2 na z,n 3 schakel ma dan heeftt hij nog genoeg power om hem door te trekken
Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 29-6-2007 om 23:22 uur.
|
|
brommerloos |
|
zwarte-beuner |
30-6-2007 18:15 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]
Ik was dus bij dirk timmer , en ik zei dat ik 68 haalde met m,n ouwe uitlaat toen zij hij dan heb jij niet je orginele cilinder eropzitten hij zij toen of 50snel of 60. dus ik dacht tzal wel:P
carb is gewoond orgineel. alleen is m,n uitlaat nu anders.
maar hoe hard liep ie met jouw setup toen?
Dit bericht is gewijzigd door dtr_fahrer op 30-6-2007 om 18:15 uur.
carb is niet orgineel maar 16mm mikuni met sproeier 100. zal het nog steeds mijn tandwiel verhouding zijn? of moet ik een grotere sproeier?
|
|
brommerloos |
|
brommergast |
6-7-2007 17:18 |
Posts: 103 |
wss gwn hoogtoerige uitlaat en andere afstelling nodig.
|
|
|
|
Dit topic is 4465 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|