Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - franco morini blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43755 - franco morini blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 24-6-2007 22:39 Print topicpost

Posts: 900
Ik heb een motorblokje op de kop kunnen tikken voor weinig, maar ik kan nergens echt info erover vinden.

Op het karter staat : FM4M DGM 89 OM
Het is een 4 bakje met dansi ontsteking. Dansi is oud, dat ken ik nog wel van de oude aprilias die heb en heb gehad.

Maargoed weet iemand onder welke bromfietsen deze hebben gezeten? Misschien is het wel wat voor die cimatti racers ofzo? En wat de slag is? Of dat iemand iets van een technisch handboek hebt?

De boring vd cilinder is 44mm, en de zuiger past net int karter in odp. Slag is volgens mij aardig kort. De cilinder heeft een opstaande rand, waar de kop overheen valt.
Alleen op de kop staat franco morini, ik kan het op de cilinder nergens vinden.

foto


ik zal morgens eens wat meer foto's maken.


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

RS_70_power 24-6-2007 23:03 Print reply

Posts: 1990
doet mij erg veel denken aan een Minarelli P6 blok





Dit bericht is gewijzigd door RS_70_power op 24-6-2007 om 23:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RS_70_power op 24-6-2007 om 23:09 uur.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
robert 25-6-2007 8:08 Print reply

Posts: 900
Ja dat klopt, lijkt heel veel op een P6 blok, maar is het toch echt niet. P6 blok heb ik ook nog liggen, als het goed is al verkocht.
Maar de ophangpunten van de morini zijn smaller en net iets anders geplaatst. De karters lijken ook veel op elkaar en de cilinders ook, maar het is allemaal net wat anders.

ik las een stuk op internet, dat minarelli en morini opgericht is door 2 broers.

edit:

De gaten in de cilinder voor de tapeinden zijn ook maar M6 en staan heel iets dichter op elkaar dan bij een minarelli P6 / RV4 blok.

Dit bericht is gewijzigd door robert op 25-6-2007 om 10:32 uur.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Harold 25-6-2007 18:37 Print reply

Posts: 1052
Ik heb hem is een keer onder een testi 50cc crossertje zien hangen.
Volgensmij zitten die blokken onder allerlei italiaanse crossertjes en racertjes. Is vrij univercieel.
 

Dit topic is 1936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved