Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Remleiding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43746 - Remleiding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Master 1.0 24-6-2007 16:52 Print topicpost

Posts: 152
Is het mogelijk om een hydrauliekslang te nemen als remleiding IPV een originele remleiding. Want me achterremleidng is lek en een nieuwe remleiding kost 80 รก 90 euro dus ik dacht is t mss mogelijk om een hydrauliekslang te nemen als remleiding want dat is veel goedkoper dan een nieuwe remleiding.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!

gilera mark 24-6-2007 16:59 Print reply

Posts: 151
als je alleen zo'n hydroliek slang hebt zonder die kop stukken erop enzo moet dat wel lukken. is nog sterker dan een gewone remleiding.
 
fs180 24-6-2007 17:38 Print reply

Posts: 1346
je kan toch ook gewoon alleen leiding kopen, per meter, is 20 euro ofzo, voor staal
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
crossgek - Forum en Sales Moderator 24-6-2007 17:43 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera mark
als je alleen zo'n hydroliek slang hebt zonder die kop stukken erop enzo moet dat wel lukken. is nog sterker dan een gewone remleiding.


hoe kom je daar bij eigenlijk ?
remleiding heeft een heel kleine binnendiameter.

een druk is een kracht per oppervlakte , dus als je een hele kleine oppervlakte hebt is met eenzelfde druk veel minder sterke slang nodig.

volgens mij rekken hydrauliek slangen te veel en krijg je hele sponzige remmen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Master 1.0 24-6-2007 18:11 Print reply

Posts: 152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
je kan toch ook gewoon alleen leiding kopen, per meter, is 20 euro ofzo, voor staal


ja maar die remleiding van staal moet wel kunnen buigen, want me rempompje zit aan me frame vast en me remklauw aan mijn achterbrug. dus als ik over een hobbel rij dan beweegt mijn achterbrug op en neer waardoor de hoek van mijn rempompje techenover mijn remklauw anders wordt.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-6-2007 18:20 Print reply

Posts: 17929
geen hydroslang pakken, gewoon remslangtje laten maken, kost net zoveel als hydro slang
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-6-2007 18:37 Print reply

Posts: 13700
http://www.speed-par...893fc904e538efbcab89


kost niet zoveel, paar banjo's erbij

http://www.speed-par...php?cPath=25_649_650

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 24-6-2007 om 18:39 uur.
 
fs180 24-6-2007 18:54 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
[...]


ja maar die remleiding van staal moet wel kunnen buigen, want me rempompje zit aan me frame vast en me remklauw aan mijn achterbrug. dus als ik over een hobbel rij dan beweegt mijn achterbrug op en neer waardoor de hoek van mijn rempompje techenover mijn remklauw anders wordt.

err het zijn staal omvlochten remleidingen, zitten ook op motoren, geen ijzerdraad ofzo
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
gilera mark 25-6-2007 16:41 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


hoe kom je daar bij eigenlijk ?
remleiding heeft een heel kleine binnendiameter.

een druk is een kracht per oppervlakte , dus als je een hele kleine oppervlakte hebt is met eenzelfde druk veel minder sterke slang nodig.

volgens mij rekken hydrauliek slangen te veel en krijg je hele sponzige remmen


dat valt nog mee met uitrekken. een kameraad zijn broer heeft ook een hydroliek slang op de quad gezet voor nood. maar hij rijd er nog steeds mee dacht ik
.


Dit bericht is gewijzigd door gilera mark op 25-6-2007 om 16:42 uur.
 

Dit topic is 892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved