Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rolletjes Kymco

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43700 - Rolletjes Kymco
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rickkreidler 21-6-2007 14:48 Print topicpost

Posts: 6
ik heb een DJ maar tot de 20/25 km trekt ie niet fijn op. rustig.

maar daarboven trekt ie wel veel beter.

ik heb nu standaard rolletjes, maar hoeveel lichter zal ik gaan?
 

honda_freak 21-6-2007 14:49 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rickkreidler
ik heb een DJ maar tot de 20/25 km trekt ie niet fijn op. rustig.

maar daarboven trekt ie wel veel beter.

ik heb nu standaard rolletjes, maar hoeveel lichter zal ik gaan?


welk gewicht zit er nu in?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
rickkreidler 21-6-2007 14:52 Print reply

Posts: 6
nu nog standaard, maar iets van 6 gram ofzo denk ik??

ik weet niet wat er normaal in zit, maar ik heb meer verstand van schakelbrommers enz.
 
honda_freak 21-6-2007 14:55 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rickkreidler
nu nog standaard, maar iets van 6 gram ofzo denk ik??

ik weet niet wat er normaal in zit, maar ik heb meer verstand van schakelbrommers enz.


6 zou goed kunnen, kzou niet teveel gaan, een halve gram minder kan al een flink betekenen, zeker als hij alleen in het begin minder trekt, dus ik ga voor 5. maar kijk eerst even wat het gewicht van je huidige rollen is, niet meer dan 1 gram minder iig
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Baasbas 21-6-2007 16:05 Print reply
Posts: 2176
alstie alleen in het begin slecht trekt (dus van stilstand af) dan hoef je niet naar je rolletjes te kijken (als het toerental voor de rest van het bereik oke is) maar naar je koppelingsveertjes
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
honda_freak 21-6-2007 16:08 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
alstie alleen in het begin slecht trekt (dus van stilstand af) dan hoef je niet naar je rolletjes te kijken (als het toerental voor de rest van het bereik oke is) maar naar je koppelingsveertjes


njah, de eerste 10 km/h.. maar hij zou bij een begrensde scooter al op de helft zitten.
bij mn neos was een halve gram minder genoeg om dit probleem op te lossen iig
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
rickkreidler 21-6-2007 16:13 Print reply

Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
alstie alleen in het begin slecht trekt (dus van stilstand af) dan hoef je niet naar je rolletjes te kijken (als het toerental voor de rest van het bereik oke is) maar naar je koppelingsveertjes


ja maar de eerste kilometers neemt de vario toch voor zn rekening?
ik heb gewoon meer toeren nodig bij het wegrijden.

want hij rijd nu te snel weg zeg maar, bij een hogere snelheid loopt ie in één keer door.

setup:
70cc malossi
proma uitlaat aangepast
nog 12mm, komt 17,5 op
polini vario en gewone koppeling.
sproeier 92, powerfilter, nog iets te rijk afgestelt

 
Baasbas 21-6-2007 16:40 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


njah, de eerste 10 km/h.. maar hij zou bij een begrensde scooter al op de helft zitten.
bij mn neos was een halve gram minder genoeg om dit probleem op te lossen iig


Ja bij het wegrijden en hij zegt nou juist dat hij bij het wegrijden te lage toeren heeft.. dus vandaar dat ik over de veertjes begin.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rickkreidler

ja maar de eerste kilometers neemt de vario toch voor zn rekening?
ik heb gewoon meer toeren nodig bij het wegrijden.

want hij rijd nu te snel weg zeg maar, bij een hogere snelheid loopt ie in één keer door.



Eh, nee, je koppeling is daar verantwoordelijk voor. De sterkte van de veertjes bepalen bij hoeveel toeren de koppeling aangrijpt. Als er zwakke veertjes in zitten, dan worden door de centrifugale kracht de koppelingsschoentjes al bij lage toeren te zwaar om vast te houden en grijpt hij dus bij lage toeren aan. Zitten er strakke veertjes in, dan kunnen die de schoentjes veel langer vasthouden. Met andere woorden: dan grijpt je koppeling pas bij een hoger toerental aan.

Als je meer wilt lezen over hoe een vario etc werkt, is dit een mooie link. In het engels, maar erg duidelijk en met plaatjes en foto's en alles:

artikel
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 2608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved