Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda met CR 80 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43685 - Derbi Senda met CR 80 blok
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaartenGerlo 20-6-2007 18:59 Print topicpost
Posts: 556
Hallo, ik ga waarschijnlijk een derbi senda met een 80cc blok van een cr kopen. Voor een zeer mooie prijs.
Alleen de hpi is stuk.
Maar nu was mijn vraag, wat denken jullie hiervan, kader is mooi aangepast, geen probleem
Maar de tandwielen, gaan die heel snel verslijten??
Heeft een cr dezelfde ophanging als een mtx blok??

Mvg
 

rubbert 20-6-2007 19:05 Print reply

Posts: 8825
lijkt mij juist wel ruig een cr80 blokje, ik denk alleen niet dat die tandwielen het grootste probleem zijn ik denk meer de zuigers, je moet namelijk om de 500 km ofzo je zuiger vervangen, de ophanging is niet hetzelfde als die van mtx


en volgens mij zit er geen hpi op een cr hoor is wel een kleine rotor maar geen binnenrotor

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-6-2007 om 19:06 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Royal Club 20-6-2007 19:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
lijkt mij juist wel ruig een cr80 blokje, ik denk alleen niet dat die tandwielen het grootste probleem zijn ik denk meer de zuigers, je moet namelijk om de 500 km ofzo je zuiger vervangen, de ophanging is niet hetzelfde als die van mtx


en volgens mij zit er geen hpi op een cr hoor is wel een kleine rotor maar geen binnenrotor

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-6-2007 om 19:06 uur.


dat om de 500km vervangen is toch alleen om net die ene pk meer te hebben? daar doen de competitie crossers het voor

maar, die blokken schijnen best duur in onderhoud te zijn, dus beter fix je een snel derbi blok als je per se hard wil
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 20-6-2007 19:18 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat om de 500km vervangen is toch alleen om net die ene pk meer te hebben? daar doen de competitie crossers het voor

maar, die blokken schijnen best duur in onderhoud te zijn, dus beter fix je een snel derbi blok als je per se hard wil


die cr blok is facking wreed. derbi blokken is niks. vet erg als het je een paar euro extra kost.

cr blokken zijn voor de cros bedoelt dus lichte vertanding. gewoon normale vertanding erop en klaar


en je bent koning met zo'n blok, net als die gast met die derbi senda extreme 2003. die heeft er een honda 100cc 4takt blok onder.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-6-2007 om 19:18 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Royal Club 20-6-2007 19:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


die cr blok is facking wreed. derbi blokken is niks. vet erg als het je een paar euro extra kost.

cr blokken zijn voor de cros bedoelt dus lichte vertanding. gewoon normale vertanding erop en klaar


en je bent koning met zo'n blok, net als die gast met die derbi senda extreme 2003. die heeft er een honda 100cc 4takt blok onder.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-6-2007 om 19:18 uur.


dat met die 100cc 4takt was wel leuk whieliepower maar verder niet super snel ofzo

en vertel mijn ff wat een zuiger kost voor een cr80?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Han - 20-6-2007 19:24 Print reply

Posts: 9667
75 euro ofzo

valt reuze mee, elke crosser die moet zen zuiger om een bepaalde tijd vervangen, dus niet zeiken
 
<10.000 posts
Royal Club 20-6-2007 19:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
75 euro ofzo

valt reuze mee, elke crosser die moet zen zuiger om een bepaalde tijd vervangen, dus niet zeiken


ooh dan valt het wel te doen ja

maar ik geef aan dat het wel duur is, ik heb net even in zn profiel gekeken, naar zn voertuigen, en ik heb zo het idee dat maarten dit brommertje wel kan financieren
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Han - 20-6-2007 19:26 Print reply

Posts: 9667
hoezo? cr uit de jaren 80 kost niet alles, mtx ook niet
 
<10.000 posts
Sypie_Honda 20-6-2007 19:27 Print reply

Posts: 13830
woot, echt vet lijp
kopen dat ding man, hoe stoer wil je zijn?

als het nou ook nog eens zo'n luchtgekoeld 1980 - 1982 elsinore blok is

iig, ff ontopic:
de blokophangpunten zijn niet het zelfde als MTX

het enige nadeel er aan lijkt me dat het wat meer kost in onderhoud, maar daar staat wel tegenover dat je waarschijnlijk de vetste derbi van nederland hebt
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MaartenGerlo 20-6-2007 19:34 Print reply
Posts: 556
hij vraagt er 600eur van en vind het verdomd weinig,
setup is:
honda cr80 cilinder stage 5 getund
inlaat is getuned
carters zijn gekotterd en gepolierd
sgm race uitlaat
30mm carburator
goed voor 28.6 pk!!!!

Er zit idd wel een hpi op, heeft ie er zelf opgezet maar deze is wel stuk.

moest ik nu achteraan een tandwiel van een senda 125 steken, zou dat al niet wat beter zijn??


btw mijn mtx is niet echt zo goedkoop als jullie denken

oja en niet de vetste derbi van nederland, maar wel van belgie

Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 20-6-2007 om 19:35 uur.
 
rubbert 20-6-2007 19:41 Print reply

Posts: 8825
het is echt wel zo dat je regelmatig zuiger moet vervangen hoor, miss niet bij 15 draaiuren maar als je er lang mee doorrijd is hij op het laatst echt helemaal op, ploffen uit de uitlaat, nouwelijks te starten en voor geen meter willen lopen


ik had het wel gedaan man echt ruig, zoiets krijg je dan:


http://video.google....search&plindex=0

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-6-2007 om 19:43 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
MaartenGerlo 20-6-2007 19:43 Print reply
Posts: 556
er zit 100km geleden een nieuwe zuiger in zegt die gast,
maar ik gebruik hem niet dagelijks hoor.. dat zal de politie niet graag zien..
maar, hoe zit et met de compressie, kun je toch nog degelijk starte ofniet?

Mvg
 
brommercrosglanebrug 20-6-2007 19:43 Print reply

Posts: 1552
ja dat valt nog wel mee het starten
 
rubbert 20-6-2007 19:44 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
er zit 100km geleden een nieuwe zuiger in zegt die gast,
maar ik gebruik hem niet dagelijks hoor.. dat zal de politie niet graag zien..
maar, hoe zit et met de compressie, kun je toch nog degelijk starte ofniet?

Mvg



jawel is maar 80cc is geen 500cc 4takt ofzo
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 20-6-2007 19:44 Print reply

Posts: 14514
heb je er een foto van
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
brommercrosglanebrug 20-6-2007 19:45 Print reply

Posts: 1552
ja kben er ook wel benieuwt naar
 

Dit topic is 5894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved