Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43685 - Derbi Senda met CR 80 blok
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 5894 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MaartenGerlo |
20-6-2007 18:59 |
Posts: 556 |
Hallo, ik ga waarschijnlijk een derbi senda met een 80cc blok van een cr kopen. Voor een zeer mooie prijs.
Alleen de hpi is stuk.
Maar nu was mijn vraag, wat denken jullie hiervan, kader is mooi aangepast, geen probleem
Maar de tandwielen, gaan die heel snel verslijten??
Heeft een cr dezelfde ophanging als een mtx blok??
Mvg
|
|
|
|
rubbert |
20-6-2007 19:05 |
Posts: 8825 |
lijkt mij juist wel ruig een cr80 blokje, ik denk alleen niet dat die tandwielen het grootste probleem zijn ik denk meer de zuigers, je moet namelijk om de 500 km ofzo je zuiger vervangen, de ophanging is niet hetzelfde als die van mtx
en volgens mij zit er geen hpi op een cr hoor is wel een kleine rotor maar geen binnenrotor
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-6-2007 om 19:06 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Royal Club |
20-6-2007 19:08 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
lijkt mij juist wel ruig een cr80 blokje, ik denk alleen niet dat die tandwielen het grootste probleem zijn ik denk meer de zuigers, je moet namelijk om de 500 km ofzo je zuiger vervangen, de ophanging is niet hetzelfde als die van mtx
en volgens mij zit er geen hpi op een cr hoor is wel een kleine rotor maar geen binnenrotor
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-6-2007 om 19:06 uur.
dat om de 500km vervangen is toch alleen om net die ene pk meer te hebben? daar doen de competitie crossers het voor
maar, die blokken schijnen best duur in onderhoud te zijn, dus beter fix je een snel derbi blok als je per se hard wil
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mtx-motard |
20-6-2007 19:18 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
dat om de 500km vervangen is toch alleen om net die ene pk meer te hebben? daar doen de competitie crossers het voor
maar, die blokken schijnen best duur in onderhoud te zijn, dus beter fix je een snel derbi blok als je per se hard wil
die cr blok is facking wreed. derbi blokken is niks. vet erg als het je een paar euro extra kost.
cr blokken zijn voor de cros bedoelt dus lichte vertanding. gewoon normale vertanding erop en klaar
en je bent koning met zo'n blok, net als die gast met die derbi senda extreme 2003. die heeft er een honda 100cc 4takt blok onder.
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-6-2007 om 19:18 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Royal Club |
20-6-2007 19:23 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
die cr blok is facking wreed. derbi blokken is niks. vet erg als het je een paar euro extra kost.
cr blokken zijn voor de cros bedoelt dus lichte vertanding. gewoon normale vertanding erop en klaar
en je bent koning met zo'n blok, net als die gast met die derbi senda extreme 2003. die heeft er een honda 100cc 4takt blok onder.
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-6-2007 om 19:18 uur.
dat met die 100cc 4takt was wel leuk whieliepower maar verder niet super snel ofzo
en vertel mijn ff wat een zuiger kost voor een cr80?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
- Han - |
20-6-2007 19:24 |
Posts: 9667 |
75 euro ofzo
valt reuze mee, elke crosser die moet zen zuiger om een bepaalde tijd vervangen, dus niet zeiken
|
|
<10.000 posts |
|
Royal Club |
20-6-2007 19:25 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
75 euro ofzo
valt reuze mee, elke crosser die moet zen zuiger om een bepaalde tijd vervangen, dus niet zeiken
ooh dan valt het wel te doen ja
maar ik geef aan dat het wel duur is, ik heb net even in zn profiel gekeken, naar zn voertuigen, en ik heb zo het idee dat maarten dit brommertje wel kan financieren
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
- Han - |
20-6-2007 19:26 |
Posts: 9667 |
hoezo? cr uit de jaren 80 kost niet alles, mtx ook niet
|
|
<10.000 posts |
|
Sypie_Honda |
20-6-2007 19:27 |
Posts: 13830 |
woot, echt vet lijp
kopen dat ding man, hoe stoer wil je zijn?
als het nou ook nog eens zo'n luchtgekoeld 1980 - 1982 elsinore blok is
iig, ff ontopic:
de blokophangpunten zijn niet het zelfde als MTX
het enige nadeel er aan lijkt me dat het wat meer kost in onderhoud, maar daar staat wel tegenover dat je waarschijnlijk de vetste derbi van nederland hebt
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
MaartenGerlo |
20-6-2007 19:34 |
Posts: 556 |
hij vraagt er 600eur van en vind het verdomd weinig,
setup is:
honda cr80 cilinder stage 5 getund
inlaat is getuned
carters zijn gekotterd en gepolierd
sgm race uitlaat
30mm carburator
goed voor 28.6 pk!!!!
Er zit idd wel een hpi op, heeft ie er zelf opgezet maar deze is wel stuk.
moest ik nu achteraan een tandwiel van een senda 125 steken, zou dat al niet wat beter zijn??
btw mijn mtx is niet echt zo goedkoop als jullie denken
oja en niet de vetste derbi van nederland, maar wel van belgie
Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 20-6-2007 om 19:35 uur.
|
|
|
|
rubbert |
20-6-2007 19:41 |
Posts: 8825 |
het is echt wel zo dat je regelmatig zuiger moet vervangen hoor, miss niet bij 15 draaiuren maar als je er lang mee doorrijd is hij op het laatst echt helemaal op, ploffen uit de uitlaat, nouwelijks te starten en voor geen meter willen lopen
ik had het wel gedaan man echt ruig, zoiets krijg je dan:
http://video.google....search&plindex=0
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 20-6-2007 om 19:43 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
MaartenGerlo |
20-6-2007 19:43 |
Posts: 556 |
er zit 100km geleden een nieuwe zuiger in zegt die gast,
maar ik gebruik hem niet dagelijks hoor.. dat zal de politie niet graag zien..
maar, hoe zit et met de compressie, kun je toch nog degelijk starte ofniet?
Mvg
|
|
|
|
brommercrosglanebrug |
20-6-2007 19:43 |
Posts: 1552 |
ja dat valt nog wel mee het starten
|
|
|
|
rubbert |
20-6-2007 19:44 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
er zit 100km geleden een nieuwe zuiger in zegt die gast,
maar ik gebruik hem niet dagelijks hoor.. dat zal de politie niet graag zien..
maar, hoe zit et met de compressie, kun je toch nog degelijk starte ofniet?
Mvg
jawel is maar 80cc is geen 500cc 4takt ofzo
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joel_koningslust |
20-6-2007 19:44 |
Posts: 14514 |
heb je er een foto van
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
brommercrosglanebrug |
20-6-2007 19:45 |
Posts: 1552 |
ja kben er ook wel benieuwt naar
|
|
|
|
Dit topic is 5894 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|