Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - probleeem! kut

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 656 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43665 - probleeem! kut
Pagina 9 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daan-tsx 20-6-2007 9:28 Print reply

Posts: 279
sowieso op z'n choke zetten en dan verkeerde brandstof met veel suiker erbij. Dat lijkt mij het verstandigst, alleen heb je dan minder kans dat je cilinder vastnaait omdat hij teveel brandstof krijgt in verhouding met de hoeveelheid lucht.

Dit bericht is gewijzigd door daan-tsx op 20-6-2007 om 9:29 uur.
 
wipe-out 20-6-2007 9:46 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Prawish
75 - 45 = 30kmpu te hard...

4. 21 tot en met 25 km per uur € 110
5. 26 tot en met 30 km per uur € 170

170


Hij reed 70 waar hij 30 mocht, dus dat is 40 te hard. Bij 40 te hard gaat de OvJ iets verzinnen als een schikking voor 250 ~ 300 euro oid.

edit:

En suiker hadden ze een keer geprobeerd bij Mythbusters, en die myth was busted. De motor bleef gewoon normaal lopen ondanks de suiker.

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 20-6-2007 om 9:47 uur.
 
fietsie 20-6-2007 9:49 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]


Hij reed 70 waar hij 30 mocht, dus dat is 40 te hard. Bij 40 te hard gaat de OvJ iets verzinnen als een schikking voor 250 ~ 300 euro oid.

edit:

En suiker hadden ze een keer geprobeerd bij Mythbusters, en die myth was busted. De motor bleef gewoon normaal lopen ondanks de suiker.

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 20-6-2007 om 9:47 uur.



nou volgens mij kan het wel wat veroorzaken ligt erook aan hoeveel je erin gooit... misschien ga ik het ooit wel eens testen met een ouwe agregraat... of buitenboord motor... want ik hoor meer mensen zeggen dat het werkt.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Master 1.0 20-6-2007 10:31 Print reply

Posts: 152
thinner o.i.d. en dreft? mss

succes
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
- Han - 20-6-2007 11:04 Print reply

Posts: 9667
misschien meot je het niet bij de brommer zoeken maar iets anders

laat gewoon iemand bellen als je er net bent dat er een bus is verongelukt ofzo, nou lukkken dat ze dan bij zon brommertje blijven staan.


ik weet nie of je nog een ouwe rotte puch hebt staan, maar pobeer wat en hoop dat die meteen vastnaaid.

remmenreiniger brand wel gewoon, en het verdampt dusn iet gebruiken

maar echt iets om hem binnen een minuut vast t e laten naaien weet ik niet

misschien combinatie van geen olie en geen koeling ofzo?
 
<10.000 posts
User 927 20-6-2007 11:10 Print reply

Posts: 6405
Een brommer snel laten vastnaaien is alleen mogelijk door een combinatie van geen smering en hoge temperaturen (Slijtage middelen als zand etc. duurt gewoon veels te lang)

Ik zou ff langs de modelbouwshop gaan, nitromethaan halen (Brand idioot heet) en dat mengen met benzine en thinner voor de extra ontvettende werking.

Aanlopen, eventjes "netjes warm laten worden" en dan zelf ff een paar keer lekker aan het gas hangen voor ie de roller op moet (op de roller jankt ie namelijk meteen in toeren met nitromethaan)

Je kunt ook wat Rez zij, wat in je demper proppen zodat hij z'n gassen moeilijk kwijt kan. Gaatie ook niet beter op lopen. Alleen alstie langzamer dan 70 gaat zullen ze het wel verdacht gaan vinden
 
Frank-SMX 20-6-2007 11:13 Print reply

Posts: 362
werk wel aan je pokerface als je brommer vast naait en de politie je aan kijkt ik zal het proberen met methanol en thinner en alles wat brandbaar is tikkeltje suiker en nog meer van die rotzooi wat niet goed is voor je cilinder
succes
 
[] Rieju SMX []
daanmtx 20-6-2007 11:27 Print reply

Posts: 3759
Ik denk dat met nitro e.d. hij (weliswaar kortdurig) maar toch wel éven zal lopen en daarom wss de 70+ gaat halen, en dan ben je alsnog de sjaak, dus ik zou voor de rez methode gaan en je demper afsluiten.
 
Honda VFR400R
spoorlijncrosser 20-6-2007 11:41 Print reply

Posts: 2687
(nitro)methanol moet je wel veel van bijgooien anders loopt hij neit vast, mn neef heeft dit met suzuki tsx gedaan en zn tankkapjes smolten en hij ging zelfs harder lopen maar vastgelopen is hij niet.

Maatje van me moest op terpetine van zn pa, stond toen zodnder benzine en heeft toen halve liter in zn motorhispania rs (am6blok dus) gegooit en daarna naar huis gereden naar benzine er ingedaan weer en hij rijd ernogsteeds mee.
Zijn brommer ging er zelfs sneller van lopen.
zou ik dus ook niet doen.

ideen als achterband lekprikken, radiateur lekprikken, luchfilter gat in maken, ketting draf laten vliegen enz heb je niks aan want waarschijnlijk zullen ze hem dan nog niet meegeven naar huis.

Ikzelf had bij mn tsx wel s last dat mn bougie vies werd ij t crossen dan ging ie ook enit lekker lopen.
misschien dat je erop kan tuffen beetje zand erover gooien dan dat helpt. hij kwam dan helemaal neit lekker meer op toeren maja je meot er wel echt de kans voor krijgen en die heb je waarschijnlijk niet

K ben in ieder geval benieuwd ook wat de bon is aangezien ik aprilia rs heb die 110 op motorteller en 115 op eigen teller rijd...

 
Frank-SMX 20-6-2007 11:45 Print reply

Posts: 362
2 jongens bij ons in het dorp deden he met 100% acetyleen van een snijbrander op de puch en toen aangezet puchje kreeg superveel toeren mar naar paar sec deed de puch niets meer
 
[] Rieju SMX []
ikkejw 20-6-2007 12:07 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank-SMX
2 jongens bij ons in het dorp deden he met 100% acetyleen van een snijbrander op de puch en toen aangezet puchje kreeg superveel toeren mar naar paar sec deed de puch niets meer





doe niet zo onnozel jonge
ja gaat ff op het politiebureau, zonder dat de politie het ziet, je hele brommer ombouwen om op gas te lopen?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frank-SMX 20-6-2007 12:14 Print reply

Posts: 362
haha nee maar zo kun je ook binne now time je brommer naar de sjit helpe
 
[] Rieju SMX []
Paul_dt 20-6-2007 12:15 Print reply
Posts: 57
Okee ben al terug

Pure thinner met suiker + beetje remmenreiniger erin gebeunt
Ik mocht eerst een rondje warm rijden hij reed gewoon goed met die brandstof

daarna brak mn gaskabel opeens af, en moest hem daar maken met hulp van de politie of hij moest minimaal 3 maanden weg voor technisch onderzoek dus dat even gedaan kabel terug in nippel en weer in de gashendel alleen de kabel was een beetje aan de korte kant geworden dus als je hem starte bleef hij maar vol gas en zo moest ik hem ook op de rollerbank zetten..

op de nieuwe rollerbank; hij ging al 50 in zn 1ste versnelling volle toeren en ding werd heeeeeel warm en in zn 2 gingtie 70 en toen liep die opeens vast

boete: 70km per uur op rollerbank - 10% correctie is 63 = 18km te hard

maar ze heeft me gematst en heeft het 15 km te hard gemaakt en is 50euro boete + nieuwe cilindertje kopen dus ben nog goed weggekomen

stond wel verstelt dat mijn vertex zuiger het zo lang hield met die pure thinner en suiker maar mag ook wel die zuiger was 45euro


Dit bericht is gewijzigd door Paul_dt op 20-6-2007 om 12:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_dt op 20-6-2007 om 17:57 uur.
 
Karlmt5 20-6-2007 12:17 Print reply

Posts: 2296
geven ze altijd 10 % correctie op de roller?
vind ik nogwel belangrijk om te weten, want als m'n brommer 25 km te hard gaat of 30 scheelt 60 euro..
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Tommyofzo 20-6-2007 12:19 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_dt
Okee ben al terug

Pure thinner met suiker + beetje remmenreiniger erin gebeunt
Ik mocht eerst een rondje warm rijden hij reed gewoon goed met die brandstof

daarna brak mn gaskabel opeens af, en moest hem daar maken met hulp van de politie of hij moest 3 dagen weg voor technisch onderzoek dus dat even gedaan kabel terug in nippel en weer in de gashendel alleen de kabel was een beetje aan de korte kant geworden dus als je hem starte bleef hij maar vol gas en zo moest ik hem ook op de rollerbank zetten..

op de nieuwe rollerbank; hij ging al 50 in zn 1ste versnelling volle toeren en ding werd heeeeeel warm en in zn 2 gingtie 70 en toen liep die opeens vast

boete: 70km per uur op rollerbank - 10% correctie is 63 = 18km te hard

maar ze heeft me gematst en heeft het 15 km te hard gemaakt en is 50euro boete + nieuwe cilindertje kopen dus ben nog goed weggekomen




nice!
geweldig je had het moeten filmen man
 

Dit topic is 9893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved