Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43659 - schakelen zonder koppeling
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 10396 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Vuile Beunkoe |
19-6-2007 22:59 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik heb ook een tijdje zonder koppelingskabel gereden, dus ik kon niet koppelen
wegrijden ging wat minder, maar de rest ging wel
iedereen die schakel rijd komt er een keer mee in aanraking. De kabel breekt. Wat doe je dan? Rijden zo lang het gaat, voorrtijdig gas los zodat de situatie overzichtelijk blijft en je zo lang mogelijk door kan rollen in 1 versnelling. Mocht je voor een stoplicht komen, zet hem in de vrij, ren hem enorm hard aan, spring erop en tik em in zen 1. Gas erbij en doorschakelen, rijd je zo weg
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
19-6-2007 23:01 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
als je het niet kunt (en/of hebt een gaar hok) loop je idd een grotere kans op beschadigingen van je bak.
Maar ga je overmatig je koppeling gebruiken, mol je je koppelingshuis
je hoeft niet altijd zonder koppeling te schakelen, maar als je het kunt waarom niet zo af en toe?
(neus peuteren/roken/eten/drinken/ballen krabben/motorrijder groeten/reet krabben/helm kutten/middelvinger opsteken/enz enz enz)
so true... mijn mt moest ik choken en wegrijden tegelijk (hee we gaan geen 10 minuten stationairen tot de choke erafkan) dus ik euh... weet eigenlijk niet meer hoe ik wegreed... waarschijnlijk snel in zn 1, koppeling latne schieten, snel weer aan die choke trekken en dan met choke erop meteen volle pot.
ging prima... en tegen de tijd dat ik moest terugschakelen (ging ook prima zonder koppeling, gewoon even uit laten rollen en gasgeven terwijl je terugschakelt) en ik de koppeling weer in moest knijpen kon de choke eraf.
ging prima.
ter info voor de mensen die em kennen..hij is gereviseerd en loopt soepel ...maar ik heb em niet meer.
|
|
Too cool for school! |
|
Name of Steel |
19-6-2007 23:24 |
Posts: 3532 |
die koppeling zit er niet voor niets.. bij schakelen zonder koppeling komt er altijd meer kracht op de onderdelen te staan die het schakelen verzorgen, en meer kracht uitoefenen is een hogere slijtage genereren....
bovendien, bij slijtage aan de bak ( van bijvoorbeeld tussenringen ) kan je 2 versnellingen te gelijk activeren, dit is absoluut niet bevoordelijk, want tanden zullen afbreken, of nog erger ( schakelwals gaat stuk, schakelpinnen breken, as beschadigen )
iig.. je brommer is geen race motor, die toch maar een paar rondjes mee moet, maar een voertuig die je betrouwbaar van A naar B gaat brengen, dus wees niet lui, en gebruik gewoon je koppeling
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
DynaBlaster |
19-6-2007 23:50 |
Posts: 2837 |
Schakelen zonder koppelen kan zeker zonder schade, je moet alleen een beetje t gevoel krijgen..
Maar toch ga ik voor dit verhaal:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
die koppeling zit er niet voor niets.. bij schakelen zonder koppeling komt er altijd meer kracht op de onderdelen te staan die het schakelen verzorgen, en meer kracht uitoefenen is een hogere slijtage genereren....
bovendien, bij slijtage aan de bak ( van bijvoorbeeld tussenringen ) kan je 2 versnellingen te gelijk activeren, dit is absoluut niet bevoordelijk, want tanden zullen afbreken, of nog erger ( schakelwals gaat stuk, schakelpinnen breken, as beschadigen )
iig.. je brommer is geen race motor, die toch maar een paar rondjes mee moet, maar een voertuig die je betrouwbaar van A naar B gaat brengen, dus wees niet lui, en gebruik gewoon je koppeling
Dit bericht is gewijzigd door DynaBlaster op 19-6-2007 om 23:52 uur.
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
Dit topic is 10396 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|