Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstellen....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1316 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43647 - Afstellen....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aeroxacid 19-6-2007 11:00 Print topicpost
Posts: 7
Hallo,

Ik heb een aerox uit 2000 en heb sinds 1 maand een 50 cc van Airsal.. Iets sneller dan normaal... Omdat hij heel langzaam optrok heb ik er een 17.5 dellortho opgezet...

Maar ik krijg hem maar niet goed afgesteld... Heb van alles geprobeerd...

Heb 3.3 Gram rolletjes van Malossi waarmee ik eerst zowat wheely trok toen ik ook die 17.5 en 50 snel had maar toen kocht ik een andere v-snaar en beetje zitten kloten met de afstelling op die v-snaar en meteen was het raak...

Heb nu die oude v-snaar nieuw gekocht met speciale maten maar nu krijg ik hem gewoon niet meer netjes afgesteld.. Me bougie blijft wit terwijl dat met een 82 sproeier altijd lichtbruin was dus heb ik er nu een 88 in gezet. Opzich rijddie lekker alleen bij het wegrijden hapert hij toch wel... Heb veel zitten kloten met sproeiers.. Van 82 tot 84 tot 88 (Zit er nu in) tot 96 en zelfs 102...

Veel lopen klieren ook met de luchtschroef maar het blijft maar bagger... Ook nu met de 88 hapert hij bij het wegtrekken maar daarna gaattie wel heel hard naar ze top... Alleen nu ook blijft de bougie wit.....

Ik ben echt ten einde raad... Heb al 4 verschillende v-snaren gehad omdat daar ook iets niet goed mee was.. Ik hoop dat iemand mij goed kan helpen en niet komen met ja ff je luchtschroef draaien want dat allemaal al gedaan.. Zelfs naaldstand verandert op alle standen en heb zelfs een naald uit me 12 mm carb. erin gedaan maar ook dat niet...

Ben der nu al best lang mee bezig maar het blijft bagger zeg maar...

Hoop dat iemand me kan helpen...

Groetjes,

Richard

Oohjaah... Als ik zonder luchtfilter rijd is het wel al wat beter maar dan zou ik zeker een powerfilter moeten maar dat gaat hem echt niet worden... Want mag niet teveel opvallen ermee.. Heb wel al malossi filterelement en extra gat in me luchtfilter...!!!

Dit bericht is gewijzigd door Aeroxacid op 19-6-2007 om 11:04 uur.
 

erwin fs1 19-6-2007 11:26 Print reply

Posts: 897
heb je al gekekeken naar valse lucht?
 
vake bej te bange....
Aeroxacid 19-6-2007 11:29 Print reply
Posts: 7
Heb het net gelezen ja maar ik heb niks met de pakkingen of wat dan ook los gemaakt alleen vlotter... Hij heeft gewoon ff perfekt gereden maar omdat de v-snaar op was een andere derop gezet en ja toen begon het... Trok gewoon wheely.. En nu ist gewoon eerlijk waar k*t!!!

Hij heeft het daarvoor ok al gehad en toen uiteindelijk was het goed... En nu ist weer beroerd... Echt een raadsel...!

Nu met die 88 erin rooktie der ook over alsie 1 uur heeft stil gestaan.. Echt heel veel rook... Veelste rijk dus..?
 
honda_freak 19-6-2007 11:31 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aeroxacid
Heb het net gelezen ja maar ik heb niks met de pakkingen of wat dan ook los gemaakt alleen vlotter... Hij heeft gewoon ff perfekt gereden maar omdat de v-snaar op was een andere derop gezet en ja toen begon het... Trok gewoon wheely.. En nu ist gewoon eerlijk waar k*t!!!

Hij heeft het daarvoor ok al gehad en toen uiteindelijk was het goed... En nu ist weer beroerd... Echt een raadsel...!

Nu met die 88 erin rooktie der ook over alsie 1 uur heeft stil gestaan.. Echt heel veel rook... Veelste rijk dus..?


kleur van de rook?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Aeroxacid 19-6-2007 11:32 Print reply
Posts: 7
Blauwig
 
Matthijsar50 19-6-2007 11:33 Print reply

Posts: 1029
als je luchtfilter eraf haalt, en daardoor loopt hij beter..

dit betekent: meer lucht, minder benzine in verhouding.
dus zou ik zeggen een kleinere sproeier, maar dan is het nog vaag dat je bougie wit blijft. en eigenlijk kan je afstelling van de cilinder/carb niks te maken hebben met je v-snaar..
hoor ook dat je er wel wat verstand van hebt dus het zou wel niet dat je kop er niet goed op zit ofzo.. probeer anders iets met deo bij spruitstuk enzo..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Aeroxacid 19-6-2007 11:36 Print reply
Posts: 7
Klopt dat vind ik dus ook vaag... Mij werd verteld dat ik anders een koudere bougie moest proberen een NGK9... Maar met een sproeier 82 ging het al wel wat beter maar ook hier weer het verhaal.. Warm = slomer optrekken.. Heeft er dan echt moeilijk heden mee.. Dus geef je wat meer lucht ja en dan begint het gezeik al dat het allemaal weer eindigt in bagger...

Ohjah en toch toen ik een stage 6 v-snaar had gingie medaar toch traag... Had ook een lange genomen omdat kort gewoon niet hogerop kwam enz..!!

Dit bericht is gewijzigd door Aeroxacid op 19-6-2007 om 11:37 uur.
 
PRO TUNING 19-6-2007 11:37 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aeroxacid
Blauwig



Uiteindelijk heeft je V-riem niets te maken met je motorische afstelling.
Verander niet meer als 1 ding tegelijk en leer wat de verschillende onderdelen in je carburateur doen qwa afstelling.
 
Aeroxacid 19-6-2007 11:39 Print reply
Posts: 7
Naja ik zal je vertellen dat heb ik ook gedaan zelfs me stationair sproeier heb ik mee zitten kijken om bij het wegtrekken dat haperen weg te krijgen.. Soms bleeffie ook hangen met hoog stationair en soms ook niet dat was ook al vaag...

Dus kan ik het beste weer die 82 erin doen en dan me oude filterelemt er weer in ofzo..? Dattie minder lucht doorlaat en ook minder benzine... Miss dat het dan beter gaat???

Dit bericht is gewijzigd door Aeroxacid op 19-6-2007 om 11:49 uur.
 
Aeroxacid 19-6-2007 12:32 Print reply
Posts: 7
Wat een gedoe man... Iemand verder nog tips???
 

Dit topic is 658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved