Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem Mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43630 - Probleem Mt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaartenGerlo 18-6-2007 14:24 Print topicpost
Posts: 556
Hallo
Een maat van mij heeft een probleem met zijn mt..
Hij begint te 'sputteren' in hoge toeren, ik bedoel niet heel hoog maar gewoon vanaf de 5000 laat ons zegggen.
We hebben carbu uitgekuist, membraam vervangen, andere sproeiers geprobeert, andere bougie... etc,
Is een keihin 16mm , maar de stationairschroef staat volledig ingedraait en blijft niet stationair draaien..
Hij heeft dit probleem het hardst als hij warm staat.

Nog iemand ideeen?

Mvg
 

nix 18-6-2007 14:33 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
Hallo
Een maat van mij heeft een probleem met zijn mt..
Hij begint te 'sputteren' in hoge toeren, ik bedoel niet heel hoog maar gewoon vanaf de 5000 laat ons zegggen.
We hebben carbu uitgekuist, membraam vervangen, andere sproeiers geprobeert, andere bougie... etc,
Is een keihin 16mm , maar de stationairschroef staat volledig ingedraait en blijft niet stationair draaien..
Hij heeft dit probleem het hardst als hij warm staat.

Nog iemand ideeen?

Mvg


volgens mij iets verkeerd met de carb. Kan onmogelijk zijn dat je je luchtregelschroef volledig moet indraaien.

Dit bericht is gewijzigd door nix op 18-6-2007 om 14:34 uur.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
MaartenGerlo 18-6-2007 14:35 Print reply
Posts: 556
ik weet niet wat jij bedoelt onder luchtregelschroef, maar ik bedoel dus de gasnaald schroef, die uitwendige als je begrijpt wat ik bedoel,
Ik heb alles geprobeert, andere sproeiers, alles zit gewoon perfect binnein de carbu, heeft altijd goed gewerkt en nu niet meer.
Maar als ik mijn koppeling inhoud, duurt het een paar secondenvoor hij weer op stationair terugslaat.

Mvg
 
derbi-tuner 18-6-2007 14:37 Print reply

Posts: 2605
ontsteking gaar? valse lucht? zuigerveren op?
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
MaartenGerlo 18-6-2007 14:38 Print reply
Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
ontsteking gaar? valse lucht? zuigerveren op?


valse lucht al zeker niet, zuiververen zouden normaal niet op kunnen zijn is een import 70cc van een maand oud.; en goed ingereden..

Onsteking zou ik van staan kijken want hij heeft meer dan een maand goed gewerkt.
 
zeno 18-6-2007 14:40 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
[...]


volgens mij iets verkeerd met de carb. Kan onmogelijk zijn dat je je luchtregelschroef volledig moet indraaien.

Dit bericht is gewijzigd door nix op 18-6-2007 om 14:34 uur.


leer jij eerst maar t verschil tussen stationair en luchtschroef


Kijk eerst eens of ontsteking goed getimed staat. Controleren op valse lucht is het makkelijkste, even wat deo rond je cilinder spuiten. Vertel ook even wat de kleur is van je bougie.
 
bier drinken en kut roepen
MaartenGerlo 18-6-2007 14:42 Print reply
Posts: 556
ontsteking staat goed getimed, heb ik al gecheckt.
Kleur van de bougie is donkerbruin-zwart.. maar hij verzuipt niet...
ik ga nu ff kijken of hij valse lucht heeft.

Edit, nee geen valse lucht

Mvg

Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 18-6-2007 om 14:44 uur.
 
mtlover 18-6-2007 15:34 Print reply

Posts: 2372
Hij blijft zeg maar "hangen" in toeren? Hoe is het met je luchtfilter? Valse lucht gecheckt met deo? Ik begin toch sterk aan de zuigerveren te twijfelen.. Speel ook eens met de stand van de gasnaald, laat die es zakken?

Edit: Zou de zuigerveren toch eens nakijken, al nieuwe bougie geprobeert?

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 18-6-2007 om 15:54 uur.
 
MaartenGerlo 18-6-2007 15:52 Print reply
Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Hij blijft zeg maar "hangen" in toeren? Hoe is het met je luchtfilter? Valse lucht gecheckt met deo? Ik begin toch sterk aan de zuigerveren te twijfelen.. Speel ook eens met de stand van de gasnaald, laat die es zakken?

ja als ik mijn gas loslaat, blijft hij een paar seconden hangen in toeren en dan zakt ie..
luchtfilter is clean, heb ook geprobeert zonder.
Geen valse lucht.. als ik de stand van de gasnaald nog laat zakken wordt het alleen maar erger.

Mvg

 
Frutje 18-6-2007 16:17 Print reply

Posts: 812
je kunt misschien ff je luchtschroef wat probere te verzette, heb je daar al n keer wat mee geprobeerd?
 
mtlover 18-6-2007 16:21 Print reply

Posts: 2372
Luchtschroef moet gewoon helemaal in en dan een kwartslag uit. Aan de hand daarvan ga je de sproeier afstellen.
 
- Han - 18-6-2007 16:21 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Luchtschroef moet gewoon helemaal in en dan een kwartslag uit. Aan de hand daarvan ga je de sproeier afstellen.


anderhalve slag toch?
 
<10.000 posts
MaartenGerlo 18-6-2007 16:39 Print reply
Posts: 556
Ik kan heus wel een carbu afstellen hoor als jullie dat denken
Ik heb alles al geprobeert met lucht en stationair schroeven..

Maar ik krijg hem alleen maar nipt stationair draaiend als die stationair schroef volledig instaat.. en als ik begin te regelen met de lucht word het alleen maar slechter..

Mvg
 
Cyper.76 18-6-2007 17:22 Print reply

Posts: 219
is geen afstelprobleem, het is de ontsteking
probeer een nieuwe bobine heb zelfde probleem met mijn MT gehad
 
Yamaha-DTR 18-6-2007 17:53 Print reply

Posts: 268
Ik had met m'n DTR ook dat ie lang bleef hangen in toeren voordat ie
weer stationair ging lopen, en hij stotterde toen ook. Ik had valse lucht op m'n carburateur, waar de gasschuif inzit, die draaidop zeg maar. Die zat er niet goed op.
 
MaartenGerlo 18-6-2007 18:02 Print reply
Posts: 556
Die draaidop zit er bij mij ook maar net op maar hij heeft geen valse lucht...
Ik zou kunnen proberen met mijn bobine van mijn mtx maar weet niet of deze hetzelfde is??

Of zou het niet kunnen dat ik ergens slecht massa heb aan de bobine of cdi??

Mvg
 

Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved