nix |
18-6-2007 14:33 |
Posts: 253 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
Hallo
Een maat van mij heeft een probleem met zijn mt..
Hij begint te 'sputteren' in hoge toeren, ik bedoel niet heel hoog maar gewoon vanaf de 5000 laat ons zegggen.
We hebben carbu uitgekuist, membraam vervangen, andere sproeiers geprobeert, andere bougie... etc,
Is een keihin 16mm , maar de stationairschroef staat volledig ingedraait en blijft niet stationair draaien..
Hij heeft dit probleem het hardst als hij warm staat.
Nog iemand ideeen?
Mvg
volgens mij iets verkeerd met de carb. Kan onmogelijk zijn dat je je luchtregelschroef volledig moet indraaien.
Dit bericht is gewijzigd door nix op 18-6-2007 om 14:34 uur.
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
MaartenGerlo |
18-6-2007 14:35 |
Posts: 556 |
ik weet niet wat jij bedoelt onder luchtregelschroef, maar ik bedoel dus de gasnaald schroef, die uitwendige als je begrijpt wat ik bedoel,
Ik heb alles geprobeert, andere sproeiers, alles zit gewoon perfect binnein de carbu, heeft altijd goed gewerkt en nu niet meer.
Maar als ik mijn koppeling inhoud, duurt het een paar secondenvoor hij weer op stationair terugslaat.
Mvg
|
|
|
|
derbi-tuner |
18-6-2007 14:37 |
Posts: 2605 |
ontsteking gaar? valse lucht? zuigerveren op?
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
MaartenGerlo |
18-6-2007 14:38 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
ontsteking gaar? valse lucht? zuigerveren op?
valse lucht al zeker niet, zuiververen zouden normaal niet op kunnen zijn is een import 70cc van een maand oud.; en goed ingereden..
Onsteking zou ik van staan kijken want hij heeft meer dan een maand goed gewerkt.
|
|
|
|
zeno |
18-6-2007 14:40 |
Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nix
[...]
volgens mij iets verkeerd met de carb. Kan onmogelijk zijn dat je je luchtregelschroef volledig moet indraaien.
Dit bericht is gewijzigd door nix op 18-6-2007 om 14:34 uur.
leer jij eerst maar t verschil tussen stationair en luchtschroef
Kijk eerst eens of ontsteking goed getimed staat. Controleren op valse lucht is het makkelijkste, even wat deo rond je cilinder spuiten. Vertel ook even wat de kleur is van je bougie.
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
MaartenGerlo |
18-6-2007 14:42 |
Posts: 556 |
ontsteking staat goed getimed, heb ik al gecheckt.
Kleur van de bougie is donkerbruin-zwart.. maar hij verzuipt niet...
ik ga nu ff kijken of hij valse lucht heeft.
Edit, nee geen valse lucht
Mvg
Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 18-6-2007 om 14:44 uur.
|
|
|
|
mtlover |
18-6-2007 15:34 |
Posts: 2372 |
Hij blijft zeg maar "hangen" in toeren? Hoe is het met je luchtfilter? Valse lucht gecheckt met deo? Ik begin toch sterk aan de zuigerveren te twijfelen.. Speel ook eens met de stand van de gasnaald, laat die es zakken?
Edit: Zou de zuigerveren toch eens nakijken, al nieuwe bougie geprobeert?
Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 18-6-2007 om 15:54 uur.
|
|
|
|
MaartenGerlo |
18-6-2007 15:52 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Hij blijft zeg maar "hangen" in toeren? Hoe is het met je luchtfilter? Valse lucht gecheckt met deo? Ik begin toch sterk aan de zuigerveren te twijfelen.. Speel ook eens met de stand van de gasnaald, laat die es zakken?
ja als ik mijn gas loslaat, blijft hij een paar seconden hangen in toeren en dan zakt ie..
luchtfilter is clean, heb ook geprobeert zonder.
Geen valse lucht.. als ik de stand van de gasnaald nog laat zakken wordt het alleen maar erger.
Mvg
|
|
|
|
Frutje |
18-6-2007 16:17 |
Posts: 812 |
je kunt misschien ff je luchtschroef wat probere te verzette, heb je daar al n keer wat mee geprobeerd?
|
|
|
|
mtlover |
18-6-2007 16:21 |
Posts: 2372 |
Luchtschroef moet gewoon helemaal in en dan een kwartslag uit. Aan de hand daarvan ga je de sproeier afstellen.
|
|
|
|
- Han - |
18-6-2007 16:21 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Luchtschroef moet gewoon helemaal in en dan een kwartslag uit. Aan de hand daarvan ga je de sproeier afstellen.
anderhalve slag toch?
|
|
<10.000 posts |
|
MaartenGerlo |
18-6-2007 16:39 |
Posts: 556 |
Ik kan heus wel een carbu afstellen hoor als jullie dat denken
Ik heb alles al geprobeert met lucht en stationair schroeven..
Maar ik krijg hem alleen maar nipt stationair draaiend als die stationair schroef volledig instaat.. en als ik begin te regelen met de lucht word het alleen maar slechter..
Mvg
|
|
|
|
Cyper.76 |
18-6-2007 17:22 |
Posts: 219 |
is geen afstelprobleem, het is de ontsteking
probeer een nieuwe bobine heb zelfde probleem met mijn MT gehad
|
|
|
|
Yamaha-DTR |
18-6-2007 17:53 |
Posts: 268 |
Ik had met m'n DTR ook dat ie lang bleef hangen in toeren voordat ie
weer stationair ging lopen, en hij stotterde toen ook. Ik had valse lucht op m'n carburateur, waar de gasschuif inzit, die draaidop zeg maar. Die zat er niet goed op.
|
|
|
|
MaartenGerlo |
18-6-2007 18:02 |
Posts: 556 |
Die draaidop zit er bij mij ook maar net op maar hij heeft geen valse lucht...
Ik zou kunnen proberen met mijn bobine van mijn mtx maar weet niet of deze hetzelfde is??
Of zou het niet kunnen dat ik ergens slecht massa heb aan de bobine of cdi??
Mvg
|
|
|
|