Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wheelien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43622 - wheelien
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 18-6-2007 15:46 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]



wheely is sowieso slecht voor je brommer/motor zelfs als je goed je koppeling laat opkomen.

ja.

@ royal: ketting, tandwielen, klappen bij neerkomen etc. En volgens mij krijg hij ook weinig smering door het steil achterover leunen, maar weet ik niet zeker (bij stuntmotoren passen ze dit aan)

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-6-2007 om 15:46 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Karlmt5 18-6-2007 16:01 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

ja.

@ royal: ketting, tandwielen, klappen bij neerkomen etc. En volgens mij krijg hij ook weinig smering door het steil achterover leunen, maar weet ik niet zeker (bij stuntmotoren passen ze dit aan)

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-6-2007 om 15:46 uur.



als je in 1 keer naar de grond dondert misschien ja, als je het rustig afbouwt... dus door veel gas bij te geven bij het dalen.... zak je dus redelijk langzaam, nix mis mee lijkt me
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Frutje 18-6-2007 16:23 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
[...]



krijg je hem gewoon omhoog in de 2e versnelling? ik echt totaal niet meer oefenen denk 1e versnelling hoef ik maar effe de koppeling te gebruiken maar in de 2e versnelling lukt het mij echt niet


beter gebruik je je armen om ook je stuur omhoog te trekken, dan ken het in zn 2 wel
 
Derbi Joris 18-6-2007 16:27 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

ja.

@ royal: ketting, tandwielen, klappen bij neerkomen etc. En volgens mij krijg hij ook weinig smering door het steil achterover leunen, maar weet ik niet zeker (bij stuntmotoren passen ze dit aan)

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-6-2007 om 15:46 uur.

Brommers lopen op mengsmering, dus olie in de benzine iets wat ie nog gewoon krijgt... Enigste slechte is het neerkomen en heletijd hoog in zijn toeren met weinig rijsnelheid dus warmer worden/te warm worden, tandwielen valt wel mee lijkt mijn. Maar is allemaal verwaarloosbaar of je moet het echt te bont maken.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 18-6-2007 om 16:29 uur.
 
MotoCrossIpkiss[stan] 18-6-2007 16:28 Print reply

Posts: 7744




wheely is sowieso slecht voor je brommer/motor zelfs als je goed je koppeling laat opkomen.


waar the fuck baseer jij dat dan op ?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

ja.

@ royal: ketting, tandwielen, klappen bij neerkomen etc. En volgens mij krijg hij ook weinig smering door het steil achterover leunen, maar weet ik niet zeker (bij stuntmotoren passen ze dit aan)

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-6-2007 om 15:46 uur.



Ketting tandwielen slijten wat sneller als normaal idd, klappen bij het neerkomen is helemaal niet schadelijk, als je er niets van bakt en je komt steeds met klappen neer heb je kans dat je vorkkeeringen kapot gaan, maare dit is 5min werk om te vervangen.... blok krijgt overigens prima smering als ie 12clock staat

Dit bericht is gewijzigd door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-6-2007 om 16:30 uur.
 
hoi
- Han - 18-6-2007 16:28 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

En volgens mij krijg hij ook weinig smering door het steil achterover leunen, maar weet ik niet zeker (bij stuntmotoren passen ze dit aan)

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-6-2007 om 15:46 uur.


dit is dacht ik de oliezuiger int blok (4takt), heeft dus niks met senda te maken

(toch?)
 
<10.000 posts
MotoCrossIpkiss[stan] 18-6-2007 16:31 Print reply

Posts: 7744
helemaal correct, de oil-pickup word verplaatst naar een plek waar olie te vinden is wann de motor verticaal(12o clock staat)
 
hoi
PraatPaal 18-6-2007 16:46 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]



verhaal

Dit bericht is gewijzigd door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-6-2007 om 16:30 uur.



klopt idd, puch heeft ook een horizontaal blok en ook daar is de mering goed, dus als je een vertikaal blok hebt en je doen een wheelie is er nogsteeds niets aan de hand...

Tandwiele en ketting kan ik me ook nietecht in vinden, als je hard optrekt slijten ze toch ook niet harder, en dan nog, tandwiel en ketting gaan zo lang mee dat de slijtage van een wheelie ook nietecht zal opvallen, doet dat het wel dan was het wsl aan de versleten kant en vervang je je tandwielen en ketting voor 2 tientjes in net zoveel tijd als je keerringen

 
EIERBOER 18-6-2007 16:49 Print reply

Posts: 1207
kleiner voortandwiel
 
kalm an!!
honda_freak 18-6-2007 16:50 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]



klopt idd, puch heeft ook een horizontaal blok en ook daar is de mering goed, dus als je een vertikaal blok hebt en je doen een wheelie is er nogsteeds niets aan de hand...

Tandwiele en ketting kan ik me ook nietecht in vinden, als je hard optrekt slijten ze toch ook niet harder, en dan nog, tandwiel en ketting gaan zo lang mee dat de slijtage van een wheelie ook nietecht zal opvallen, doet dat het wel dan was het wsl aan de versleten kant en vervang je je tandwielen en ketting voor 2 tientjes in net zoveel tijd als je keerringen



tandwielen ketting slijten wel degeljk sneller, de ketting rekt sneller op en de tandwielen slijten sneller omdat de ketting met meer kracht over de tanden sleept
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
b e r t 18-6-2007 16:56 Print reply

Posts: 1855
ik denk als jij puur op power een wheelie wil maken moet je meer denken aan een andere cilinder.

of een crossmotorblok
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-6-2007 17:08 Print reply

Posts: 9841
beter zorg je dat je fatsoenlijk in zn balanspunt kunt blijven.

ik heb wel filmpjes maar daar zit geen geluid bij. zal eens kijken waar ik ze heb.. .ik deed het met mijn originele MT... was niets aan opgevoerd.





kon aardige endjes..

filmpje:

http://kantoor.piozu...s/Forum/Wheelies.WMV

anyway..je hebt geen vermogen nodig voor wheelies.

 
Too cool for school!
Erik 39 18-6-2007 17:09 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


dit is dacht ik de oliezuiger int blok (4takt), heeft dus niks met senda te maken

(toch?)

Daar had ik het iid over
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
KaWaReZ 18-6-2007 17:11 Print reply

Posts: 20579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
[...]



als je in 1 keer naar de grond dondert misschien ja, als je het rustig afbouwt... dus door veel gas bij te geven bij het dalen.... zak je dus redelijk langzaam, nix mis mee lijkt me


ketting/tandwielbouten
achterbrug(lagers)
balhoofdlagers
krijgen allemaal wat te verduren , niet janken als je straks een kromme brug hebt en gare balhoofdlagers

sowieso als je het doet, niet op de koppeling maar op het gas, desnoods speel je maar lekker met je gewicht.
of je wil elke maand nieuwe platen + koppelingshuis kopen

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
johankreidlerman 18-6-2007 17:11 Print reply

Posts: 3693
je moet gewoon een yamaha yzf kopen daar kan zelfs mijn broertje van 12 het mee
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P

Dit topic is 9063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved