het kan heel goed zijn dat de koppeling vast zit, waardoor hij niet ontkoppeld als je schakeld.. hierdoor tik je em dus eigenlijk zonder koppeling in een versnelling, waardoor je em dus inderdaad vaak op het achterwiel trekt...
hoe test je de koppeling van de semi automaat:
Motor uit, in z'n vrij laten.. linker voet bij het schakelpedaal houden.. met je rechter voet "steppen"..
zodra je een rustige vaart maakt druk je met je linker voet het schakelpedaal in.. ( en inhouden!!! )
2 dingen kunnen er gebeuren:
1: hij schiet direct in z'n versnelling. en je gaat bijna onderuit ( not g00d )
2: je merkt enige weerstand..( hij zit in de versnelling ) maar je blijft gangbaar zonder dat de motor gaat draaien ( in dit geval dus een goed teken dat de koppeling werkt )
als je geval "2" hebt ben je in de goede richting, trek je voet nu van het schakelpedaal af, en laat em opkomen, als dan de weerstand heeeeel groot word ( en ie dus weer gekoppeld is ) betekend dat jij alleen maar hoeft te wennen aan SEMI automatisch schakelen...
Dus gewoon geen gas blijven houden als je schakeld
|