Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #43617 - GSM vragen:
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1128 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
sebas |
17-6-2007 21:25 |
Posts: 35 |
Hallo allemaal, ik heb laatst op mijn gsm dus een nieuwe Gilardoni 74cc met W-poort, Top Racing krukas en Dell'orto 19mm PhBg 19BS carburateur gelegd, maar nu ben ik tegen een aantal nieuwe problemen opgelopen...
-De zwarte olie die ik erin gooi, komt er in veelvoud als wit/grijze drap weer uit.
-Mijn brommer stottert als de ziekte, maar loopt toch ook te arm..
Uitleg rare verschijnselen:
1) Mijn olie word wit;
Als ik dunne zwarte olie erin gooi komt er dikke vieze wit/grijze drap uit...
>>Volgens mij komt dit omdat mijn waterpompkeering lek is en ik heb op internet gezocht naar de maat ervan en ik heb gevonden: "C33 GPR",,, Is dit een naam?Geen maat toch?
Als iemand hier ervaring mee heeft en de maat miss nog weet? Zou wel handig zijn, dan kan ik morgen met de broms nog die keerring halen, anders moet eerst mijn carterkap er weer af.. (als het daar aan ligt)
2)Het volgende probleem is dat mijn brommer voor geen ene meter loopt;
in die 19mm dellorto zit onder de sproeier een soort ringetje met een opstaand randje, in mijn vorige dellorto(die precies dezelfde was maar nu een kapotte vlotter heeft)zat dit ringetje niet, moet dat ringetje eruit of erin, en welke kant moet de opstaande rand opwijzen?
En als het niet aan de aan- of afwezigheid van dat ringetje ligt, hoe komt het dan dat mijn brommer toch te arm loopt, maar wel gaat stotteren op het moment dat de powerband normaal zou beginnen.
>>Als ik zegmaar op lage toeren ineens gas open-en-gelijk-weer-dicht gooi doet hij "wooap" en als ik mijn gas ietsje langer openhoud schiet hij ineens in toeren maar gaat bij de 6000 toch weer stotteren..
Ik word echt gek, hulp gevraagd..
Dit bericht is gewijzigd door sebas op 17-6-2007 om 21:27 uur.
|
|
|
|
-simon- |
17-6-2007 21:35 |
 Posts: 8211 |
wat voor een blok zit er op je gsm? derbi of morini. dat is wel handig voor de keering maat.
en dat de olie wit/grijze drap wordt is inderdaag water of kvs.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
sebas |
17-6-2007 21:52 |
Posts: 35 |
morini, sorry
|
|
|
|
-simon- |
17-6-2007 21:54 |
 Posts: 8211 |
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
sebas |
17-6-2007 22:24 |
Posts: 35 |
Ja maar da was niet echt de bedoeling zegmaar, ik wou m gwn hier bij zon groothandel halen da kost minder en dan hebbik m morgen..
Maar het grootste probleem is ook dat hij zo vaag loopt, te arm en stotteren..
|
|
|
|
Bonomel |
17-6-2007 22:36 |
 Posts: 1363 |
denk ook dat het koelvloeistof is dat lekt en je olie
maar waarom kieper jij er zwarte olie in
|
|
BMW |
|
christianos |
17-6-2007 23:07 |
 Posts: 20445 |
zeker weten KVS lekkage, als je blokolie in aanraking komt met water wordt het wit en vies.. en aangezien het niet kan inregenen in je blok moet het je waterpompkeerring haast wel zijn
|
|
|
|
Frysk |
17-6-2007 23:24 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
zeker weten KVS lekkage, als je blokolie in aanraking komt met water wordt het wit en vies.. en aangezien het niet kan inregenen in je blok moet het je waterpompkeerring haast wel zijn
mja intern ecosysteem komt vaak voor bij morini sarcastisch
ja waarschijnlijk is je keering gewoon lek, maar dan heb je meer keerings lek.. krukas keering + waterpomp keerring,
want je gooit olie in je blok, word grijs ---> waterpomp keerring
en je hebt drap bij je uitlaatpoort en hij stottert --> krukaskeering
|
|
giggitybyte |
|
RickvanDuin |
17-6-2007 23:35 |
Posts: 464 |
dat probleem met te arm lopen met de gilardoni en de 19mm heb/had ik ook
daar door is er al 2 X een gat in mn zuiger gebrand terwijl hij goed liep maar gewoon zo arm liep dat er een soort snijbrander effect ontstond..
dus dat is een soort meer voorkoment probleem denk ik zo.
|
|
|
|
rebbes |
18-6-2007 15:19 |
 Posts: 218 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sebas
Hallo allemaal, ik heb laatst op mijn gsm dus een nieuwe Gilardoni 74cc met W-poort, Top Racing krukas en Dell'orto 19mm PhBg 19BS carburateur gelegd, maar nu ben ik tegen een aantal nieuwe problemen opgelopen...
-De zwarte olie die ik erin gooi, komt er in veelvoud als wit/grijze drap weer uit.
-Mijn brommer stottert als de ziekte, maar loopt toch ook te arm..
Uitleg rare verschijnselen:
1) Mijn olie word wit;
Als ik dunne zwarte olie erin gooi komt er dikke vieze wit/grijze drap uit...
>>Volgens mij komt dit omdat mijn waterpompkeering lek is en ik heb op internet gezocht naar de maat ervan en ik heb gevonden: "C33 GPR",,, Is dit een naam?Geen maat toch?
Als iemand hier ervaring mee heeft en de maat miss nog weet? Zou wel handig zijn, dan kan ik morgen met de broms nog die keerring halen, anders moet eerst mijn carterkap er weer af.. (als het daar aan ligt)
2)Het volgende probleem is dat mijn brommer voor geen ene meter loopt;
in die 19mm dellorto zit onder de sproeier een soort ringetje met een opstaand randje, in mijn vorige dellorto(die precies dezelfde was maar nu een kapotte vlotter heeft)zat dit ringetje niet, moet dat ringetje eruit of erin, en welke kant moet de opstaande rand opwijzen?
En als het niet aan de aan- of afwezigheid van dat ringetje ligt, hoe komt het dan dat mijn brommer toch te arm loopt, maar wel gaat stotteren op het moment dat de powerband normaal zou beginnen.
>>Als ik zegmaar op lage toeren ineens gas open-en-gelijk-weer-dicht gooi doet hij "wooap" en als ik mijn gas ietsje langer openhoud schiet hij ineens in toeren maar gaat bij de 6000 toch weer stotteren..
Ik word echt gek, hulp gevraagd..
Dit bericht is gewijzigd door sebas op 17-6-2007 om 21:27 uur.
heey de wit grijze (dikke) drap die uit jou blok komt is een mengsels van blokolie en koelvloeistof.
ik heb dit probleem ook mee gemaakt en toen was er een pakking kapot en kon het koelvloeistof bij de blokolie lekken en kreeg ik ook zoon drap ik heb die pakking laten verwisselen en nu is het weg.
|
|
|
|
Karlmt5 |
18-6-2007 16:04 |
 Posts: 2296 |
misschien niet egt ot... maaruhm, de gilardoni heeft toch geen W-poort maar een vlinder poort?
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
sebas |
21-6-2007 14:56 |
Posts: 35 |
Jah, mijn vorige Gila had idd een vlinderpoort, maar deze nieuwe heb een W-poort...
|
|
|
|
Karlmt5 |
21-6-2007 15:09 |
 Posts: 2296 |
dan heb je een polini denk'k, want de gilardoni heeft toch egt een vlinderpoort
Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 21-6-2007 om 15:09 uur.
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
Gilera Gsm |
21-6-2007 15:34 |
 Posts: 2376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
dat probleem met te arm lopen met de gilardoni en de 19mm heb/had ik ook
daar door is er al 2 X een gat in mn zuiger gebrand terwijl hij goed liep maar gewoon zo arm liep dat er een soort snijbrander effect ontstond..
dus dat is een soort meer voorkoment probleem denk ik zo.
Te arm lopen en dan gat in de zuiger?  Ontsteking  Bij te arm lopen, word hij warm, je brand niet zomaar een gat in je zuiger. Voor topicstarter. Haal de keringen er uit zal vast wel een maat op staan. Welke sproeier heb je nu?
|
|
|
|
sebas |
4-7-2007 18:35 |
Posts: 35 |
srry voor late reactie maar de sproeier die er nu inzit is 94 en de maat van die keering is 8-16-10 (dus 8-16-5 waterkeerring en 8-16-5 oliekeering ineen).
Heeft er iemand enig idee hoe ik aan dat *****ding kan komen want hier zijn alle fietsenmakers debiel en niemand kan aan de goeie komen (in breda).
En ja ik heb hem via easy-parts al besteld en dus kreeg ik 3 weken later de verkeerde keerringen...
Ja ik heb ook de goeie keerring op het plaatje aangeklikt.
|
|
|
|
De Schout |
4-7-2007 18:44 |
Posts: 5327 |
uhh, ga naar bressers ofzo, sint willebrord had in ieder geval paar jaar geleden veeeel schakelbrommer spul.
of martens in rucphen, zullen ze em ook wel kunnen bestellen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Dit topic is 1128 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|