Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #43598 - Honda MB
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1946 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MarBarrossa |
17-6-2007 12:55 |
Posts: 16 |
Hoi,
ik heb een MB5 met 70 cc mallosi, 20 mm mikuni cab. en gwoon standaard uitlaat. Vorige week ik met de brommer naar school. normaal loopt ie ogeveer 75 en op een gegeven moment ging die nog maar 60, ongveer een km verder knap. boem, de boel verzuipt en niks doet ie meer. Ik thuis weer kijke,, cilinder dr af alles dr af. blijkt dat de membraanklep geknapt , ik om een nieuwe klep. najah nieuwe (Standaard compleet) membraan gekocht, ik had even mn andere 70 cc uitlaat er onder gedaan, ten eerste wilde hij al niet kickstarten, als ik um dan door de compressie druk doet ie t met moeite en ik moet ien zeer hoge toeren rijden, waar ik normaal in de 7/8 duizend toeren schakel is het nu 10 duizend. Ik weet bij god niet wat het is ,, hij wil voor geen meter trekken en t lijkt vaak of ie verzuipt.. iemand een idee?
HIJ DOET HET WEER,, bedankt voor jullie tips en zo> maar nu het volgende probleem. Nu deed mijn ontsteking het niet, najah ik alles bij langs,, heb ik ff met een schroevedraaier in de bougiedop "geschuurd" en deed ie t weer,, toen zou ik um aan doen,, ik loop um aan, hij gaat aan ik door duwe er op springe, en in een keer houd ie op, en de uitlaat begon te "spuwen" de bougie is "gewoon". ik de proma uitlaat er onder. begint niet te spuwen maar hij houdt na een tijdje op als ik um aan loop.
Dit bericht is gewijzigd door MarBarrossa op 23-6-2007 om 10:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door MarBarrossa op 23-6-2007 om 10:03 uur.
|
|
|
|
stoeptegel |
17-6-2007 13:00 |
Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MarBarrossa
Hoi,
ik heb een MB5 met 70 cc mallosi, 20 mm mikuni cab. en gwoon standaard uitlaat. Vorige week ik met de brommer naar school. normaal loopt ie ogeveer 75 en op een gegeven moment ging die nog maar 60, ongveer een km verder knap. boem, de boel verzuipt en niks doet ie meer. Ik thuis weer kijke,, cilinder dr af alles dr af. blijkt dat de membraanklep geknapt , ik om een nieuwe klep. najah nieuwe (Standaard compleet) membraan gekocht, ik had even mn andere 70 cc uitlaat er onder gedaan, ten eerste wilde hij al niet kickstarten, als ik um dan door de compressie druk doet ie t met moeite en ik moet ien zeer hoge toeren rijden, waar ik normaal in de 7/8 duizend toeren schakel is het nu 10 duizend. Ik weet bij god niet wat het is ,, hij wil voor geen meter trekken en t lijkt vaak of ie verzuipt.. iemand een idee?
Je hebt een warm of vastloper misschien gehad?
|
|
80 cc ownatsj |
|
Tombrom |
17-6-2007 13:01 |
Posts: 15925 |
je hebt nu andere uitlaat erop?
heb je wel afgesteld toen?
|
|
|
|
MarBarrossa |
17-6-2007 13:25 |
Posts: 16 |
Vastloper in elk geval niet, heb de cilinder eraf gehaald en mankeerde niks aan. Warmloper naar mijn weten ook niet.. toen die ophield was t echt van dat ie verzoop.. Ik heb nieuwe uitlaat er onder gezet niet afgesteld idd,, mar ik heb de oude er ook weer in onder gehad en toe ndeed ie nog minder.. bij afstellen van de nieuwe: gwoon stelschroefje caburateur?
|
|
|
|
MBhonda |
17-6-2007 17:06 |
Posts: 131 |
andere sproeier misschien ?
|
|
|
|
MarBarrossa |
17-6-2007 18:08 |
Posts: 16 |
Kun je soms een bakje of zoiets kopen met allemaal verschillende maten sproeiers? want t lijkt mij ook geen doen om steeds een andere te kopen. hoe kun je zoiets snel doen ofzo..
|
|
|
|
MarBarrossa |
18-6-2007 16:23 |
Posts: 16 |
Ik heb uitlaat er onderweg gehaald.. als ik um dan hoog in de toeren druk doet ie t ,, maar niet heel lang,, is natuurlijk wel logisch want hij krijgt weinig compressie,, maar zou tdan de uitlaat zijn ofzo? of krijgt hij te weinig bezine,,
Of iemand miss ervaring met het prutsen met membraan kleppen, wnat miss heeft de vorige eigenaar daar iets mee gedaan? ( geen idee of dat kan ofzo)
|
|
|
|
Woutjuh |
18-6-2007 16:25 |
Posts: 4422 |
Moet je met een Malossi niet een ophoogblokje hebben voor 't membraam?(gewoon een gok?)
|
|
veel MT spul te koop! |
|
MarBarrossa |
18-6-2007 19:42 |
Posts: 16 |
was niet zo toe nik um kocht en hij heeft t altijd perfect gedaan :S
|
|
|
|
WiZZ [wesley] |
18-6-2007 19:47 |
Posts: 4831 |
je kan gewoon naar je brommerboer gaan
stel van die sproeiers kopen
ik gok dat tussen de 90 en 110 nodig zal hebben
en zet je proma er op
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|
MarBarrossa |
18-6-2007 21:02 |
Posts: 16 |
je gokt op 90 100
is dat mallossi 6-kant?
want er zit nu een schroefkop sproeier 35 in
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/112
en trwns ik heb eerder t idee dat ie verzuipt en juist te veel benzine krijgt.. ik heb um laatst weer heeel even aan t lopen gekregen,, maar de uitlaat begon helemaal t spuwen: te veel benzine dus..
|
|
|
|
-TimP- |
18-6-2007 21:05 |
Posts: 1836 |
wat is de kleur van je bougi?
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
MarBarrossa |
18-6-2007 21:17 |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
18-6-2007 21:21 |
Posts: 12846 |
Aan de kleur van je bougie kan je zien hoe je afstelling is. Als je ons verteld welke kleur het topje is, dan kunnen wij wat meer zeggen .
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
MarBarrossa |
18-6-2007 21:26 |
Posts: 16 |
UUhm beetje koffiebruin zeg maar volgens mij
|
|
|
|
MarBarrossa |
19-6-2007 18:39 |
Posts: 16 |
Hoe zit dat dan met die kleur? Wit = te weinig benzine maar wat is te veel bv?
|
|
|
|
Dit topic is 1946 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|