Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1169 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43598 - Honda MB
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MarBarrossa 17-6-2007 12:55 Print topicpost
Posts: 16
Hoi,

ik heb een MB5 met 70 cc mallosi, 20 mm mikuni cab. en gwoon standaard uitlaat. Vorige week ik met de brommer naar school. normaal loopt ie ogeveer 75 en op een gegeven moment ging die nog maar 60, ongveer een km verder knap. boem, de boel verzuipt en niks doet ie meer. Ik thuis weer kijke,, cilinder dr af alles dr af. blijkt dat de membraanklep geknapt , ik om een nieuwe klep. najah nieuwe (Standaard compleet) membraan gekocht, ik had even mn andere 70 cc uitlaat er onder gedaan, ten eerste wilde hij al niet kickstarten, als ik um dan door de compressie druk doet ie t met moeite en ik moet ien zeer hoge toeren rijden, waar ik normaal in de 7/8 duizend toeren schakel is het nu 10 duizend. Ik weet bij god niet wat het is ,, hij wil voor geen meter trekken en t lijkt vaak of ie verzuipt.. iemand een idee?


HIJ DOET HET WEER,, bedankt voor jullie tips en zo> maar nu het volgende probleem. Nu deed mijn ontsteking het niet, najah ik alles bij langs,, heb ik ff met een schroevedraaier in de bougiedop "geschuurd" en deed ie t weer,, toen zou ik um aan doen,, ik loop um aan, hij gaat aan ik door duwe er op springe, en in een keer houd ie op, en de uitlaat begon te "spuwen" de bougie is "gewoon". ik de proma uitlaat er onder. begint niet te spuwen maar hij houdt na een tijdje op als ik um aan loop.





Dit bericht is gewijzigd door MarBarrossa op 23-6-2007 om 10:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MarBarrossa op 23-6-2007 om 10:03 uur.
 

stoeptegel 17-6-2007 13:00 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarBarrossa
Hoi,

ik heb een MB5 met 70 cc mallosi, 20 mm mikuni cab. en gwoon standaard uitlaat. Vorige week ik met de brommer naar school. normaal loopt ie ogeveer 75 en op een gegeven moment ging die nog maar 60, ongveer een km verder knap. boem, de boel verzuipt en niks doet ie meer. Ik thuis weer kijke,, cilinder dr af alles dr af. blijkt dat de membraanklep geknapt , ik om een nieuwe klep. najah nieuwe (Standaard compleet) membraan gekocht, ik had even mn andere 70 cc uitlaat er onder gedaan, ten eerste wilde hij al niet kickstarten, als ik um dan door de compressie druk doet ie t met moeite en ik moet ien zeer hoge toeren rijden, waar ik normaal in de 7/8 duizend toeren schakel is het nu 10 duizend. Ik weet bij god niet wat het is ,, hij wil voor geen meter trekken en t lijkt vaak of ie verzuipt.. iemand een idee?


Je hebt een warm of vastloper misschien gehad?
 
80 cc ownatsj
Tombrom 17-6-2007 13:01 Print reply

Posts: 15925
je hebt nu andere uitlaat erop?

heb je wel afgesteld toen?
 
MarBarrossa 17-6-2007 13:25 Print reply
Posts: 16
Vastloper in elk geval niet, heb de cilinder eraf gehaald en mankeerde niks aan. Warmloper naar mijn weten ook niet.. toen die ophield was t echt van dat ie verzoop.. Ik heb nieuwe uitlaat er onder gezet niet afgesteld idd,, mar ik heb de oude er ook weer in onder gehad en toe ndeed ie nog minder.. bij afstellen van de nieuwe: gwoon stelschroefje caburateur?
 
MBhonda 17-6-2007 17:06 Print reply
Posts: 131
andere sproeier misschien ?
 
MarBarrossa 17-6-2007 18:08 Print reply
Posts: 16
Kun je soms een bakje of zoiets kopen met allemaal verschillende maten sproeiers? want t lijkt mij ook geen doen om steeds een andere te kopen. hoe kun je zoiets snel doen ofzo..
 
MarBarrossa 18-6-2007 16:23 Print reply
Posts: 16
Ik heb uitlaat er onderweg gehaald.. als ik um dan hoog in de toeren druk doet ie t ,, maar niet heel lang,, is natuurlijk wel logisch want hij krijgt weinig compressie,, maar zou tdan de uitlaat zijn ofzo? of krijgt hij te weinig bezine,,

Of iemand miss ervaring met het prutsen met membraan kleppen, wnat miss heeft de vorige eigenaar daar iets mee gedaan? ( geen idee of dat kan ofzo)

 
Woutjuh 18-6-2007 16:25 Print reply

Posts: 4422
Moet je met een Malossi niet een ophoogblokje hebben voor 't membraam?(gewoon een gok?)
 
veel MT spul te koop!
MarBarrossa 18-6-2007 19:42 Print reply
Posts: 16
was niet zo toe nik um kocht en hij heeft t altijd perfect gedaan :S
 
WiZZ [wesley] 18-6-2007 19:47 Print reply

Posts: 4831
je kan gewoon naar je brommerboer gaan

stel van die sproeiers kopen

ik gok dat tussen de 90 en 110 nodig zal hebben


en zet je proma er op
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
MarBarrossa 18-6-2007 21:02 Print reply
Posts: 16
je gokt op 90 100
is dat mallossi 6-kant?
want er zit nu een schroefkop sproeier 35 in

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/112

en trwns ik heb eerder t idee dat ie verzuipt en juist te veel benzine krijgt.. ik heb um laatst weer heeel even aan t lopen gekregen,, maar de uitlaat begon helemaal t spuwen: te veel benzine dus..
 
-TimP- 18-6-2007 21:05 Print reply

Posts: 1836
wat is de kleur van je bougi?
 
zxr club zx6r 2003
MarBarrossa 18-6-2007 21:17 Print reply
Posts: 16
Hoe bedoel je?

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 18-6-2007 21:21 Print reply

Posts: 12846
Aan de kleur van je bougie kan je zien hoe je afstelling is. Als je ons verteld welke kleur het topje is, dan kunnen wij wat meer zeggen .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
MarBarrossa 18-6-2007 21:26 Print reply
Posts: 16
UUhm beetje koffiebruin zeg maar volgens mij
 
MarBarrossa 19-6-2007 18:39 Print reply
Posts: 16
Hoe zit dat dan met die kleur? Wit = te weinig benzine maar wat is te veel bv?
 

Dit topic is 1923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved